E-mu MP-7 vs. XL-7

www.music123.com verkoopt internationaal.. een PX7 (volgens mij de interessantste van de command stations al was het maar omdat ie niet zo'n lelijke kleur heeft) kost bij hun 500$. Dat is nog geen 400 Euro. Ik heb verder geen idee hoeveel shipment kost (ze gebruiken UPS) en of er veel belasting betaald moet worden.

Origineel geplaatst door n0_key
Wat is dat nou weer voor onzin. Altijd dat gelul over timing. Ik ken veel mensen die deze Emu bakken gebruiken en ik heb nog nooit iemand horen klagen over timing. Echt, dat MPC-achtige timing gelul is 1 groot fabeltje...

Persoonlijk kan ik me voorstellen dat je kiest voor een sequencer met een wat groter scherm, maar aan de andere kant is het vaak een kwesatie van gewenning en ram je binnen no-time al je beats uit zo'n ding.

De klank kan nooit verkeerd zijn en de uitbreidingsmogelijkheden zijn natuurlijk ook erg tof.

Ik ben naar feedback geweest om de RS de MC909 en de command station te testen, ik heb met die command station zitten kutten en het eerste wat me opviel was dat de timing rommelig was. Hihats die lopen te uften, en snares die niet helemaal strak zitten. Als jou dat niet opvalt, moet je mischien ook eens bij jezelf te raden gaan of je gehoor wel net zo goed is als de mijne. Het is altijd makkelijk om op andere af te geven dat ze iets horen wat jij niet horen. IIG ik vertrouw eerder mijn eigen oren dan een reactie van iemand op dit forum

En als dat ding zo geweldig is,,,, aarzel vooral niet om er een te kopen ik hou je niet tegen:biertje:

zeg boba,

niet om te zeiken hoor, maar bij feedback hadden ze waarschijnlijk de eerste versie van de OS erin zitten... daar waren idd timingproblemen mee (vooral bij het wisselen van patterns)... bij de laatste OS is alles opgelost en werktie als een tierelier.

het is echt ongelofelijk wat voor'n prijzen tegenwoordig gangbaar zijn bij dit ding... je krijgt verdomme een komplete proteus-synthengine, 12 extra knoppen(tov de proteusmodules), lekkere pads (met aftertouch zelfs) + een prima bruikbare sequencer (met 2 midi-outs en 32 midikanalen) voor 500 dollar... dat is toch kompleet van de gekke!!!???

timing kan ook slordig geleken hebben door de sounds? trage attack, vreemde envelopes?
of inderdaad de oude software. de nieuwe software (2.0) fikst wat bugs (oa timing) en voegt nog wat functies toe.

in ieder geval:
mijn xl7 loopt zo strak als het maar kan!
en ik hoor het echt wel als het niet zo zou zijn!

wat vind ik ervan?
veel waar voor je geld. gemakkelijk in gebruik als sequencer. als je daar niet mee vertrokken bent op een namiddagje... hoewel ik graag de sliders die bv de mc505 heeft ook op de xl7 had gezien. sommige dingen gaan gewoon beter met sliders dan met knoppen... en ik vind het jammer dat de step-sequencerknoppen in twee rijen van 8 staan ipv in 1 van 16. dat is maar een kwestie van gewoonte, natuurlijk. vind hem in het algemeen erg overzichtelijk en intuïtief in gebruik.

de synthengine, daar kan je je jaren in verdiepen. erg diep. maar inderdaad ook heel proper van sound.

en de 16 knoppen: erg leuk. daar stuur ik nu via cc's mijn airbase en pulse mee aan. vanavond nog even een template maken voor de microwave en de wavestation. heb me een doepfer of dergelijke bespaard.

als je vragen hebt, vuur maar af.

en wat de prijzen betreft:
nu e-mu door creative labs is opgeslorpt ziet het er gewoon naar uit dat de hardware er voor een deel wordt uitgekeild. alle e-mu spullen zijn nu een heel stuk goedkoper, check maar eens even in de feedback aanbiedingen (daar is de command station wel nog altijd te duur). soms ook deals zoals de e5000 aan 450 euro zoals laatst in de music store. heeft niks te maken met kwaliteit of een gebrek daaraan. en dat je ze weinig 2dehands ziet kan ook liggen aan het feit dat de mensen die hem al hebben hem niet meer weg willen doen (op futureproducers.com zitten er bv heel wat mensen die een xx7 hebben en er zeer enthousiast over zijn, niet dat dat mij wat uitmaakt). de mijn e heb ik overigens 2dehands gekocht. omdat die kerel stopte met muziek tout court, niet omdat hij het ding beu was/slecht vond.

ik ben ook nog steeds wel geïnteresseerd in zo'n bak..

wat is de PX7 dan?
Wat voor geluiden zitten daarin?

De XL7, zit een synthesizer zeg maar in die beetje dance ge-oriënteerd is...?
de Mp7, daar zitten hip-hop samples/beats in?

en wat betreft de sequencer...

het is uiteraard mogelijk om per track verschillende soorten patterns te laten lopen?
Dus een pattern 32bar op 1/16... een ander pattern 5 bar, 1/16, weer een ander 24 bar op 1/16T... dat soort geintjes...

en is het nou 32 midikanalen die je kan benutten in zijn geheel, of is de sequencer 32 tracks en heb je voor een pattern en bijvoorbeeld een filtersweep via cc 2 kanalen nodig?

Origineel geplaatst door koediman
zeg boba,

niet om te zeiken hoor, maar bij feedback hadden ze waarschijnlijk de eerste versie van de OS erin zitten... daar waren idd timingproblemen mee (vooral bij het wisselen van patterns)... bij de laatste OS is alles opgelost en werktie als een tierelier.

het is echt ongelofelijk wat voor'n prijzen tegenwoordig gangbaar zijn bij dit ding... je krijgt verdomme een komplete proteus-synthengine, 12 extra knoppen(tov de proteusmodules), lekkere pads (met aftertouch zelfs) + een prima bruikbare sequencer (met 2 midi-outs en 32 midikanalen) voor 500 dollar... dat is toch kompleet van de gekke!!!???

Oh ok, dus die bug hebben ze gefixt,,, maar goed, dat bewijst maar weer: met mijn gehoor is nix mis:L

Maar idd, die synthsengine is helemaal te wauw van dat ding,, dat vond ik bij feedback ook al,, die sounds waren allemaal heerlijk, al waren de presets wel erg clichematig.

Maar zeker, voor zo weinig geld heb je een hele leuke synthengine in huis, ik ben persoonlijk alleen niet weg van die interface en dat piepkleine beeldscherm, maar dat is persoonlijk

Origineel geplaatst door barn
wat is de PX7 dan?

drumsounds.

het is uiteraard mogelijk om per track verschillende soorten patterns te laten lopen?
Dus een pattern 32bar op 1/16... een ander pattern 5 bar, 1/16, weer een ander 24 bar op 1/16T... dat soort geintjes...?

niet zonder omwegen. met een beetje moeite kan je dat doen met arpeggios (je kan er zelf ontwerpen en je hebt 200 factory en 100 user arps tot je beschikking)

en is het nou 32 midikanalen die je kan benutten in zijn geheel, of is de sequencer 32 tracks en heb je voor een pattern en bijvoorbeeld een filtersweep via cc 2 kanalen nodig?

sequener is 16 tracks, die je aan twee midi outs + aan interne sounds kan toewijzen. je kan meerdere midikanalen per track opnemen (zogenaamde multitracks). erg flexibel. je hebt voor een filtersweep geen twee kanalen nodig. als je wil kan je 32 midikanalen per track opnemen, hoewel ik niet weet of hij dat wel zou trekken ;)

Origineel geplaatst door feindbild

niet zonder omwegen. met een beetje moeite kan je dat doen met arpeggios (je kan er zelf ontwerpen en je hebt 200 factory en 100 user arps tot je beschikking)

kan dit wel met een andere hardware sequencer? de MPC? de QY700?
zo vreemd vind ik mijn 'eis' niet...:D

en is een uitsluitend midi-sequencer niet meer rendabel tegenwoordig? zonder sampler en/of synth?

De ultieme midi-sequencer die alleen maar doet wat ie moet doen... midi!

dat zoek ik...:mexico:

Dan moet je denk ik inderdaad een QY nemen. Daar zitten wel wat sounds in maar de hoofdzaak is volgens mij toch de comfortabele (afgaande op het scherm) sequencer.

de QY-700, lijkt voor mij nu de voorkeur te krijgen boven de command station...

alleen even kijken hoe de pattern-sectie ongeveer werkt, in de qy-700... de sounds van beide bakken gebruik ik toch niet, en de qy-700 lijkt me makkelijker werken qua midi...

Origineel geplaatst door extremo
Als je een Ultra sampler hebt kun je je eigen rommetjes bakken, en die in Command Station plaatsen.

Ja, moet je er alleen even een speciale 32Mb SIMM bij kopen à 450,-. Dus als je het alleen daarvoor doet dan vind ik dat niet echt een mega-feature. Daarnaast als je een Ultra sampler hebt waarom zou je die sounds dan de Command Station in willen hebben? Die bakken zijn zelf al wreed genoeg.

Nee, ik heb gisteren op de E-mu zitten spelen en ik vond het een prettig apparaat. Mooie sounds, solide uitvoering en prettige controllers, een User Interface die niet heel erg voor de hand liggend is maar wel goed te doorgronden is en alle features (na een OS update) die een sequencer nodig heeft.

Maar je moet het dus niet puur en alleen voor de sequencer doen. Dan is een tweedehands QY700 voor een 4 à 500 euro waarschijnlijk een betere optie.

ja de sounds van de emu zijn erg lekker heb naast mijn qy 700 best wel interrese in de emu px7 maar ik koop nooit meer een synth nieuw dat heb ik nu wel afgeleerd

ga rustig wachten tot ze in prijs dalen er komt zeker weer een of andere feedback achtige actie waar het spul weer weg gaat voor de helft van de prijs

ik ben ook nog steeds wel geïnteresseerd in zo'n bak..

wat is de PX7 dan?

De XL7, zit een synthesizer zeg maar in die beetje dance ge-oriënteerd is...?
de Mp7, daar zitten hip-hop samples/beats in?

en wat betreft de sequencer...

Dus een pattern 32bar op 1/16... een ander pattern 5 bar, 1/16, weer een ander 24 bar op 1/16T... dat soort geintjes...

1/16 1/16t 1/32 1/64t etc. dat kan op elke sequencer wel track onafhankelijk geprogrameerd worden.

wat wel uniek is en ik tot nu toe alleen in yamaha sequencers ben tegen gekomen, is dat je
measurelength en measuremeter onafhankelijk van elkaar kan programeren per PHRASE...
(PHRASE: stukje sequence die je op elk willekeurig moment kan oproepen in 1 van de sequencers z'n tracks)

dus:
track 1: 4 bars /meter 4/4
track 2: 3 bars /meter 5/4
track 3: 12bars /meter 13/8
etc. etc. etc.

dit alles binnen een pattern die dan ook op ze eigen measure meter draait, meestal gewoon 4/4

das pas bar!!!
:L

jajaaaaa, word moeilijk kiezen zo hè :D

alleen even kijken hoe de pattern-sectie ongeveer werkt, in de qy-700... de sounds van beide bakken gebruik ik toch niet, en de qy-700 lijkt me makkelijker werken qua midi...

De qy heeft als enorm nadeel dat deze geen tracks kan muten zoals een rm1x dat wel kan.
Rm1x is trouwens een beest van sequncer, en voor de prijs hoef je het niet te laten...

De qy heeft als enorm nadeel dat deze geen tracks kan muten zoals een rm1x dat wel kan.
Rm1x is trouwens een beest van sequncer, en voor de prijs hoef je het niet te laten...

Back