E-mu MP-7 vs. XL-7

IK BEN ERUIT!

IK BEN ERUIT!

Het heeft wat hoofdbrekens gekost maar het is de XL-7 geworden. Het is een nieuw exemplaar en ik ga het beestje zaterdag ophalen.

Waarom de XL-7?

Zelfs tot op het laatste moment heb ik nog lopen twijfelen tussen een MC909 en de XL. De MC heeft gewoon een geweldig scherm wat misschien wel een beetje te verblindend is. Uiteindelijk ben ik voor wat meer degelijkheid en power gegaan.

De MC heeft namelijk minder rekenkracht waardoor hij veel langer over zaken als b.v. kopiëren doet, dan een andere sequencer. Dat hij slecht zou klinken ben ik het niet mee eens, dat de presets slap zijn dat klopt wel. Maar als je zelf gaat tweak'n is het een prima synth met redelijk wat mogelijkheden en prima effecten. Wat dat weer teniet doet is de polyfonie van "slechts" 64 stemmen. Tot slot is hij gewoon erg duur... misschien wel TE duur.

De XL daarentegen heeft 128 stemmen! En reageert gewoon een stuk sneller bij diverse handelingen. Misschien dat ze bij Roland iets minder effort in die animaties kunnen stoppen. Ik denk dan altijd aan die suffe animaties in XP als er een menu open gaat (eerste wat ik uitschakel) of die mijn telefoon laat zien als een bericht weggooi. Dit duurt visueel langer dan nodig, aangezien je deze animaties weg kunt drukken en het bericht allang verwijderd is. Voor mij hoeft al die opsmuk gewoon niet.

Dan de sounds van de E-mu. Die zijn gewoon GOED! Over de Z-Plabe filters hoef ik weinig te vertellen, daarover is hier op het forum geloof ik al genoeg gezegd. De XL heeft net als de MC drie opname mogelijkheden: realtime, step en 909-stijl.

Verder is het gewoon een solide bak met uitbreidingsmogelijkheden middels redelijk betaalbare ROMs en is het tevens een uitgebreide controller. Het sample'n mis ik dan niet echt... gezien het feit dat de XL bijna 1200 euri goedkoper is, zijn daar genoeg andere opties voor.

(en als het toch een kut bak blijkt...)

wees gerust... ik denk dattie prima gaat bevallen... misschien nog 1 tip... een samplertje eraan hangen (bijv korg electribe) kan je liveset erg opvrolijken... als je net 1200 euro hebt uitgespaard kan dat er toch ook wel af dunkt me :)

Ik was vanmiddag nog bij Feedback en heb het inderdaad over de Electribe gehad. Ook al vind ik het een te gek apparaat, ik heb twijfels bij de monofoonheid van het ding.

Waarom ze die 2 keyboard tracks niet polyfoon hebben gemaakt snap ik echt niet. Dat de overige tracks monofoon zijn kan ik in komen.

ik heb ongeveer hetzelfde besluit genomen maar ben voor de mp-7 gegaan omdat ik die 2dehands goedkoop kon kopen.
Ben nog wel op zoek naar wat soundroms, heb ebay al afgeschuimt maar zo goedkoop als je ze op de emu site vind vind je ze zelfs niet 2dehands ! En laat EMU dan net niet buiten de USA verzenden, de losers :dubbel:

Verder heb ik ook tot een sampler aankoop overgaan voor live doeleinde (in de studio gebruik je makkelijker je pc).
ik heb een akai s2000 met 8 extra outs en 32 ram gekocht,... 10 outs dus en genoeg stemmen enzo.
heeft me 225 euro ofzo gekost denk ik... Qua prijs/kwaliteit moeilijk te verslaan vrees ik.

Op m'n mp-7 moet ik nog (steeds) ff wachten tot m'n amerikaanse maat de tijd vind om die op te sturen (had die gekocht op ebay.com,maar komt er zeker aan ;o)

kunnen we mischien tips uitwisselen ofzo ?

maareh, als er nog iemand emu soundroms heeft ,ik ben vragende partij he !

vooral
xlead (v2 liefst)
techno synth contruction kit (of zoiets)
beatgarden
of eventuele anderen..

mischien kan Rob Papen ons een mooie deal geven ,die heeft toch leuke connecties bij EMU ?

mischien voor een paar biertjes ROB ? :mega: :mega: :mega:

Origineel geplaatst door Waveglider
Ben nog wel op zoek naar wat soundroms, heb ebay al afgeschuimt maar zo goedkoop als je ze op de emu site vind vind je ze zelfs niet 2dehands ! En laat EMU dan net niet buiten de USA verzenden, de losers :dubbel:

voor roms maken ze er geen probleem van om die naar europa te versturen. let op: er zijn er daar al veel uitverkocht...

maar in sommige winkels hier doen ze vergelijkbare deals op de emu roms hoor.
ik dacht bij keymusic, maar de site doet het even niet blijkbaar...
bij thomann ook, kijk maar

Origineel geplaatst door feindbild
voor roms maken ze er geen probleem van om die naar europa te versturen. let op: er zijn er daar al veel uitverkocht...

maar in sommige winkels hier doen ze vergelijkbare deals op de emu roms hoor.
ik dacht bij keymusic, maar de site doet het even niet blijkbaar...
bij thomann ook, kijk maar

Vind je dat vergelijkbaar? Thomann is duurder én de prijzen zijn in euro's. E-mu prijzen zijn in dollars.

Origineel geplaatst door feindbild
en hier heb je een nieuwe px7 voor 540 euro. weet niet of het een goeie winkel is.

De PX7 is door zijn sound rom minder interessant dan de XL of de MP. Je moet er dan eigenlijk nog een X-lead (129 dollar) of Pure Phatt (149 dollar) bij tellen. Of je moet alleen drums willen natuurlijk :)

De MP staat bij Thomann voor 655,- (663 incl. verzenden). Bij de Turnkey-prijs van 540 euro komen natuurlijk ook nog verzendkosten.

Origineel geplaatst door D-mike-E
Vind je dat vergelijkbaar? Thomann is duurder én de prijzen zijn in euro's. E-mu prijzen zijn in dollars.

+ port + invoertaksen + overschrijvingsgeld naar de us komt uiteindelijk op hetzelfde (of meer) uit, denk ik. en je moet langer wachten.

De PX7 is door zijn sound rom minder interessant dan de XL of de MP. Je moet er dan eigenlijk nog een X-lead (129 dollar) of Pure Phatt (149 dollar) bij tellen. Of je moet alleen drums willen natuurlijk :)

De MP staat bij Thomann voor 655,- (663 incl. verzenden). Bij de Turnkey-prijs van 540 euro komen natuurlijk ook nog verzendkosten.

da's waar. en verzendingskosten uit de uk zullen om en bij de 75 euro zijn...

ben ik blij dat ik de mijne toch nog tweedehands heb gevonden :)

Ik hoor een aantal mensen over de Proteus ROM, is dat de Proteus Pop Collection? Hoe heet ie precies dan kan ik even een presetlist en prijs opzoeken.

Zelf heb ik de Vintage Collection besteld. Ik moet heel even afwachten hoeveel die uiteindelijk gaat kosten. Maar zoals ik nu begrijp wordt dat +/- 130 dollar inclusief verzenden. De dame in kwestie zou mij ook even een voorraadlijst met prijzen sturen. Dan kan er rechtstreeks via haar besteld worden. :okdan:

Ik vraag me af of de tap-tempo functie op de E-MU command stations naar behoren werkt.

Ik heb zelf een Roland Groovebox en als ik de tap-tempo functie gebruik, zit die er telkens grondig naast. Omdat ik deze Groovebox dikwijls live naast draaitafels gebruik (ik ben dj dus vandaar), is dat gigantisch vervelend als ik naadloos wil mixen.

Als ik naadloos wil mixen is een nauwkeurigheid van 0.1 BPM echt wel noodzakelijk. Is dit mogelijk met de command stations of is er een gebruiksvriendelijke manier voorhanden om de BPM alsnog met kleine stapjes (0.1 BPM) te wijzigen?

Alvast bedankt voor jullie bijdragen.

Nog drie dingen:

1) Werkt de Tap-tempo functie goed? Of is het zoals met de Roland Grooveboxen, telkens je opnieuw tapt zit die er 5-10 BPM naast?

2) Kun je de touch-strip gebruiken om te 'BPM-benden'? (Beetje zoals een turntable emulation op somme Rolands)?

3) Kun je naadloos van pattern switchen (on-the-fly), zoals dat met de Roland MC-reeks het geval is?

Ik heb gehoord van mijn dealer dat E)MU ermee gaat stoppen; ze gaan alleen nog computer interfaces maken....

Weet iemand hier iets meer over?

-----panic panic------

Overgenomen door Creative (Soundblaster e.d.) en die maken alleen PC kaarten en andere toebehoren. Dus de sounds van E-mu in en met kaarten van Creative.

Dus de sounds van E-mu in en met kaarten van Creative.

Wat bedoel je hiermee?? Dat Creative nu de E-Mu soundROMs gaat produceren?

Back