Trance Pluck..

Origineel geplaatst door sten
Hmm, hoe heb je dat precies gedaan dan, 5 V-stations om hem 5 stemmig te maken ?!?
En dan ieder 5 midisporen met data, of begrijp ik je nu verkeerd ;)

Sure, ik zal vanavond/morgen een paar XT (trancey) sounds plaatsen.

Aangezien je met 1 V-Station al snel aan de 8 stemmen zit als je 1 noot speelt met veel unison, heb ik 5 V-Stations geopend die elk 1 noot spelen van de melodie (of 1 melodielijntje zeg maar) zodat ze bij elkaar een complete melodie vormen. Verder heb ik er nog wat stereo widening op gezet waardoor het meteen 3x zo vol klinkt.

De laagste twee melodielijntjes heb ik qua volume wat harder gezet dan de rest zodat het volle lage geluid er goed doorkomt.

Leg ik het zo goed uit? Anders maak ik wel een screenshot :P

Misschien moet ik er ff een aparte thread over maken, maar nog een vraag:

Hoe krijg je je trance track 'vol' klinkend? Ik ben nu met een lekker nummer bezig, met supergoeie percussie en basslines etc maar het klinkt toch nog wat leeg, kaal. Kweenie... Het schijnt dat veel trance nummers heel veel reverb op alles hebben zitten zodat het lekker vol klinkt, maar waar zou ik dan allemaal extra reverb op moeten doen? Of scheelt het al als ik ergens een subtiele string onder zet enzo..

Wie weet wat :P

Origineel geplaatst door Syntagma
Misschien moet ik er ff een aparte thread over maken, maar nog een vraag:

Hoe krijg je je trance track 'vol' klinkend? Ik ben nu met een lekker nummer bezig, met supergoeie percussie en basslines etc maar het klinkt toch nog wat leeg, kaal. Kweenie... Het schijnt dat veel trance nummers heel veel reverb op alles
Wie weet wat :P

Post anders eens een stukje van je track, dan wordt misschien duidelijk wat er "mist" in/aan je track.
Ik zou niet te veel reverb over je sounds gooien, dan verzuipt het nummer alleen maar.

vormen. Verder heb ik er nog wat stereo widening op gezet waardoor het meteen 3x zo vol klinkt.
De laagste twee melodielijntjes heb ik qua volume wat harder gezet dan de rest zodat het volle lage geluid er goed doorkomt.
Leg ik het zo goed uit? Anders maak ik wel een screenshot :P

't is volgens mij redelijk duidelijk. Maar een screenie plaatsen mag natuurlijk altijd ;)

Wat er aan mist? Misschien dat je meer mid in je gehele mix kunt draaien; vooral je stack/pluck geluiden mag je best wat meer aanzetten, ze staan nu wat aan de zachte kant. Ik denk dat je met meer hoge-mid en een beetje lage hoog je een eind kunt komen.

Klinkt prima, maar wel bekend en gedaan. Ferry claps en Armin pluck als ik zo vrij mag zijn. Maar wel in de positieve zin :yamaha:

Interessant, waar kan ik die track precies vinden ?

Hmm.. ik kan de fxp-tjes niet inlezen in DeltaIII (GRFRLGHHGRM!!)

Zelf maak ik trance leads op mijn AKAI AX-73 (VX-90 met 73 toetsen) Het nadeel is wel dat je helaas dan maar 1 stem hebt als je de volledige 6-voudige unsion+detune (hehehehe) gebruikt. Kan ook 2-voudig dan heb je 3 stemmen maar klinkt dan dunner. Nou zat ik laatst naar een JP-8080 te luisteren, en daar kun je net zulke vette trance leads mee maken en je hebt dan ten alle tijden 10 stemmen tot je beschikking, das best lekker... Iemand ook positieve ervaringen met de JP-8080 ?

Volgens mij zit die hier niet op het forum maar eh.. tja ik hoorde het eigenlijk al een beetje toen ik door verschillende presets heen bladerde van de JP-8080 die ik laatst aan het uitchecken was. Maar dacht van zal eens vragen of meer mensen dat zo ervaren..... Detunen is inderdaad met name de truuk, dit werkt ook erg goed op de AX wat ik al zei eerder. Wat verder ook leuk is dat is de arpegiator en ook de FX. Het Trance Monster staat bij mij zeker op de verlanglijst....

Proost....

:D:D:D:D Vraag Ferry :D:D:D:D

Wat dacht je van Rank-1?!!? Die hebben met hun hit "Airwave" weer genoeg laten zien/horen van de JP-8080 :D
Helaas worden alle stereotype trance-tracks dan ook naar dat nummer gemodelleerd =(

Back