roland system 100 vs arp 2600

japinsky

Ouwe rot
lima, peru soms ook in de limburg met pa in de oto
ej,

kzou graag jullie mening hierover weten ?

ook opmerkelijk de arp 2600 wordt verkocht voor + - 900 € ... terwijl op sonicstate wordt gesteld dat ie ts 2500 en 3000$/€ kost ... is dat ni loesj dan ?

khad graag n modulaire synth gehad, arp=semi-modulair, maar weet dat de klanken van de system 100 zooo geweldig zijn, dus kzou er ni mee inzitte ;) !!! Iemand al ervaring met een van de twee of beiden ?

thnx a lot

de welkste moet ik kopen ?

Nou vriend, als jij een knappe 2600's tegenkomt voor 900 euri, dan koop ik er gelijk 5... Verder, ik heb een System 100 model 101 en die brengen echt niet veel meer dan 750 a 800 euri op. Echt spannend vind ik 'm ook niet trouwens, hij gaat dan ook weg. Een 2600 is een stuk leuker, dat is zeker. Maar ook een stuk duurder.

Ik heb ook nog nooit een ARP 2600 gezien voor €900 :confused:

Ik zou persoonlijk ook voor de ARP gaan. Da's echt een beest. Maar zoveel kom je er ook niet tegen.

Hoi,

System 100 is leuk als je model 101 (keyboard met 1 VCO/VCF/VCA/LFO) én model 102 hebt ( de expander = als 101 maar dan met een ringmodulator). Als je het goed onder de knie hebt, kan je er veel mee (Vangelis heeft er in de periode 77-82 veel mee gewerkt).

De ARP2600 zal je wel vlugger een goed geluid opleveren, omdat die gemakkelijker werkt. Hij levert ook vlugger een voller geluid op dan de Roland, maar da's echt een kwestie van patchen.

Hoop dat je er iets mee bent ;)

:doei:

Maar Japinsky, zoals gezegd, hoe kom je erbij dat een ARP 2600 iets van 900 Euro kost?
Ben je niet in de war met een Atari 2600, soms? :D

ah
Maar Japinsky, zoals gezegd, hoe kom je erbij dat een ARP 2600 iets van 900 Euro kost?

nee, kzal het anders zeggen, ik heb een arp 2600 zien staan voor 900 euroz & een roland system 100 voor 1500 euro ...

welke zou ik nu moeten aanschaffe puur op klanken, warmte enzo ?

:okdan:

thnx !_!

Als jij de ARP niet koopt zou je mij dan zijn Email adres kunnen pb & dan koop ik hem :)

Meestal zijn de complete system 100s duurder ja
En welke is nou beter?
Ik vind het lastig hoor
De system 100 heeft een mooie sequencer en toch weer een hele andere klank dan de arp
Je kan ze het best alle 2 hebben
En 900 euro voor een 2600 klinkt erg onwaarschijnlijk

Origineel geplaatst door japinsky
ah nee, kzal het anders zeggen, ik heb een arp 2600 zien staan voor 900 euroz

WAAR DAN !!!!!!!??? :duivels:

hehe, swel n beetje gevaarlijk e zomaar zegge waar ie staat, ... vooral als ie ni veel meer verder dan brussel-moskou / pi ligt ? :Z

nee, serjeus, moestek em ni kope, wa eel waarschijnlijk is, ...
kschijt tot nader order nog geen briefje van 900 euro =(

dan post ik et zeker hier !_!

:engel:

Ik ga voor de system 100, die ziet er tenminste fantastisch uit. Zo'n 2600 vind ik maar een lelijk gedrocht. (schop)

Koop nou niet al te snel een 2600 op ebay
Want er duiken veel fake advertenties op
Check altijd goed de feedback van de verkoper of deze echt met muziek bezig is en positef
Niet dat deze 10 goede feedbacks van flippos kopen heeft of helemaal niks

roland system 100M

roland system 100M

woeps,

ik krijg hier juist bericht dat het gaat om een modulaire roland system 100 M dus !!!!!
met volgende modules 110, 140, 150 en dat alles behuisd in de 190, alles aangestuurd door 'key'board 181.

Ssytem 100M is wezenlijk anders dan System 100, hoor. Zowel in opbouw als in klank verschillen ze nogal. De 100M is volledig modulair te patchen terwijl de 100 toch wel wat minder modulair is. Beide systemen klinken wel goed :okdan:

:doei:

Back