afmix probleem

iCe-9

Als het aan de kat lag
Ik heb een probleem bij het afmixen
Als ik in flstudio een wav van mijn mix maak gaat het goed
maar op het moment dat ik in cooledit mijn waves c4 gebruik gaat het mis
het gaat maar mis op 1 plaats en dat is waar een pad van zacht naar hard gaat, de rest gaat wel goed
ik zal de fragmentjes even uploaden

ik heb echt geen idee hoe ik het kan oplossen. Ik moet zeggen dat ik ook niet zo goed ben in masteren enzo. Dus misschien dat iemand mij kan helpen.

Joost

Laatst gewijzigd:
en hier is het fout gegaan

Laatst gewijzigd:
Waarom gebruik je C4 dan?
Wat wil je hiermee bereiken?

ja, waarom gebruik je de c4 over je hele eindmix? en heb je wel hele subtiele waarden gebruikt, want waarschijnlijk heb je lekker veel gecompressed, waardoor je inderdaad de pads verneukt je raakt dan dynamiek kwijt en dat wil je juist bij je pads hebben lijkt me. Denk eerder aan opnieuw afmixen, of een exciter, eq of multiband compressor......

Origineel geplaatst door redje
ja, waarom gebruik je de c4 over je hele eindmix? en heb je wel hele subtiele waarden gebruikt, want waarschijnlijk heb je lekker veel gecompressed, waardoor je inderdaad de pads verneukt je raakt dan dynamiek kwijt en dat wil je juist bij je pads hebben lijkt me. Denk eerder aan opnieuw afmixen, of een exciter, eq of multiband compressor......

Exiter? waarvoor als ik vragen mag.
En de c4 is een multiband compressor volgens mij.

Ik denk gewoon dat velen door alle plugs die er zijn,vaak illegaal,dat men denkt,ow leuk een master pakket.... ff masteren.
Mijn tip,mix je ding en laat masteren door mensen die daar verstand van hebben,en ga niet zelf zitten kloten als je er geen kaas van hebt gegeten,voor je het weet verneuk je je hele mix.

ohja, da's waar.....c4 is ook multiband. Maar ben het volledig met je eens, maak een in jouw ogen perfecte mix en laat het masteren aan anderen over. Als je er geen kaas van hebt gegeten, maak je je mix veel te snel alleen maar slechter

Ha, leuke thread.

Ik heb gemengde gevoelens als het gaat om mastering. Aan de ene kant vind ik dat er erg geheimzinnig word gedaan over masteren, alsof de heren engineers het geheim niet willen verklappen ofzo.
Toch ben ik het er mee eens dat masteren aan anderen over gelaten moet worden.
Of dat een ervaren engineer moet zijn, is een ander verhaal. Masteren is ook een kwestie van smaak dus laat het door iemand masteren die verstand heeft van jouw muziek, een vriend of vriendin ofzo kan ook.
Het belangrijkste is dat je je eigen muziek niet zelf kan masteren.
Laat het masteren door een fris stel oren, dus niet het stel oren die het nummer hebben gemaakt.

Radiance

Probeer is minder compressie te gebruiken. Verder met een goed gehoor en kennis van je spullen moet het masteren best wel een keer lukken naar mijn idee.

Origineel geplaatst door trash
Exiter? waarvoor als ik vragen mag.
En de c4 is een multiband compressor volgens mij.

Ik denk gewoon dat velen door alle plugs die er zijn,vaak illegaal,dat men denkt,ow leuk een master pakket.... ff masteren.
Mijn tip,mix je ding en laat masteren door mensen die daar verstand van hebben,en ga niet zelf zitten kloten als je er geen kaas van hebt gegeten,voor je het weet verneuk je je hele mix.

1. Ik heb dus nooit gedacht "ff masteren", ik wou het gewoon iets beter laten klinken en zoals bij mijn post staat:"ik ook niet zo goed ben in masteren "
2. "ga niet zelf zitten kloten als je er geen kaas van hebt gegeten" Hoe kun je het dan ooit leren als je zelf niet mag gaan kloten!
3. tuurlijk zou ik het wel professioneel laten doen, maar daar zitten ook kosten aan verbonden

joost

Origineel geplaatst door fuse
Waarom gebruik je C4 dan?
Wat wil je hiermee bereiken?

dat het er mooier uit komt. op een ander forum stond dat de c4 daat ideaal voor was bij het afmixen. Misschien dat ik het mis heb hoor. Ik moet wat dat betreft ook nog een hoop leren.

Origineel geplaatst door radiance

Het belangrijkste is dat je je eigen muziek niet zelf kan masteren.
Laat het masteren door een fris stel oren, dus niet het stel oren die het nummer hebben gemaakt.

dat ben ik opzich wel met je eens.

Dus jij koopt een plugin van 400$ en je weet eigenlijk niet hoe je er mee om moet gaan?

Dat klinkt misschien gek, maar in vind dat raar.

probleem opgelost:W
minder compressie gebruikt ;)

Back