Heel interessant, deze discussie. Maar voor de duidelijkheid: als je een gecompressed signaal bij het originele voegt, wordt het interessante effect (dik, vet geluid, etc.) dan bereikt door louter de compressie, of door het phase-verschil dat optreedt? Als het alleen het phase-verschil is dat voor een toffe sound zorgt, dan kan je hem net zo goed door de compressor gooien en die dan op bypass zetten, bij wijze van spreken.
Ik gooide die kick van mij er via verschillende outs uit mijn sampler, waarbij ik een er van compresste via de subs van mijn Spirit SX, die naar een tc electronic triple c ging(+ look-ahead-functie aan, dus ook weer extra vertraging). Het resultaat was dus: dikke, diepe techno-kick, ipv slappe 909 1996 eurodance-plopkickje. Dus: hebben phase-verschil, compressie of beide gecombineerd voor dit effect gezorgd?
Ik gooide die kick van mij er via verschillende outs uit mijn sampler, waarbij ik een er van compresste via de subs van mijn Spirit SX, die naar een tc electronic triple c ging(+ look-ahead-functie aan, dus ook weer extra vertraging). Het resultaat was dus: dikke, diepe techno-kick, ipv slappe 909 1996 eurodance-plopkickje. Dus: hebben phase-verschil, compressie of beide gecombineerd voor dit effect gezorgd?