samplerate spontaan naar 32kHz

Errol

The difference is Clear
Ik heb hier een PC/P4/XP met een RME9652 en multiface staan.
Als er in logic of live wordt gewerkt gaat de samplerate regelmatig spontaan van 44.1 naar 32Khz.

Is er iemand hier die daar wat op weet.

Bedankt alvast.

Heb je geen instelling in Logic of Live die de freq. vast zetten? Toen ik mijn RMEtje nog had, kon de freq. van de kaart vast zetten of laten bepalen door Cubase geloof ik. Misschien is iets dergelijks ook aan de hand bij jou?

Op de vloer zetten. Dan kan die niet meer droppen. :W

Ow ow, wat zijn we weer grappig! (not)
Maar iets met de wordclock? Staan de master/slave instellingen wel goed?
Of anders dat daar een kabeltje half los zit of zo?
Of anders drivers van het beestje?
Of loopt Logic te fokken?

Misschien dat RME support hier wat meer over kan vertellen anders.
(alhoewel hoor ik ook wel eens dat die ook niet alles wisten achteraf)

rme heeft een instellings mode.
daar heb ik alles goed in geconfigureerd.

Of het nou op master of slave staat, het blijft problemen veroorzaken.
Terwijl ik aan het werk ben gebeurt er niks en dan als ik even een ander programma inga en weer terug ga naar live of logic dan zit ik weer in die 32Khz.
Dan klik ik de rme instelling aan en dmv of op master of slave te klikken gaat die weer naar 44.1.

Het moet bij meer mensen bekend zijn.
Ik heb 3 P4's met allemaal dezelfde configuraties en ze hebben allemaal dezelfde kuren gehad.
Ik heb daar toen in de bios de geluidskaart van het moederboard uitgezet en toen was het euvel opgelost.

Mn vriendin heeft zo'n rme multiface en die heeft ook dit probleem maar ondanks dat ik de geluidskaart vh moederboard heb uitgezet is het probleem er nog steeds.

alvast bedankt voor de gouden tip.

staan je windows systeem geluiden uit?

Misshien dat windows geluid wil maken en dat doet op 32Khz, en daardoor de samplerate omlaag gooit.

Heb er zelf nog nooit last van gehad iig.

Nou ja op de RME staat een sh!tload aan informatie. Plus nog emailadressen waar je het aan zou kunnen vragen.

Bij de FAQ's staat het niet had ik gezien.

Tevens ook dat APCI op nieuwere moederborden beter werkt met RME kaarten.
Interessante gegevens wel op zich.

RME zijn de duurdere geluidskaarten dit mag gewoon niet gebeuren. ik speel 96 44.1 en 32 khz files tegelijk af zonder problemen . zelfs een sb16 heeft het niet . Ik denk dat het de compbinatie is van ableton met rme. Ik neem aan dat je asio draaid en dat het triggeren van systeem geluiden de asio sample rate naar beneden gooid das een bug

Back