wil een nieuwe synth aanschaffen

virus c is een leuke optie of een goede waldorf Q

ff een oudje die ook nog steeds de moeite waard is kijk eens voor de JD990 module staat nog steeds in veel studio's en zelf gebruik ik hem ook nog regelmatig

Aangezien je live wil gaan zou ik je zeker een dedicated hardware sequencer aanraden en
aan je gearlijst te zien (vooral softsynths) zou ik je een hardware sampler aanraden.
Zo kan je al je bestaande loops/grooves samplen en triggeren met je sequencer.

De An1x zou ik dan juist wel als lead gebruiken en live lekker met cutoff, resonance enzo spelen
(de strings, waarvoor jij hem zou gebruiken kan je dan ev. ook eerst samplen).

Enkele suggesties die je tweedehands wel voor rond de 1250€ zou moeten kunnen scoren:
Yamaha Rm1x + Akai S5000
Yamaha Qy700 + Emu E5000

De overige 1250€ zou ik steken in een (bij voorkeur nieuw) on-Behringers, :D
goed klinkend, stevig gebouwd, 16 kanaals, analoog mengpaneel zoals bvb:
Allen&Heath WZ 16:2 Dx
Mackie 1642 VLZ Pro

Deze setup geeft je direkt een goede basis die je zowel
in je bestaande studio setup kan integreren (dankzij de sampler
hoef je immers je oude nummers/klanken en softsynths niet weg te gooien)
als in live omstandigheden van meer dan volledige setup
(sequencer/sampler/synth/mixer) voorziet.

Later kan je dan nog uitbreiden naar externe FX & klankmodules.
Maar daar begin je dan maar eens een andere thread over. ;)

ik zou zeker even geld apart leggen voor de Arturia Modual Moog V - echt schitterend met sequencer en oneindig goede virtuele analoge geluiden.

John

2500 euro's, eens kijken...

OSC Oscar voor ongelooflijk vette leads (als je vriendin er geen moeite mee heeft dat je handen ineens de hele tijd naar rubber ruiken) - d'r staat er 1 op het forum voor 1400

zoek er een Ensoniq DP/4 effectenbak bij: 400 euro: heel veel effecten, heel flexibel, mooi 'donker geluid (de DP/4+ heeft ook hele mooie knoppen, voor weinig meer als je er 1 kan vinden)

plus een jomox xbase 09 als je 909 kicks een beetje braaf vind :D, ach ook iets van 400 euro, hiermee kun je hele complexe beats maken omdat je op elke beat alle parameters van elk van de 3 stemmen kunt varieren. en daardoor lijkt het of je heel veel meer stemmen hebt dan drie! en de sequencer is ff wennen in het begin, maar daarna maak je in no time een heel eigen geluid neerzetten, met retestrakken geluiden.

behringer mixer, die kosten bijna niks tweedhands, prima dingen - beetje karakterloos, maar heel veel waar voor je geld, zeg 150 euro voor iets behoorlijks

da's 2350... genoeg geld over voor twee flessen Stolichnaya vodka, voor inspiratie!! :okdan:

om maar eens een dwarsstraat te noemen

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door ProtoHuman
je butget was toch ong 2500 pleuro? Bij feedback heb je de A6 voor 2699,-. nou, die laatste 200 zijn toch nog wel ergens vandaan te halen?

2599 bij MusicHouse

thanks voor alle reacties, ik hou deze zeker allemaal in mijn achterhoofd. en ga me eens verdiepen in alle modellen die hier genoemd zijn. als er nog meer suggesties zijn is dat altijd welkom natuurlijk..

l8tr 8)

Origineel geplaatst door r.5
... zou ik je een hardware sampler aanraden.

Enkele suggesties die je tweedehands wel voor rond de 1250€ zou moeten kunnen scoren:
Yamaha Rm1x + Akai S5000
Yamaha Qy700 + Emu E5000
De overige 1250€ zou ik steken in een (bij voorkeur nieuw) on-Behringers, :D
goed klinkend, stevig gebouwd, 16 kanaals, analoog mengpaneel zoals bvb:
Allen&Heath WZ 16:2 Dx
Mackie 1642 VLZ Pro
Deze setup geeft je direkt een goede basis die je zowel
in je bestaande studio setup kan integreren (dankzij de sampler
hoef je immers je oude nummers/klanken en softsynths niet weg te gooien)
als in live omstandigheden van meer dan volledige setup
(sequencer/sampler/synth/mixer) voorziet.

Dit is een schoolvoorbeeld van een juiste visie met veel inzicht.
Het lijkt mij idd minder interessant om 2500 euro uit te geven aan 1 synth als je maar 2500 euro hebt.
De andromeda is natuurlijk wel een fijn ding, maar het is ook een zeer typisch ding.Ideaal als aanvulling als je al andere exoten hebt staan. De V-synth vind ik echt een draak. Koop dan een al wat oudere JD990. Dat is net hetzelfde op een aantal kleurlichtjes na...(990 klinkt zéér goed en is goedkoop te vinden...ik verzamel ze !) Tegenover al dat synthgeweld staat inderdaad de kwaliteit en degelijkheid van een "machine" als de Akai S5000 sampler die mits aanluiting via Aksys aan de PC een echte wondertool wordt. ( je kan bv meteen 8x2 tracks audio streamen met de kwaliteit die de meeste soundcards niet eens halen. En samplers dienen niet alleen voor het 'sampelen' van rythmloops,ze bieden een waaier van mogelijkheden. Bovendien zijn er gigantische bibliotheken met CD'roms. Sommigen met echt fantastische of waanzinnige geluiden. De grote sterkte van een sampler is dat hij steeds elk geluid kan bevatten dat jij kan horen !
En zoals gezegd, samplers - zelfs de topmodellen - zijn 2dehands goed in prijs te vinden.(veel bezitters komen op zulk een toestel ook niet verder dan wat gereutel waarop ze vervolgens vaak ten onrechte goedkoop te vinden zijn) Als je dus de moeite neemt om verder te denken dan enkel 'sampelen' dan zal je later begrijpen dat dit een goede investering is geweest. Immers, de topmodellen bieden de volledige klanksynthese die je op nagenoeg alle synths terugvind. Met dat grote voordeel dat jij bepaalt welk de golfvormen zijn waarmee je synthsounds maakt. On top zijn de meeste betere modellen nog 64 of 128 stemmig...what ya want more ?
Als je goed zoekt vind je ook nog eens CD-roms die bulken van de synthsounds. Als je daar aan twijfelt, kom dan maar eens bij mij in de studio luisteren...je moet echt al van straffe afkomst zijn om sommige van die sounds op een Andromeda te programmeren...En zoals r.5 stelt, buiten de sampler heb je dan nog centen over voor een mixer en wat randapparaten en ben je zo vertrokken.

Creamware kaartje niets voor je? Ik heb zelf twee Pulsar II's met enkele plugs (o.a MINIMAX en VECTRON). Bij de kaart krijg je al een hele zooi synths bij met een uitstekende geluidskwaliteit. Allemaal met een eigen klank, dus er zit altijd wel wat voor je bij. Ben zelf zeer tevreden, en ben nog lang niet van plan iets anders aan te schaffen! Powerpulsar heb je voor ongeveer 2000 euries (www.creamware.com) krijg je ook hele vette "software" bij. Hou je nog wat over voor plugins, MINIMAX is wel een vette aanrader. Powerpulsar heb je 15 dsp's en daar kan je een hele hoop synths op draaien!!

of als je liever niet met PCI kaarten aan de gang gaat, de Creamware NOAH!
http://www.creamware.de/en/products/noah/overview.asp

Even in de creamware reclame modus:

VA klonen van Minimoog en Pro-One, wavetable en vectorsynthese, hammond emulatie, vocoder, filterbank en natuurlijk uitbreidbaar met nieuwe plugins.

En klik even hier om te zien wat de bladen ervan vonden.

Zo lijkt me de keuze gauw gemaakt toch? ;)

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Dit is een schoolvoorbeeld van een juiste visie met veel inzicht.
:o: :o: :o:
Het lijkt mij idd minder interessant om 2500 euro uit te geven aan 1 synth als je maar 2500 euro hebt.
...
Immers, de topmodellen bieden de volledige klanksynthese die je op nagenoeg alle synths terugvind. Met dat grote voordeel dat jij bepaalt welk de golfvormen zijn waarmee je synthsounds maakt. On top zijn de meeste betere modellen nog 64 of 128 stemmig...what ya want more ? Als je goed zoekt vind je ook nog eens CD-roms die bulken van de synthsounds.
Je haalt me de woorden uit de mond sKeLeTvM.

Een sampler (zoals de Emu E5000, Akai S5000 of Yamaha A5000)
is inderdaad eigenlijk een volwaardige synth
waarbij je de golfvormen (basisklanken) zelf kan kiezen en
is dus veelzijdiger dan een synth van 2500€
die uitblinkt in één soort klanken.

Prayer, had je een sampler al overwogen?
En ben je van plan je PC mee te zeulen voor het live werk?

he, eehmm ik heb zeker zitten denken aan een sampler, maar ik denk dat ik net iets te weinig verstand heb van samplers om te kunnen zeggen dat ik zo iets echt wil hebben. PC mee sjouwen naar optredens is niet zo'n probleem, moet ik natuurlijk wel eerst optredens hebben :D
Als ik het woordje sampler hoor dan denk ik aan tijden van vroeger, waar je een sample had en als je lager ging spelen ging het geluid ook langzamer dat is niet echt ideaal natuurlijik. En ik denk dan ook meteen aan loops die je ergens van jat om die vervolgens te gaan gebruiken, is niet mijn manier van produceren. Ben ook niet opzoek om meer softwarematig te doen. De softsynths zijn tegenwoordig ook ontzettend goed, sommige synths in reaktor kunnen echt fantastische resultaten geven. Maar softsynths zijn niet zo flexibel als hardware daarom wil ik graag wat hardware erbij, een mixer heb ik al en daar kan ik voorlopig nog mee voorruit. Effectenbak vindt ik voorlopig nog niet nodig. Maar inderdaad moet ik eens gaan kijken naar sampler en extra synth.. hmmm
Kzal eens gaan studeren :D

thanks voor de reacties..

Met zoiets steel je iig de show :D
star-synare.jpg

Origineel geplaatst door Fatar
Met zoiets steel je iig de show :D
star-synare.jpg

Is dit niet een JHS sd-1?:confused:
Die zijn behoorlijk zeldzaam! Gaaf ding!:D

Back