Clavinet D6

DJ @tiq

Mindtrick Records
Ik heb deze op de markt gevonden en wi hem weer werkend krijgen heeft iemand enig idee welk netsnoer ik moet gebruiken en of er manuals of technische handleidingen van zijn??

Fotootje

Last edited by a moderator:
Helaas heb ik geen antwoord op je vragen, maar ik wou je toch wel even feliciteren met die mooie vondst !!

:mega:

nice !!

en hier op de markt in r'dam ?
wat heb je ervoor betaald ?
ik zit al een tijdje te azen op een d6 .. wat een funk instrument dat is heee ..

maar nog niks op het web gevonden over snoeren enzow ?

succes!

Hela wat grappig!

Ik ben door oude threads aan het zwerven en kom ik dit tegen.....
Deze clavinet heeft DJ @tiq dus blijkbaar nooit meer werkend gekregen. Ik heb hem uiteindelijk van hem gekocht en weer aan de praat moeten krijgen.

Als eerste alle niet-originele electronica eruit getrokken.
Toen ik daarmee bezig was kwam ik een "vreemd" printplaatje tegen. Dat bleek een Small Stone te zijn die de vorige eigenaar erin had gebouwd :)
Goed...
Alles weer aangesloten zoals het hoorde en voila...het ding gaf weer geluid.

Daarna heb ik alle hammertip vervangen voor nieuwe exemplaren.
En heb ik 2 nieuwe snaren erin moeten zetten.

Toen was hij weer goed.

Die kan ook van mij zijn geweest.Heb er ook een gehad en (defect) voor een tientjes verkocht mijn zag er niet uit en had een vage output aansluiting.Hij ging wel aan maar ik had geen output plug dus gewoon zo verkocht :D

Ik heb deze Clavinet inmiddels weer doorverkocht omdat ik aan een puntgave clav kon komen.
Maar het is een feit dat deze rotte bak niet meer rot is en weer als een zonnetje staat te funken in een studio.

En dat is leuk :D

Back