Hoi.

NorthernLightX

Prutser
Even voorstellen dus.

Mijn naam is Alex, en ik ben al een tijdje actief als muziekmaker. In het dagelijks leven ben ik ITert, Windows NT/2000 en Citrix gebied.

Op 9-jarige leeftijd begonnen met een eenvoudige doch lastig te programmeren synth (de MOS 6581 op de Commodore 128 ) en daarna rond mijn 13e de overstap naar samples op de PC gemaakt in de vorm van Trackers. Sinds kort (half jaartje) heb ik besloten om het muziekmaken echt serieus te gaan aanpakken met MIDI en Cubase etc.

Ik had ooit al eens in een opwelling een Korg Triton Pro gekocht, daar heb ik nu een Egosys WaMiRack naast staan voor de nodige (MIDI) I/O. Een goede mixer en set monitoren wordt voor gespaard. Daarnaast wil ik de mogelijkheid creeren om ook live te kunnen optreden. Met andere woorden: ik ga een heleboel vragen stellen.

Gearlist:
Korg Triton Pro
Egosys WaMiRack/24
Pentium 3 PC
Pioneer SA-410 versterker met Studiocraft 300ST (Bose) speakers

Wishlist:
Mackie HDR824
Spirit Digital 328
Sampler voor mijn drummetjes
Een kruising tussen de Elektron SIDstation en de HardSID Quattro. (Een hardware tabletop synth met 4 SID chips (2x MOS6581 en 2x MOS8580) en met vette filters per chip en MIDI ondersteuning).

Laatst gewijzigd:
Breakbeats, Trance, Drum 'n Base, van keihard tot lekker relaxed. Vroeger maakte ik Gabber en Techno. Ik heb vroeger ook wel eens een klassiek (je weet wel, met viooltjes en pauken enzo ;) ) nummer getracked. Eigenlijk van alle markten thuis dus.

Ik ben nu vooral bezig mijn oude tracks op MIDI over te zetten, voor remix doeleinden en live dingen etc.

Hey breakbeats zijn cool!! vooral de oude.
K maakte een jaartje of 7 geleden ook gabber enzow.
Als ik echt nix te doen heb maak ik nog wel es een trekkie.

Greetzz

Trekkies uppen gaat een beetje lastig, ik heb nog niets gemasterd, alles is nog in MOD formaat (MDL voor de kenners, DigiTrakker). En die ga ik niet uppen, voor je het weet is de boel gejat.

Zodra ik iets afgemixed heb zal ik previewtjes gaan posten.

Back