Remote 25 Audio vraagskens

kefkekeyser

Ouwe rot
Die Remote Audio 25 Extreme lijkt me wel leuk, maar ik heb toch enkele vragen:

1) Hoe zit het met de latency?
2) Als ik het goed begrijp, plug je dat spel gewoon in een USB-poort: is dat wel stabiel genoeg?
3) Van welke kwaliteit zijn de A/D convertotren en de mic-preamps?
4) Over de software: krijg je de volledige versies (incl. handleiding, etc...) of is het zoals bv. Reason Adapted dat ge bij een protools systeem krijgt?
5) Die kstation upgrade, zorgt die er echt voor dat je een volwaardige kstation van de Remote Audio kunt maken?
6) pc + Remote Audio = leuke studio voor een beginner?

Re: Remote 25 Audio vraagskens

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Die Remote Audio 25 Extreme lijkt me wel leuk, maar ik heb toch enkele vragen:

1) Hoe zit het met de latency?
2) Als ik het goed begrijp, plug je dat spel gewoon in een USB-poort: is dat wel stabiel genoeg?
3) Van welke kwaliteit zijn de A/D convertotren en de mic-preamps?
4) Over de software: krijg je de volledige versies (incl. handleiding, etc...) of is het zoals bv. Reason Adapted dat ge bij een protools systeem krijgt?
5) Die kstation upgrade, zorgt die er echt voor dat je een volwaardige kstation van de Remote Audio kunt maken?
6) pc + Remote Audio = leuke studio voor een beginner?

Ik heb hem net verkocht aan Fuse, misschien dat hij je er over enkele dagen/uren meer over kan vertellen. Ik had hem voor bij een laptop gekocht, maar deze was wat aan de trage kant vandaar dat ik de Remote weer verkocht heb.

1) Laagst haalbare (de alles uit de kast stand van de drivers) is 4ms.
2) Ja hoor, maar je moet wel een redelijke PC hebben. Recommended wordt een PIII 1.8Ghz met 256Mb. En dat heb je echt wel nodig wil je optimaal gebruik kun maken van de Remote. Wat ik dan ook een stukje misleiding vind van Novation, is dat ze de systeemeisen vergeten zijn te melden op hun site, op de doos, in de handleiding... etc... Je leest dit pas als je het bijgevoegde A4-tje (manual addenum) doorleest.
3) Voor zover ik hebben kunnen beluisterenis daar echt niets mis mee! Ik vind dat Novation sowieso altijd wel een helder geluid weet de produceren.
4) Cubase LE is een light versie, waarmee je wel weer goedkoper kunt upgraden naar SE of SX. Ableton idem. De V-Station is wel een "volledige" versie. De K-Station OS upgrade is exclusief vocoder.
5) Zie voige punt.
6) Als je al een stevige PC hebt... JA!!

Heb hem dus van Mike.
En gister even uitgetest op een Toshiba notebook. PIV 2.4Ghz en 768Mb geh.

Ik heb de ASIO op 17ms staan nu. Anders begonnen ze te kraken. Op zich nog goed te doen.
Hopelijk dat ze die drivers nog optimaliseren trouwens.
De preamps heb ik nog niet gechecked. Maar het leuke is dat bij de FX sectie ook compressie zit en dat is dan extra maar wel handig voor microfoons etc.

En als midi controller is hij echt briljant. Er zitten presets in voor softsynths en sequencer programma's. En je kunt zelf ook nog je eigen template maken. En ruimte voor 50 templates (!). En dat geeft je softsynths toch een hele nieuwe dimensie.
Maar ook los als midicontroller is hij echt handig. 2 midi outs en je kunt het beestje ook sysex commando's uit laten spugen. Je blijft natuurlijk wel aan de snelheid van midi gebonden. Dus het rossen aan veel controllers te gelijkertijd gaat niet bepaald soepel.

Maar een editor voor je templates als Windows/Mac programma zou ik wel handig vinden. Want het programmeren maakt het zo wel een gepiel. Zeker als je met sysex gaat hannessen.

Het vreemde is wel dat de USB 450mA vreet als je er de voeding aanhangt. Hopelijk is dit een software foutje.

En die liquid analog audio engine? Volgens mij was dat orgineel d'r wel ingeplanned, maar kregen ze de software niet op tijd rond. Dus hebben ze dit maar voor later bewaard.

En een leuk ding voor de beginner?
Oh ja!
En ook voor de gevorderden.
Zeker voor de mensen die van knoppen draaien houden.

Heel veel respect voor de mensen die dit gemaakt hebben. Hier is goed over nagedacht.

Back