Roland SPD-S "goe poeier"?

Prophet

Ouwe rot
Heb al lang in mijn hoofd om één van die drumtriggers met stickx (van de chinees ;) ) aan te schaffen om wat inspiratie op uit te roffelen tijdens het componeren. Ik denk dat het een mooie aanvulling is.
Nu doe ik dat, zoals de meeste niet MPC bezitters misschien, gewoon op men klaviertoetsen.

Iemand ervaring met èèn van deze spullen?

Deze Roland Spd-s heeft me alvast warm gemaakt om eindelijk zo'n kanjer in huis te halen! Wat denken jullie? Eigen samples enzo....:{

http://www.rolandus.com/products/details.asp?CatID=5&SubCatID=26&ProdID=SPD-S

Attachments

• spds.jpg
    spds.jpg
    10,1 KB · Bekeken: 82
Mmmm

Mmmm

Kijk, dit is iets wat ik zelf al zo lang wil maar tot nog toe is het er nog niet van gekomen.

Ik zoek misschien eerder een 2de hands SPD8 of Pad8. Als dat eens voorbij komt voor een prikje...Das wellicht spotgoedkoop te vinden en je kan via midi dan eender wat aansturen.
Maar dit is allesinds een lekker dingetje om loos op te gaan.
En het is niet omdat er pads op zitten dat het zich beperkt tot ritmeklanken...

Re: Roland SPD-S "goe poeier"?

Origineel geplaatst door Prophet
Heb al lang in mijn hoofd om één van die drumtriggers met stickx (van de chinees ;) ) aan te schaffen om wat inspiratie op uit te roffelen tijdens het componeren. Ik denk dat het een mooie aanvulling is.
Nu doe ik dat, zoals de meeste niet MPC bezitters misschien, gewoon op men klaviertoetsen.

Iemand ervaring met èèn van deze spullen?

Deze Roland Spd-s heeft me alvast warm gemaakt om eindelijk zo'n kanjer in huis te halen! Wat denken jullie? Eigen samples enzo....:{

Jij hebt lef ;) volgens mij heeft zo'n ding een massochistische interface.... Als je wilt trommelen zou ik een 2ehands ding met pads kopen en die aan een fatsoenlijk sampler hangen.

akai had dacht ik ook een losse midicontroller met 16 pads erop waar je ook op kan drummen enzo... kweet zo niet wat ie kost, maar misschien ook het overwegen waard. (moet je natuurlijk nog wel iets van een sampler hebben om m aan te hangen).

Re: Re: Roland SPD-S "goe poeier"?

Re: Re: Roland SPD-S "goe poeier"?

Origineel geplaatst door Hazes
Jij hebt lef ;) volgens mij heeft zo'n ding een massochistische interface.... Als je wilt trommelen zou ik een 2ehands ding met pads kopen en die aan een fatsoenlijk sampler hangen.

Nja dat lijkt me ook slimmer. Mischien een Roland Octapad ofzo?

pad8.jpg

Deze is ook best leuk

Deze is ook best leuk

Zelf heb ik een tijdje terug in de winkel even op zo'n Roland Handsonic staan meppen, en dat was best leuk en ook vrij makkelijk.

Roland HPD-15:

meer info

Attachments

• hpd-15.jpg
    hpd-15.jpg
    18,6 KB · Bekeken: 73
klopt, is goedkoper zo'n pad zonder klanken, zonder samplingfuncties.
Maar het design allèèn al met die drie bovenste rubber triggers op de rand zijn wel handig ook lijkt mij. En er zitten dan wel ook nog een hoop (waarschijnlijk zeer goede en misschien nieuwe) roland drumsounds in en nog een resem andere functies.
Het is idd wel veel geld 580 euro voor zoiets. Daarom de vraag eigenlijk hier eens voor wat verschillende meningen.
Maar als je ziet wat een Boss DR770 al kost, kan deze voor een paar euro's meer, veel meer toevoegen aan een setup voor iemand zonder sampler weliswaar dan. Bij mij zou zo'n pad eventueel ook kunnen zonder de samplefuncties, heb dus ook een sampler. En idd is dat een stuk goedkoper dan al die franjes, hier hebben jullie een serieus punt---> . ;)

@Hover: ja die ziet er ook goed uit, maar die is zeer duur hè makker?

:mega:

akaipad..., ja die pads zijn wel klein hè, blijf ik wel op men klaviertje tokkelen...:r ;)

Die Akai pads (Akai MPD16) is een erg goede contoller, alleen denk ik niet dat ze tegen drumstickgeweld kunnen...

Die pads zijn ook nog klein in vergelijking met een SPD-6 of SPD-20 bijvoorbeeld. Als je er dan naast mept... Twee kastjes in plaats van 1, en twee dure kastjes dan nog wel... :)

Die bovenste triggers aan de SPD-S zijn rim-shot triggers. Ge kunt ze wel programmeren als aparte "drumpads" (ander geluid dus).

Een SPD-6 is de goedkooptste Roland drumpad: er zitten hier ook wat sounds in. Stapje hoger de SPD-20. In tegenstelling tot de 6 heeft deze niet zes maar 8 drumpads. Heeft heel wat meer functies (effecten enzovoorts) en 700 instrumenten aan boord. Bovendien ook geen plastieken zooi dacht ik maar wel metaal zo als het hoort.

O ja een Handsonic is redelijk kostelijk: 1200-1300 Euro is niet niks.

HPD 15

HPD 15

Zo'n HPD 15 kost vrees ik geen 540 euro of zoiets...

2 jaar terug zo'n 1150 euro's dus nu denk ik 800/900 euro's ....

Als jij hem voor 500 ( nog wat, wat had je ook al weer) tegenkomt mag je me bellen...

069600

Iets wat ik ook al wel lang op mijn lijstje staan heb, zo'n drumpad.
Ik ram nu veel partijen in op het toetsenbord maar zou graag iets expressiever te werk gaan...:D

Momenteel heb ik de volgende twee op het oog:
1. De Millenium MD70, inclusief 2 stokken en adapter, 2 pedalen
prijs 133eur
2. De Yamaha DD-55C, geen adapter noch stokken, wel ook 2 pedalen
prijs 229eur

Wellicht is de Yamaha van betere kwaliteit (en ook betere klanken al is dat niet zo van belang). Mijn hart zegt mij voor de Yamaha te gaan, mijn portemonnee kiest de Millemium, mijn verstand zegt, hermax jongen ge hebt dat allemaal niet nodig...

Heeft er iemand ervaring met een van deze beestjes? (bovenste is Yamaha)

Attachments

• drumpad.jpg
    drumpad.jpg
    98,7 KB · Bekeken: 82
Je hebt dat niet nodig... Oke da's waar maar ik denk wel dat zulke pads heel wat kunnen toevoegen en erg leuk kunnen zijn. Maar ik zou dan zeker voor pads gaan die je met drumstokken kunt bespelen, want dat is (vind ik) zovele keren leuker. :)

Ik heb een Command Station (E-mu), die hebben ook drumpads, en daarop meppen met de vingers is al leuk. Maar huis-tuin-en-keuken drum is nog veel toffer :D

Trouwens drumstokken kosten zoveel niet, voor 3 euro of zo kun je je al een paar aanschaffen.

Helaas heb ik geen ervaring met de Yamaha's die jij noemt. Het lijkt me eerlijk gezegd wel een beetje speelgoed.

Ik zou dan toch voor dit gaan (niet voor de sounds maar gewoon als controller):
spd6.jpg

De voornaamste reden waarom ik naar die 'speelgoedachtige' dingen grijp is nu net de plaats van die pads. Ik heb vroeger nog wel eens gedrumd (in onze ter ziele gegane covergroep was onze beste zanger... de drummer en af en toe moest ik dan eens overnemen als hij echt vooraan wou staan) en de visuele gelijkenis lijkt mij een voordeel om er snel mee weg te zijn. Daar bovenop zijn er die twee pedalen voor de hihat en basdrum waar ik dus ook mee om kan. Die Roland zal wel goed zijn, maar ik wil toch echt wel minstens 6 pads om een gewone 'basis-drum' te hebben. En er moet echt wel een pedaal voor de basdrum zijn, ik speel nu met beide handen ook al zo goed als de volledige drumpartij in 1 keer in en wil dat blijven kunnen doen.
Ik heb wel al op een forum in the UK enkele enthousiaste drummers over die yamaha zien schrijven dus zo slecht kan dat niet zijn.
Het liefst van al ging ik voor een volledige e-drum opstelling, maar dat is wel veel geld, en wat als het toch niet meevalt?

Zijn er misschien nog andere controllers met minstens 6 pads en extra (pedaal-)aansluiting? Een beetje bij prijs dan, ik ga voor maximum 300 eur.

In dat geval zou ik voor die Yamaha gaan... Ken eigenlijk weinig van dit soort producten.

Zoals ik hier schreef, vind ik een Drumkat toch echt wel een geniale (maar niet zo ontzettend bekende) oplossing!

Zelf heb ik twee keer SPD-S.
Die van mij zitten vol met: geluidseffecten uit een EMS A, Arp 2600 (alletwee verkocht en had geld genoeg dus voor 2 keer SPD-S :-), de beste drummachines, kits enzo.
De reden dat ik er later nog een bij wilde: om een echt drumstel te emuleren heb je aan 9 drumpads niet genoeg: 2 pads voor de hi-hat (open en closed), b-drum,snare, 3 toms en dan heb je nog 2 pads voor de bekkens over. Ik wilde echt drummen met EMS reutels erbij en had aan 9 pads niet genoeg. Nu heb ik 18 pads en mijn ultieme droomkit.
De effecten zijn waanzinnig goed en het samplen gaat lekker makkelijk.
Heerlijk geen zwart-witte toetsen maar een paar sticks.
Nadelen: geen USB, 258 Mb Compact Flash kaarten kom je bijna niet meer aan tegenwoordig, beperkte polyfonie (maximaal 5 ofzo) en geen sequencer (wel een phrase-maker).
Vooral als je er 2 hebt dikke fun: kun je de samples plus effecten (of alles wat uit SPD-S 1 komt) weer samplen met SPD-S nummer 2.
Al met al schitterende bakkies en zul je je niet aan bekocht voelen... vooral als je met je eigen sounds wilt drummen.
Youtube staat vol met filmpjes en meestal een goed teken.. de gebruikers hebben er lol in en willen hun ervaringen delen.

Geinig filmpje: drummer heeft zijn eigen kit ingeladen en klinkt nu beter als op zijn echte kit ;-) Veel drummers laten hun drumstel thuis nu..

Back