Ik was laatst wat aan het freaken, en nou had ik me toch opeens een bizar geluid te pakken! Alsof er opeens spontaan een reverb/echo in zat :confused: het heeft iets te maken met het bijna sync lopen van de lfo en de subosc denk ik. Anyway, vettig was het wel! 
How to do it: (schuifjesstanden, van links naar rechts)
Tune
iets voorbij het midden, op 13.00 uur zeg maar (hier komen we later bij terug)
Lfo
rate: 10
wave: sine (maar probeer ook eens square, ook leuk effect)
Vco
mod: 0
range: 16'
pulse: niet relevant
pulse mod: niet relevant
Mix
pulse: dicht
saw: dicht
sub: 10
sub mode: 2 oct down, pulse wave (de onderste)
noise: dicht
Vcf
freq: 4 (als uitgangspunt, maar experimenteer maar raak, geeft rare variaties)
res: 0
env: 0
mod: 10
kybd: 0
Vca
gewoon op gate
Env
niet relavant want die gebruiken we niet...hoewel, mischien dat het nog interessant is om het filter ook met de envelope te moduleren?...hmm straks even uitproberen
Anyway, als je nu de hoge D aanslaat (op hold zetten is wel makkelijk) hoor je als het goed is het bizarre geluid wat ik bedoel, een langzaam sweepend bwaaauwaaauwoemb...bwaaauwaaauwoemb...
De snelheid kan je aanpassen met de Tune knop. De bruikbaarheid ervan in tracks is twijfelachtig, omdat de timing heel moeilijk precies is af te stellen. Mischien dat het met samplen en/of timestretchen wel wil lukken.
Have fun!

How to do it: (schuifjesstanden, van links naar rechts)
Tune
iets voorbij het midden, op 13.00 uur zeg maar (hier komen we later bij terug)
Lfo
rate: 10
wave: sine (maar probeer ook eens square, ook leuk effect)
Vco
mod: 0
range: 16'
pulse: niet relevant
pulse mod: niet relevant
Mix
pulse: dicht
saw: dicht
sub: 10
sub mode: 2 oct down, pulse wave (de onderste)
noise: dicht
Vcf
freq: 4 (als uitgangspunt, maar experimenteer maar raak, geeft rare variaties)
res: 0
env: 0
mod: 10
kybd: 0
Vca
gewoon op gate
Env
niet relavant want die gebruiken we niet...hoewel, mischien dat het nog interessant is om het filter ook met de envelope te moduleren?...hmm straks even uitproberen

Anyway, als je nu de hoge D aanslaat (op hold zetten is wel makkelijk) hoor je als het goed is het bizarre geluid wat ik bedoel, een langzaam sweepend bwaaauwaaauwoemb...bwaaauwaaauwoemb...
De snelheid kan je aanpassen met de Tune knop. De bruikbaarheid ervan in tracks is twijfelachtig, omdat de timing heel moeilijk precies is af te stellen. Mischien dat het met samplen en/of timestretchen wel wil lukken.
Have fun!

Laatst gewijzigd: