Programma om VCD's naar MPEG of DIVX te converteren

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

vanZr

Stamgast
Ik weet dat het het synthforum is, en als dit een probleem is sluiten de mods het topic maar, maar ik vroeg me af of iemand een programma weet waarmee ik VCD's naar MPEG kan converten...lijkt me toch dat hier wel iemand zit die daar verstand van heeft? Ik heb het hele net afgezocht, maar kan niks vinden...Dus als iemand iets weet, laat je horen! 8D

gewone vcd's zijn mpegs, mpeg 1 om precies te zijn, je kunt ze omzetten naar xvid of divx (al ontgaat mij het nut een beetje), ik gebruik voor mpeg->avi gordian knot rip pack voor, gebruik google voor meer info hierover. Als je gewoon van vcd's mpeg versie op je hd wilt hebben kun je die gewoon uit de subdir kopieren naar je hd, renamen naar mpeg, mpg of avi wat je wilt en hij werkt (als je hem niet renamed ook alleen opent ie dan mediaplayer of whatever je gebruikt niet automagisch) :P

Origineel geplaatst door cyble
gewone vcd's zijn mpegs, mpeg 1 om precies te zijn, je kunt ze omzetten naar xvid of divx (al ontgaat mij het nut een beetje), ik gebruik voor mpeg->avi gordian knot rip pack voor, gebruik google voor meer info hierover. Als je gewoon van vcd's mpeg versie op je hd wilt hebben kun je die gewoon uit de subdir kopieren naar je hd, renamen naar mpeg, mpg of avi wat je wilt en hij werkt (als je hem niet renamed ook alleen opent ie dan mediaplayer of whatever je gebruikt niet automagisch) :P

Ga ik eens proberen dan. En ik denk dat de software makers er ook het nut niet van inzien...maar als het zo kan, dan is dat ook wel logisch %-) Ik ga het iig ff proberen, thanks iig :okdan:

(Het nut ervan voor mij is trouwens dat ik een filmpje op vcd heb, die ik in stukjes geknipt op een website wil zetten...)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back