MOTU MachFive Review !!

C-Code

Addicted to Breaks
Ja gisteren Machfive ontvangen, hierbij een korte review:

Ik pakte het pakketje uit, instaleerde de bijgeleverde ilok usb key in een vrij USB poort.
Daarna pakte ik het eerste schijfje uit het doosje en installeerde Machfive. Dat was binnen
een minuutje gefixed, ik start cubase SX op en ga naar mn vst instruments folder en zie daar

Machfive Stereo
Machfive Quad
Machfive 5.1 (voor mensen die surround willen werken)

Ik start Machfive stereo op en zie de hele plug in op mn scherm verschijnen. Daarna installeerde ik het 2de schijfje
waar 4.7 Gb aan samples op staat. Ik moet zeggen er zitten wel wat bruikbare dingen bij, maar niet alles valt in mijn straatje. Vooral de drumkits (alleen jazz & rock) vond ik erg beperkt. Ik ging daarom automatisch even wat eigen drumbanken inladen, en DAMNN ik ging meteen helemaal los. Ik maakte een drumloopje en ging automatisch even een filter kiezen (stuk of 9 filtertypes), en ging na lowpassfilter 1 aangekozen te hebben draaien aan de Cutoff en resonance van mn CS1x en ja hoor ...SUPER VET !!.

Op die manier had ik 4 sporen lopen (ook met delays en andere vette effecten die erin zitten) en zelfs na het 5de spoor merkte ik niks aan mn computer, het liep allemaal soepeltjes door !

Op het moment dat ik dat allemaal had lopen miste ik mn oude EMU esi 4000 turbo ineens helemaal niet meer en dacht ik "had ik de overstap maar eerder gemaakt" !

Ik heb ook meteen op de site van Motu de laatste update gedraaid waardoor disk streaming van geluiden mogelijk is en rex files geimporteerd kunnen worden.

Al met al ben ik erg tevreden, en zit ik eraan te denken om mn G4 aan het eind van de maand te laten upgraden naar een 1,25 GHZ en er nog eens 512mb werkgeheugen erbij te stoppen zodat ik op +/- 1,3 GB uitkom.

Origineel geplaatst door Christov
hahahahah das snel :D

Ja man, echt fijn dingetje........ ik snap nu waarom ze zoveel tijd in beveiliging hebben gestoken...... ik heb wel eens met kontak gewerkt....maar dit blaast kontakt helemaal van de kaart !!

Er zit overigens in het pakketje hetvolgende:

* iLok USB key
* Doosje met 2 cd's (1tje met het programma en de bosendorf samples, en de 2de met 4,7 GB aan samples)
* Handleiding (die erg duidelijk is en erg uitgebreid)
* Registratiekaart die je op kan sturen voor extra support.

Origineel geplaatst door C-Code
Ja man, echt fijn dingetje........ ik snap nu waarom ze zoveel tijd in beveiliging hebben gestoken...... ik heb wel eens met kontak gewerkt....maar dit blaast kontakt helemaal van de kaart !!

vergelijking aub, lijkt me interessant ;)

Origineel geplaatst door olafmol
vergelijking aub, lijkt me interessant ;)

Nou ten 1ste de layout van kontakt is erg rommelig en niet hands on zoals die van machfive (machfive voelt ook echt aan als een sampler)

Ten tweede de koppeling tussen real time controlling in machfive dmv een externe controller, dat gaat direct, zonder dat je instellingen moet wijzigen, dit vond ik niet makkelijk werken bij kontakt. En ten derde is machfive een programma dat gezien de mogelijkheden erg weinig CPU kracht vraagt. Ook is machfive geschikt voor ALLE sampleformaten bekend, inclusief rex files, ook iets wat kontakt niet kan.

Let wel dit is allemaal getest op een apple, met de pc versie heb ik geen ervaring.

Zijn er ondertussen al meer mensen die ervaring hebben met de MachFive?

Ik las vandaag dat ook de PC versie uit is, dus ik zit er erg aan te denken over
te stappen naar deze sampler.

Ik gebruik nu Halion en heb ook weleens wat gespeeld met Kontakt, maar
deze sampler lijkt op bijna alle fronten meer in z'n mars te hebben...

Check ook:
http://www.motu.com/
http://www.audiomidi.com/common/cfm/product.cfm?pid=3574&CPID=432

motu mach 5 net binnen, hmm alleen nog geen tijd gehad dus uw hoort het nog!

Re: MOTU MachFive Review !!

Origineel geplaatst door C-Code

Al met al ben ik erg tevreden, en zit ik eraan te denken om mn G4 aan het eind van de maand te laten upgraden naar een 1,25 GHZ en er nog eens 512mb werkgeheugen erbij te stoppen zodat ik op +/- 1,3 GB uitkom.

ik weet niet of je osx draait, maar dan zou ik zowiezo wat meer ram erbij doen. 1 gig is geen overbodige luxe.. met 2 gig herken je hem niet meer terug.

die beveiliging stelt overigens niet zo veel voor ;)

Origineel geplaatst door trigg
Zijn er ondertussen al meer mensen die ervaring hebben met de MachFive?

Ik las vandaag dat ook de PC versie uit is, dus ik zit er erg aan te denken over
te stappen naar deze sampler.

Ik gebruik nu Halion en heb ook weleens wat gespeeld met Kontakt, maar
deze sampler lijkt op bijna alle fronten meer in z'n mars te hebben...

Check ook:
http://www.motu.com/
http://www.audiomidi.com/common/cfm/product.cfm?pid=3574&CPID=432

mach5 draait goed op mn pc. geen problemen mee in tegenstelling tot kontakt en andere cpu vreters. is de moeite

Jaaa pc gebruikers... Op wat voor systeem draaien jullie?:engel: Ben erg sgieuwnierig

pc 2,6 ghz(overclocked naar 2,8ghz) 80 gb hardeschijf 1024mb ddr:doei:

wel ERG klein en donker edit schermpje valt me zo op.......waarom dat niet gewoon maximizen kunnen?

Back