[synth pop] spaceship

Wat de uiteindelijke versie zou moeten voorstellen die op mijn demo komt, staat nu hier . Suggesties kunnen nog altijd gedaan worden ...

Origineel geplaatst door Toon
Dat zou misschien wel handig zijn :D

Oei, volledig uit het oog verloren. :stupid

Eenvoudig qua opzet maar mooi :okdan: Zeer goed uitgemixed en goede geluidskeuze. Die drums die iedereen mist, zijn hier toch niet echt nodig vind ik. Gewoon een kwestie van smaak. Verwerking van vocoder en gitaar is ook bijzonder goed geslaagd.

Erg knap gedaan (maar je ... je hebt dan ook best wel goeie instrumenten voor zo iets ;) ).

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Verwerking van vocoder en gitaar is ook bijzonder goed geslaagd.

Je zou eens moeten weten met welk materiaal ik gitaar speel en opneem (echt goedkoop spul) ... :D

Ja mooi!!! Heel sfeervol. Ik dacht ook meteen aan air. Tekst is simpel maar erg goed voor deze song!
Eens met alle commentaar. Gitaar werkt erg goed met de rest. Ik vind dat pianootje fantastisch mooi resoneren, wat is het voor iets?

Origineel geplaatst door maxdox
Ik vind dat pianootje fantastisch mooi resoneren, wat is het voor iets?

Ik denk dat je doelt op de fender rhodes (stage 73 MKI).

Een nieuwe episode in dit verhaal! :D

Omdat ik zo onder de indruk was van Kat Yidaki's Hibiscus, heb ik hem gevraagd om samen te werken (via internet wel te verstaan). Mr. Yidaki aanvaardde, dus nu heb ik een mooi funky bassje op mijn nummer. Bedankt Kat Yidaki!

Na heel veel uren editten en mixen, denk ik dat het "af" is.

Echter: omdat ik een totale newbie ben op gebied van bass te mixen, vraag ik dan ook om even te luisteren en vooral veel kritiek te geven. Nu ik het hier op de kleine computerboxen hoor, merk ik dat de bass af en toe "wegzakt", iemand die weet hoe dat komt?

(sorry geen mp3tags enzo, want ik raak er niet aan uit)

Laatst gewijzigd:
Dob: als je niks te zeggen hebt, is het beter van te zwijgen.

Ik heb hier veel werk ingestopt en kritiek is zeker welkom, maar hou toch in hemelsnaam op met nummers inhoudloos af te breken. Doe je best en geef eens commentaar op de basslijn, dat zou meer dan welkom zijn.

Laatst gewijzigd:
ik vind het goed klinken allemaal, geluiden goed op elkaar afgestemd. klinkt gewoon top, nix op aan te merken.
alleen qau stijl vind ik dat het te veel air is. begrijp me niet verkeerd, maar je bent zo beinvloed door moon safari dat ik bijna kopieen hoor van bepaalde nummers: vooral 'talisman' en 'new star in the sky'.
als je dit wil, okee.. maar ik zou er meer een eigen draai aan geven.

groet

Origineel geplaatst door krachtwerk
maar je bent zo beinvloed door moon safari dat ik bijna kopieen hoor van bepaalde nummers: vooral 'talisman' en 'new star in the sky'.
als je dit wil, okee.. maar ik zou er meer een eigen draai aan geven.

Nu je me met de neus op de feiten drukt, begrijp ik volledig wat je bedoelt. Het beginstuk vliegt er alleszins uit, hoewel het niet slecht klinkt, omdat het te veel naar het begin van talisman verwijst. Ik sta er eigenlijk niet zo echt bij stil dat ik zo beïnvloed ben door Moon Safari, maar goed dat je het mij eens helpt herinneren. :D

Ik durf toch te beweren dat ik een heel eigen stijl heb. Ik ben eigenlijk meer geïnspireerd door Daft Punk en Bob Sinclar, ... dan door AIR, maar mijn muziek gaat gewoon meer de richting uit van AIR omdat ik graag rustige muziek maak (en ik kan 4X4 niet luchten .:D).

Niemand iets te vertellen over de bass?

Wel leuk,maar die bas is ook weer heftig leunen op air.
Vind er bar weinig origineels aan,persoonlijk jammer,want ik hoor bijna air,en geen synthesizer 11.
Er bestaat al een air,mischien toch meer je eigen ding doen?
De geluiden vind ik mooi.

De baslijn :

Die mag met nog net iets meer durf en zekerheid gespeeld worden.
Hoewel de noten gewoon goed zijn denk ik is dat het een kwestie van speeltechniek en een bepaalde soepelheid is.
En dan doel ik vooral op die korte nootjes en zo die je speelt.
Maar het is echt nauwelijks te horen dat er niet iets goeds aan zou zijn.

Alleen het feit dat je meermalen die baslijn benadrukt om daar kritiek op te krijgen wil al zeggen dat het heel goed is.
Ik heb nog eens geluisterd (voor de 5e keer nou) en ik heb geprobeerd om te luisteren alsof ik hem voor het eerst hoorde en dan zeg ik, die basijn is gewoon goed!
Misschien mag er iets meer laag in (EQ?) maar verders is ie gewoon echt prima hoor!

Misschien dat je een bassist er naar moet laten luisteren, post je track anders ook eens op een ander forum waar weer andere oren zitten. ( www.clubcharts.nl )

Verders, echt een top track hoor :) (alleen het einde is nogal droog) zal wel met www-edit te maken hebben.

Nu komen we ergens! }:|

Even ter verduidelijking: ik heb de basslijn niet gespeeld, maar Kat Yidaki. Ik had totaal geen enkel idee hoe die bass zou moeten klinken en Kat Yidaki heeft gewoon gespeeld zoals hij het goed vond. En ik denk niet dat Kat Yidaki erg door AIR geïnspireerd is. :D

Bedankt om voor de 5de keer te luisteren Demain. ;) Ik zocht inderdaad commentaar op het EQ'n. Ik heb vrij veel mid op de bass, maar ik weet niet zeker of dit wel goed overkomt op andere mensen en boxen. Het feit dat de korte noten wat gehakkeld zijn, komt niet omdat het slecht ingespeeld is, maar omdat ik veel moest editten om de bass volledig juist te krijgen met het nummer. Ik ga m'n oren eerst wat laten rusten en dan edit ik nog eens opnieuw zodat alles vloeiend klinkt.

Hmm, ik vinnem niet zó eigenlijk...

Qua noten haalt het de rust uit de track weg; het klinkt nu een beetje geforceerd. Een lage liggende bas zou beter werken voor mij.

Qua spel lijkt het net niet te kloppen. Misschien de overtuiging die Demian noemde, of het iets sneller aanslaan. Nu lijkt-ie net na maar dan toch net niet en toch maar net wel op de tel te komen - iets te spannend qua timing voor de rest van de track. Voor zo'n track moet je meer in de tel vallen dan net erop tot tegen het net erna aan, denk ik (als het niet érg kryptisch wordt nu... :D ).

Qua mix is hij inderdaad niet zo laag. Het geluid lijkt nu niet zo 'in de mix' te vallen.

Nou ja, ik denk dat mijn kritiek komt doordat ik het basloopje niet zo geschikt vind voor het nummer. Dan valt alles meer op.

Nog steeds een lekker nummer trouwens - zat die 'hobo' er eerst ook al in? Past erg goed. :)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Hmm, ik vinnem niet zó eigenlijk...

Qua noten haalt het de rust uit de track weg; het klinkt nu een beetje geforceerd. Een lage liggende bas zou beter werken voor mij.

Qua spel lijkt het net niet te kloppen. Misschien de overtuiging die Demian noemde, of het iets sneller aanslaan. Nu lijkt-ie net na maar dan toch net niet en toch maar net wel op de tel te komen - iets te spannend qua timing voor de rest van de track. Voor zo'n track moet je meer in de tel vallen dan net erop tot tegen het net erna aan, denk ik (als het niet érg kryptisch wordt nu... :D ).

Tja, ik had die baspartij zelf heel erg laid-back gespeeld, dus behoorlijk na de tel. Op de een of andere manier is al het laag ook eruit gehaald... het klinkt nu net als Lenny van Motorhead :D
Ik denk dat een simpele bas met grondtonen wat beter past.. dus gewoon op een synth. Maar als iemand een funky bas nodig heeft...

Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Tja, ik had die baspartij zelf heel erg laid-back gespeeld, dus behoorlijk na de tel. Op de een of andere manier is al het laag ook eruit gehaald... het klinkt nu net als Lenny van Motorhead :D
Ik denk dat een simpele bas met grondtonen wat beter past.. dus gewoon op een synth. Maar als iemand een funky bas nodig heeft...

Ik heb toch de "feel" van het origineel proberen behouden. Maar omdat ik zoveel moest editten, is het wel mogelijk dat het iets anders klinkt.

Ik heb het opnieuw aangepast [en geupload] en het meeste mid er terug uitgehaald, want het was inderdaad wat té.

Ik denk zelf nog altijd dat een funky bass het beste is. Ik heb al wat basslijnen op dit nummer gehoord die vrij basic waren, maar dat werkte echt niet.

Laatst gewijzigd:
Yep, ligt stukken beter in de mix nu. :)

Funky zou wel kunnen misschien, misschien zelfs deze noten, maar dan wel strak, denk ik. Of echt laidback. Nu klinkt het net alsof je midi niet strak loopt of zoiets (en dat bij een Mooggebruiker! :D ). Je zou kunnen proberen 'm zelf opnieuw in te spelen (gewoon met synths of bas op je rhodes?) met dezelfde noten. Dan kun je experimenteren met de timing en kijken wat het beste klinkt (behalve als je er nu zelf tevreden over bent natuurlijk... *D ).

Goh, ik vind 'm vergeleken met die eerdere versie (met basgitaar) stukken beter geworden.
Echt een heel prettig nummer!

Back