Origineel geplaatst door Saskija Ik vermoed dat de Phochos-site dagelijks ververst moet worden met al dat nieuws over de aan- en verkopen en de bijbehorende studiofoto's.
Mijn Phochos-site bestaat helaas niet meer. Daarom geef ik zowel hier als op mijn websites mijn nieuws door, maar hier dus niet meer iedere keer een foto van de hele setup maar alleen wat nieuw binnengekomen is. Hopelijk wordt dit soort nieuws wel goedgekeurd.
uiteraard zijn foto's van losse gear niet beter dan studio foto's phoch. Maar op de snelheid waarmee jouw studio evolueert is het interessanter als je elke maand een nieuwe studio foto post in plaats van elke halve week. Dan zijn er tenminste wat meer dingen anders. Of misschien elk half jaar een compleet nieuwe studio posten, is dat iets?
Voor een elektrische gitaar die ik ooit gekocht had met het wilde plan om 'ns eindelijk gitaar te leren spelen. Daar is niet zoveel van terecht gekomen - maar ik kan er wel het powerchords-begin van "Smoke on the Water" mee spelen.
Haha tja dat zijn IDD de eerste akkoorden die je speelt als je de distortion aanzet
Heb zelf zo'n Boss ME50, ook errug leuk voor erbij...en tegenwoordig kosten die electrische gitaren ook bijna niets meer, heb de mijne (Squier) gekocht voor iets van 150 Euro bij Nederland Muziek.
Music Store Köln. Ze hadden deze in de advertentie staan toendertijd. Toen ik daar kwam om wat dingetjes te halen (en even wat gear uit te testen) bleek dat de afbeelding dus niet klopte. Zoals je misschien kunt zien heb je bij deze een soort U-vorm waarbij de onderkant dicht is. De andere versie die ze er eigenlijk in moesten hebben zag er stukken minder stevig uit, dat waren gewoon 2 van zo'n rackbalkjes (en dan houdt je gear 't in feite allemaal bij elkaar). Gelukkig gaven ze me deze wel voor dezelfde prijs mee. Heb zelf een bodemplaat gezaagd voor er onder in te leggen - ideaal voor stopcontacten en dingetjes zoals SCSI drives erop te leggen.
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het optimaliseren van de setup.
Na wat uitgroei en wisselen van apparaten is het altijd weer even zoeken naar een makkelijke werkwijze, zonder dat je nou iedere keer weer zit te klooien met kabels en kanalen. Ik wil namelijk kunnen meteen intuitief aan de slag kunnen; spullenboel aan en spelen met die handel...
Vandaar dat ik eerst een avondje achter Powerpoint ben gekropen om alles eens goed uit te tekenen.
Het resultaat: alles is een stuk logischer geworden; ieder geluidsproducerend apparaat heeft een eigen nummer gekregen.
Dit komt terug als channelnummer op de mixer, als poortnummer op de MIDI patchbay en als MIDI kanaalnummer.
Op die manier kan ik heel intuitief een bepaald apparaat aanspreken vanuit zowel het masterkeyboard als de sequencer.
Mmm, nou als eigenlijk-nooit-volleerde NM freak heb ik natuurlijk de mosterd uit Wout's archief op mijn harddisk staan...
... maar ik mag graag proberen toch zelf geluiden te maken (lees: freaken).
Zo had ik ooit een leuk Dolfijnengeluid patchje gemaakt, en ik zag tot mijn verbazing dat er niets soortgelijks bestond!
Maar de laatste tijd doe ik het meeste synthesizen met de MKS-80/MPG-80, dat werkt zo lekker hands-on...
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.