Ik wil live gaan mixen, maar draaitafels missen toch iets. Ik ben een student van 18 jaar en dus niet echt rijk ofzo, ik zoek dus goedkope synth, drumcomputer etc. zodat ik een beetje aan de gang kan. Iemand suggesties?
emu command stations, beter dan gewone grooveboxen, uitbreidbaar.. en als je later meerdere synths hebt kan je hem nog steeds blijven gebruiken als live sequencer...
maar als je een commandstation met 1 of meerdere uitbreidingsroms gebruikt kan je volgens mij al een heel eind komen live...
Origineel geplaatst door Blinx Idd vooral de rs7k lijkt me een goede oplossing omdat daar ook nog een sampler in zit, in die emu's zit dat volgens mij niet.
hangt er een beetje vanaf welk budget dat je hebt - de emu's zijn goed te betalen nu... maar als je niet op en paar centen moet zien kan je natuurlijk onmiddellijk hoger mikken
ieder zijn ding natuurljik,maar als basis vind ik dat niet echt superlekker voor live... en als je dan toch met een laptop live wil gaan + wat leuke programmas ben je al snel veel geld kwijt. Want wil je een beetje softsynth stabiel draaien dan moet je geen instappertje nemen qua cpu maar direct voor een vrij krachtige laptop gaan.
Maar om kort te zijn, het is zoals met zoveel... 100 mensen - 100 smaken
Ieder heeft zijn eigen ding en je zal uiteindelijk toch best zelf wat gaan testen voordat je een keuze maakt...
Er zijn nu al een deel leuke mogelijkheden gegeven ,gebruik ze in je voordeel maar ga toch gewoon zelf op speurtocht wat jou het beste ligt en wat het beste past bij je budget/stijl.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.