Pixie EDP Wasp kloon

ok dan proint ziet er drukker uit dan mn asm
deze heeft een ardig stukkie digi by zich ,...toch

mp333333333z
chill
8D

..

..

klinkt echt vet de demos apparte sound ben bernieuwd hie die je ga bevaken koedi

hmm byna vergeten koedie man
hoe staat t ermee
ooit nog gebouwd !:doei:

Waar kan ik die Pixie nou het meest mee vergelijken? Ik vind zo'n koffer synth namelijk heel erg gaaf en overweeg dit te gaan bouwen. Wat ik eigenlijk zoek is een synth waar mee ik EMS synthi achtige effectjes en bliepjes kan maken. Zou dit daar geschikt voor zijn?

Bij Synthi-achtige effecten denk ik toch meer aan de eindeloze modulatie-mogelijkheden van de Synthi. De Pixie is daarin vrij beperkt, dat is toch meer een "gewone" 2DCO synth met een wat rauwe klank.

De koffer van de Pixie is leuk maar het is geen koffer-synth in de zin van standalone geluid kunnen produceren. Er zit bijvoorbeeld al geen handmatige gate op. Er moet altijd een keyboard aan dus je kunt het veel beter vergelijken met een rack synth.

Oke, duidelijk. Dat soort analoge synths heb ik meer dan genoeg. Die pixie is gaaf, maar voegt dan toch niet zo veel toe aan wat ik al heb. Hopelijk vind ik een keer een bouwproject waarmee ik een synthi achtige synth kan maken.

Nog even los van dat ik er hier eentje gehad heb gebouwd door Elby zelf die ronduit slecht in elkaar zat.

En VCF3 doet het niet vanwege een ontwerpfout.

Sorry, ik ben niet zo'n Pixie-fan :D

Klein beetje off topic nu, maar weet iemand een zelfbouw project waarmee ik wel een synthi achtige synth kan bouwen? Die pixie is dat dus duidelijk niet. Liet me denk ik teveel meeslepen door dat koffermodel.

Ik zat dus ook te denken om ooit die Pixie inelkaar te plakken maar raad jij hem af of aan Etaoin? Uit jou verhaal begrijp ik dat jij een geassembleerde hebt gekocht van Elby zelf? En hoe bedoel je slecht geconstrueerd?
En hebben ze die ontwerp fout inmiddels opgelost?

ik had een MIDI2SDS laten bouwen en dat werkte ook voor geen meter vanwege niet werkende en verkeerrde geprgorammeerde software op de roms etc, beetje jammer als je niet eens je eigen ontwerpen test, voordat je ze aanbiedt online.

Het is wel later gefixed met een nieuwe chip, maar dat duurde zo lang dat ie inmiddels al bij een ander was, die heeft die chip en verdere support gehad van elby...is wel erg leuk en persoonlijk enzo. Maar ik heb liever iets wat het gewoon doet, foutje maken kan altijd, maar dit was ook een designfout, toch raar als je er dan al vollop mee adverteerd...Maar goed uiteindelijk doet ie het wel dus...heeft alleen 6mnd geduurd ofzo

Ik zat dus ook te denken om ooit die Pixie inelkaar te plakken maar raad jij hem af of aan Etaoin?

Nouja, misschien niet direct. Maar voor mijn gevoel ben je beter af met wat wasp-filters in je modular...

Uit jou verhaal begrijp ik dat jij een geassembleerde hebt gekocht van Elby zelf?

Nee, hij was van een forumlid. Ik had hem ter reparatie. Dat was handiger dan terugsturen naar Australiƫ (en ik meen dat het sowieso al heel lang geduurd had voordat hij verstuurd was).

En hoe bedoel je slecht geconstrueerd?

Solid core bedrading (dus breukgevoelig), diverse schakelaars en potmeters verkeerd bedraad, hak en breekwerk op de printplaat rondom VCF3, en nog wat dingen. En het panel is gewoon een printplaat met lak erover, dus erg krasgevoelig.

En hebben ze die ontwerp fout inmiddels opgelost?

Geen idee. Laatste wat ik er toen direct van Elby over hoorde was dat hij niet ging werken zoals hij er toen in zat. Heb het niet meer bijgehouden daarna.

Die WASP VCF's komen wel in me modulair ja....was t wel van plan.....maar je kan toch je eigen bedrading erin gooien....was dat niet de fout van degene die hem in elkaar heeft gesoldeerd?
Maar laten we die van Koedi even afwachten voordat ik overhaaste coclusies ga trekken.....ik vind hem er wel mooi uitzien en qua sound zou ie goed in mijn geluidspalet passen...maar 2x DCO zeg je??? Welke kant gaat hij op qua sound?? Ik bedoel met de me JX3P en Bit heb ik natuurlijk al 2x DCO synths....

Back