Pixie EDP Wasp kloon

Elby zelf dus. Dit was een nieuw exemplaar gebouwd door Elby zelf.

Hmmm dat is dan niet echt lekker reclame maken voor je product....

Thnx:okdan:

DCO is het verkeerde woord denk ik, alhoewel Elby dat ook gebruikt. De oscs zitten volledig in een microcontroller en zijn helemaal digitaal.

Hoe moet ik dat zien? Wat voor microcontroller is dat dan?

Hoe moet ik dat zien? Wat voor microcontroller is dat dan?

Het is een microcontroller van Mitsubishi die afhankelijk van de midi input de frequenties genereert.

Nu moeten we natuurlijk niet vergeten dat de originele Wasp ook alles deed vanuit pulsen die uit een digitaal circuit kwamen, maar het belangrijkst verschil is dat de master clock in een Wasp een 555 is, en die is veel minder stabiel dan een kristalgeklokte microcontroller.

Ja, maar die envelopes kun je niet starten zonder keyboard...

En het filter is deze Wasp-kloon van Jurgen Haible:
http://www.uni-bonn.de/~uzs159/waspfilt.png
letterlijk. Daar zit niks unieks van Elby in.

Een aanrader dit filtertje.
Is makkelijk te bouwen en klinkt erg leuk. (alleen die distortion is echt troep)

groetje,
PWMaarten

gisteren dus even gecheckt maar het apparaat is nog niet in orde. degene die hem in elkaar heeft gezet heeft dat gedaan zonder te kunnen testen dus gisteren was de eerste test en geen wonder dat er nog wat haakjes en ogen aan zitten.

er kwam al wel geluid uit en dat was ongelofelijk bruut, wellicht wat te bruut dus ik vraag me af of het niet ergens in het signaalpad vervormt. aan de andere kant. het was wel erg kicken! :-)

grootste probleem is echter dat er continu een storing inzit, alsof de aanstuurelektronica in het singaalpad terechtkomt, daar moet echt nodig naar gekeken worden. + de envelopes leken niet te werken, nou ja... gaat dus nog even duren maar qua sound ben ik behoorlijk optimistisch... dit wordt een echte ragbak.

gisteren dus even gecheckt maar het apparaat is nog niet in orde. degene die hem in elkaar heeft gezet heeft dat gedaan zonder te kunnen testen dus gisteren was de eerste test en geen wonder dat er nog wat haakjes en ogen aan zitten.

er kwam al wel geluid uit en dat was ongelofelijk bruut, wellicht wat te bruut dus ik vraag me af of het niet ergens in het signaalpad vervormt. aan de andere kant. het was wel erg kicken! :-)

grootste probleem is echter dat er continu een storing inzit, alsof de aanstuurelektronica in het singaalpad terechtkomt, daar moet echt nodig naar gekeken worden. + de envelopes leken niet te werken, nou ja... gaat dus nog even duren maar qua sound ben ik behoorlijk optimistisch... dit wordt een echte ragbak.

hahakicke ass sounths

ik vind de orginele behuizing van de wasp toch ook wel eruitspringen.

jammer dat die er niet bij aangeboden wordt.

grootste probleem is echter dat er continu een storing inzit, alsof de aanstuurelektronica in het singaalpad terechtkomt

Als je een soort hoge digitale ruis bedoelt, dan zit die ook in exemplaren die Elby zelf bouwt. Degene die ik hier gehad heb deed dat ook. Ik denk dat de digitale en analoge ground niet goed gescheiden zijn.

Als je een soort hoge digitale ruis bedoelt, dan zit die ook in exemplaren die Elby zelf bouwt. Degene die ik hier gehad heb deed dat ook. Ik denk dat de digitale en analoge ground niet goed gescheiden zijn.

kdenk dat t dan een aardige kwalijke zak is

doe die elby er nog wat aan ?
ist gemeld
re issui vd print evt ???

dit project leek me wel erg ok

zoals ik al zei dus, in elkaar geflanst, ik hoef geen spul meer van die elby......

Jammer want door dit soort types, ben ik erg huiverig voor DIY sellers en builders...
Tis tuulk leuk een beetje slap ouwehoeren erover via de mail, maar ja dan ga ik wel naar het Praethuus als ik wil keuvelen...Ik wil gewoon spul kopen wat werkt zonder gelul eromheen.

Al die storingen / piepjes en verkeerde geprogrammeerde EPROMS zou imho gewoon niet moeten kunnen....als het nu allemaal hobbywerk was okay...maar het is gewoon handel, dan moet je leveren ook en het liefst nog dat het werkt zoals geadverteerd.

het zijn bij elby geen sterren in printontwerpen, vandaar al die rare storingen.
helaas blijft het daardoor een beetje hobbiespul.
de enige manier om dit te verhelpen is door op wat goedgemikte plekken de voedingsbanen door te hakken en direct met de voeding te verbinden.
met ontkoppel c's kom je niet ver.
wat ik al zei, een beetje hobbiespul.
groeten,
jeroen

moeilijk om dat zo even te zeggen, maar het komt er in het kort op neer dat in ieder geval digitaal , analoog audio en analoog cv processing ( lfo's enzo) gescheiden voedingsbanen en massa krijgen .
ik heb het nu dus over alle elby dingen, niet alleen over de pixie.
groeten,
jeroen

Ik heb onlangs een pixie pakket gekocht voor weinagh.
Ik zou best kunnen leven met een lichte brom, maar het is interessant om eens te kijken naar het verbeteren van de voeding en massa aansluiting.

thanks jeroen.

het was trouwens geen lichte brom maar een continu toon die meeloopt met de midipartij.

laat horen, dat is wel heel apart.
groeten,
jeroen

Back