Ik heb nog niet geprobeerd om de MC-09 aan een externe sequencer of synth te hangen ik denk dat het apparaat dan wel wat meer tot zijn recht kan komen dan als je het gewoon los gebruikt.
Een nadeel vind ik dus wel dat het laden en opslaan van loopjes op de Smartmediacard lang duurt. Nu heb ik geen ervaring hoe snel dit ding werkt op andere Roland producten maar ik weet wel dat het zowiezo geen rappe kaartjes zijn. Als je iets live wilt doen dan moet je dus veel dingen van te voren laden als je niets doet met het apparaat.
De bediening is even wennen maar ik heb er zelf geen problemen mee maar ik had wel graag een kleine jog gehad ipv de up en down knopjes dat had het wel makkelijker gemaakt.
Overigens had ik het nooit gekocht voor de originele prijs van 500e trouwens want dat is het niet waard.
Gewoon echt een apparaat wat vies kan klinken en niet te duur is en ook voor mensen die nog nooit een stepsynth hebben gehad. Het is niet iets waar je perse voor moet gaan maar eerder voor mensen die onder het bovenstaande vallen. Je moet andere MIDI apparaten te gebruiken wil je dit ding echt goed kunnen benutten. Zoals ik al zei, je moet echt specifieke wensen hebben en voor dat vieze geluid gaan.
Zelf is dit mijn eerste stepsynth en ik ben er gewoon blij mee.

Volgende stap, misschien een TB-303, beetje duur voor mij alleen.
Trouwens het schijnt ook een gaaf ding te zijn als master, zo kan je van iedere synth die je hebt een stepsynth maken met slides en scherp geplaatste accents.