Fruityloops

Mike Rockmore

Ouwe rot
"Wat ik me afvraag is hoe je je beats maakt. De ene keer zijn ze groovy dan weer lekker stampend techno. Maar altijd ff lekker. Hoe komen deze tot stand? Met sample ceedees, of helemaal zelf? En zijn de losse perscussiesounds samples of ook drumcomputers? En wordt er software als bijvoorbeeld ReCycle hiervoor gebruikt? [Mattijs Janssen]"

"Soms helemaal zelf, soms met sample cd's, maar dan onherkenbaar veranderd en naar mijn persoonlijke smaak aangepast. Maar de ritmes moeten allemaal ook reageren op de bas of de melodie, dan is 't een samenspel, dat maakt 't af. De laatste tijd is 't Fruityloops wat de klok slaat!!"

*-was getekend Secret Cinema-*

Ik kan me soms storen, aan termen als fruityloops gehalte en al dat soort dingen. Het lijkt soms dat het programma al voordat er geluid uit komt de grond in wordt geboord, ik vin de toegankelijkheid van de software een groot pluspunt en dat je er veel uit kan halen bewijst Jeroen wel. Ik verkies zelf ook Fl boven Reason. Jammer dat er altijd een 1 of ander raar smetje op Fl zit...

pff jah ben het opzich wel met je eens, alleen iedereen moet maar lekker doen waar die zelf zin in heb. 't gaat erom dat je lekker snel en creatief kan werken en je gewenste resultaat ermee berijkt.

Volgens mij wordt FL hier positief belicht hoor... hij werkt er juist veel mee.

Dit is eigenlijk een beetje een eeuwige discussie.......

Logic is hot, FL is not.
TB-303 is hot, yammie is not.
BMW is hot, Opel not.

Verbrand de gevestigde orde en rijdt allen Opel !!!!!! ofzow.......

Doe dat wat u bevalt, en waarmee het u bevalt. :geslaagd:

Fruity voor live, je kan er alles mee. Stuur er ook m`n virus mee aan en al de andere bennde, nooit problemen...ehm op zo nu en dan een corupt file na, maar das bijzaak.

Ik heb met Cubase SX (legaal) gewerkt en daar zaten nog meer fouten dan in fruity, hoezo fruity niet goed.

Re: Fruityloops

Origineel geplaatst door Funkadelic
Ik kan me soms storen, aan termen als fruityloops gehalte en al dat soort dingen.

Ik hoop (en denk) dat 'ie de mensen bedoelt die gewoon basdrum01, clap01 en hihat01 uit de bestaande FL bieb pakken en er verder geen ene ruk mee doen.

Jammer dat er altijd een 1 of ander raar smetje op Fl zit... [/B]

Tja, wat noem je een smet? Vergeet niet dat er gewoon een hoop mensen van gebruik maken die anders nooit een sampler of synth of drumcomputer zouden gebruiken. Het aantal dat 't gewoon van Kazaa afplukt, tja, nog zoiets. En als je dan een paar van die gasten hoort zeggen dat ze met hun spul 'tzelfde kunnen als met een studio van een paar ton; okee, eerst zien, dan geloven.

Ik onderschat FL niet als tool; sequencer, VST-host, sampler; zit er allemaal in, prima. Maar misschien zijn 't gewoon een aantal gebruikers ervan die 't een slechte naam geven.

Re: Re: Fruityloops

Re: Re: Fruityloops

Origineel geplaatst door Yoozer
Ik hoop (en denk) dat 'ie de mensen bedoelt die gewoon basdrum01, clap01 en hihat01 uit de bestaande FL bieb pakken en er verder geen ene ruk mee doen.

Tja, wat noem je een smet? Vergeet niet dat er gewoon een hoop mensen van gebruik maken die anders nooit een sampler of synth of drumcomputer zouden gebruiken. Het aantal dat 't gewoon van Kazaa afplukt, tja, nog zoiets. En als je dan een paar van die gasten hoort zeggen dat ze met hun spul 'tzelfde kunnen als met een studio van een paar ton; okee, eerst zien, dan geloven.

Ik onderschat FL niet als tool; sequencer, VST-host, sampler; zit er allemaal in, prima. Maar misschien zijn 't gewoon een aantal gebruikers ervan die 't een slechte naam geven.

Ja ik denk dat je daar een punt hebt, dit is dus een nadeel van de toegankelijkheid van fruityloops, maar ik wou met deze quote duidelijk maken dat er wel degelijk een hoog niveau van proffesionalisme in dit programma schuilt :), dat het niet bij voorbaat uit moet worden gekotst omdat elke debiel 4 hokjes kan aanklikken en nog eens 4 voor de hihat :D

Re: Re: Re: Fruityloops

Re: Re: Re: Fruityloops

Origineel geplaatst door Funkadelic
Ja ik denk dat je daar een punt hebt, dit is dus een nadeel van de toegankelijkheid van fruityloops, maar ik wou met deze quote duidelijk maken dat er wel degelijk een hoog niveau van proffesionalisme in dit programma schuilt :), dat het niet bij voorbaat uit moet worden gekotst omdat elke debiel 4 hokjes kan aanklikken en nog eens 4 voor de hihat :D
juist

wat er aan ontbreekt voor mij zijn de MIDI functionaliteiten van bv. een Cubase. door gebruik van harde waren ben k genoodzaakt geweest om over te stappen naar cubase. als ze dat nou s uitwerken is de kans groot dat k terug nr FL ga

Back