synth hardware.. het synth gedeelte van de rm1x

SpaceAgent202

Sinds 2001
uh... ik zit even te brainstormen en weet niet what to do..

ik heb een geweldige rm1x, het sequencergedeelte is top, maar de geluiden die er in zitten ben ik vrij tot zeer op uitgekeken.

wat shall i do.

overgaan op een software sequencer en de rm1x verkopen?
de rm1x blijven gebruiken voor het sequence gedeelte en een andere klankgenerator extra aanschaffen..

wie helpt? :confused:

Cru...

Cru...

Ik zou hem houden als je binnen afzienbare tijd live wilt gaan en houdt van de interface.
Hardware is stabieler dan software.

Heb je niet genoeg aan 16 midikanalen of wil je grafischer en dus toegankelijker muziek maken? Dan overwegen om weg te doen voor een ander geluidenbeestje.

Hmmm, het lijkt wel of ik wat cru ben vandaag...

Misschien kan je de geluiden gewoon overschrijven met je eigen geluiden?

Anders haal je beter een externe geluidsbron erbij zodat je alvast het sequencergedeelte enz... kan blijven gebruiken.

Elke hardware bak waarbij je alle geluiden gebruikt die je maar kan bouwen gaan je vanzelf een keer tegenstaan omdat het oor ook wel eens wat anders wilt. (geldt voor alle analoge,digitale, samplers, additieve,substractieve synths)

Of je koopt er wat anders bij, desnoods gebruikt zodat als het tegenvalt je het altijd weer voor dezelfde prijs kunt doorverkopen of je leent eens wat om te proberen. Want als je kunt kiezen is het gewoon makkelijker om wat in je kop zit te kunnen vertalen in het geluid wat jij wilt. :)

1. het sequencergedeelte bevalt me.

2. het sound generator gedeelte is gewoon een rompler met praktisch geen vette geluiden. ook de drumkits vind ik nou niet bepaald vet.

dus ik dacht als ik nou bijvoorbeeld een micro q haal en een software sequencer ga gebruiken dan ben ik qua geluiden weer een stuk verder en qua sequencing gebonden aan mijn peecee.

dus tja ik zoek eigenlijk een overtuigend woord om mijn hardware seq te blijven gebruiken.
ik ben vooralsnog lang niet ver genoeg om live te gaan...

Maar heb je nog geen sampler dan? Dat is de enige klankbron waarvan je nooit de geluiden zat bent. Probeer voor €600,- 'n tweedehands S3000XL op de kop te tikken en ga los!

Re: synth hardware.. het synth gedeelte van de rm1x

Origineel geplaatst door Roel
uh... ik zit even te brainstormen en weet niet what to do..

ik heb een geweldige rm1x, het sequencergedeelte is top, maar de geluiden die er in zitten ben ik vrij tot zeer op uitgekeken.

wat shall i do.

overgaan op een software sequencer en de rm1x verkopen?
de rm1x blijven gebruiken voor het sequence gedeelte en een andere klankgenerator extra aanschaffen..

wie helpt? :confused:

ik zou het maar opgeven (nu het nog kan);) en jurrasic park plaakplaatjes gaan sparen;) of toch maar niet?

nee ik zou er eerst wat bij kopen verkopen kan altijd nog!

rm1x opgeven... dat was dus de vraag

jurassic park plaatjes is voor van die mensen die ook speelgoedpianootjes spelen ennuh

de rm1x is voor een aantal mensen geweldig voor anderen niet.
als ik zeg dat ik m wil verkopen, vraag ik dus gewoon of het verstandig is om dat te doen.

leek mij namelijk dat sequencen net zo goed gaat met cubase als met rm1x. alleen lijkt me dat je bijvoorbeeld dingen als muteknopjes gaat missen.

Gewoon synth erbij kopen en die aansturen met je rm1x .... doe ik ook werkt prima...... ik probeer het af en toe wel met cubase.....maar aangezien ik geen bal van cubase snap ben ik blij dat ik een rm1x heb.....

just love the sequencer

RSje nemen ?

RSje nemen ?

ik zou zeggen RS7000 kopen en de RM1x wegdoen :-) of de RS ERBIJ nemen ;-)

kun je eigen geluiden inrossen, en er zitten vrijwel de zelfde geluiden in als de RM1x !!! en de manier van werken is bijna het zelfde !

:okdan: :luv:

Laatst gewijzigd:
beste mstudio1,
het is mij opgevallen dat je vandaag druk in de weer bent met het reageren op heeele oude topics.
dat is op zich best leuk, een beetje oud nieuws omhoog schoppen, dan lees je weer eens wat anders.
in dit soort gevallen echter heeft het echt totaal geen nut aangezien deze thread 3 maanden oud is en Roel helemaal geen advies meer nodig heeft. als je naar de tekst boven z'n avatar kijkt zie je ook dat ie die RM1X al lang verkocht heeft...

niet dat ik de onvriendelijke meneer wil uithangen hoor, maar het is zo zinloos...:)

Back