[trance/party anthem] Syntagma - Oui Party Theme 2004 (Original Mix)

Syntagma

Hold On
http://www.wire.fm/board/band.php?owner=2097
(Het gaat om de 2004 Original Mix dus)

Een groep vrienden in Waddinxveen organiseert om de zoveel tijd een feestje onder de naam 'Oui Party' en ik mocht de theme daarvoor maken. Dat is dit dus geworden. Het moest een handjes-in-de-lucht trancer worden, hoop dat het gelukt is.

Heb ook voor het eerst een stukje hardware erin verwerkt, namelijk een lead uit mn Novation KS5
Als jullie nog een goeie titel weten voor deze track... graag! Want dat Oui Party Theme 2004 wil ik liever als 'achtervoegsel' en niet als titel.

Ben benieuwd! Bedankt alvast.
Graag constructieve feedback en niet aanvallen omdat het 'standaard trance' is aub ;-)

Tering, dat heb je goed voor mekaar! Serieus, dit kan zo uitgebracht worden, als je dat nog niet gedaan hebt! Ik vind het echt een van de meest complete nummers die ik hier gehoord hebt, goede afwerking, gelaagd enzo. Het is wel te standaard natuurlijk, maar dat mocht ik niet zeggen van je. Het voldoet heel goed aan alle regeltjes, bijna te goed misschien. Misschien wat meer je eigen sound toevoegen.

Succes nog!

Wat je van plan was is je zeker gelukt! En goed ook! :okdan: En dat zeg ik als totale niet-trance-liefhebber.

Regel nog een leuke zangeres en je hebt een plaatje voor TMF...

ik vind em af .... nice gedaan ... echt .... inderdaad één van de meest geslaagde nummers hier ... welke spullen gebruik je allemaal? van softsynths bedoel ik dan ...

Wow bedankt voor de reacties!

Het is gemaakt met FlStudio en voornamelijk V-Station/KS5 voor de leads en strings en Albino voor de bassen en plucks.

hey John

EINDELIJK eens een hele track af. Het eindresultaat is prima! Gewoon lekker sjoppen langs trance dingetjes

Hoi,

De track klinkt erg goed en af en zo...petje af voor de sounds.Het is uit te brengen natuurlijk...het zal aanslaan...

Maar qua inhoud : dit soort tracks is al zooooo vaak gedaan. (je zegt zelf al dat het standaard trance is..)

mijn 2 eurocenten.:D

Danku allen!

Ik weet dat het niet origineel is, maar ja je moet wat he ;)
In de loop der tijd zal ik vast wel wat meer een eigen ding erin gaan stoppen maar op dit moment vond ik dit gewoon lekker om te maken en dan zal het me worst wezen of het niet origineel is.. Er komen nog zat van zulke platen uit dus er is duidelijk markt voor ;)

Meer reacties welkom hoor!

:okdan:
Echt heel goed! Mooie strings! Misschien een herkenbaar vocaltje erin ivm Anthem? Vrouwen stem die de naam van het feest noemt ofzo.

En voor iedereen die denkt dat FL studio niet goed genoeg is.. :kont:
Pak deze track van Syntagma maar aan. :)

Dankje!

Ik heb al geprobeerd iets met vrouwenvocalen te doen, maar de termijn waarop ie af moest was iets te kort voor echte vrouwen ;) dus ik heb het met voicesynthese gedaan.. dat klonk wel prima maar het leek net of ze chagrijnig was dus dat is ook niet leuk voor op een feest. Dus als iemand nog een oplossing weet hiervoor? Ik heb nog 2 dagen want vrijdag is het feest en moet het af zijn..

//edit: OMC heb jij nog vette A-Station patches ofzo? Want die kunnen ook in mn KS5 ;)

Lekker nummer.
En de stijl mag wel standaard zijn maar zoiets kunnen maken is gewoon klasse.

Even over de mix. Over het algemeen behoorlijk goed hoor. Toch nog een paar puntjes wat me opvielen.
In de mix viel me die open hihat (909 achtige) en die shaker op. Die steken er soms een tikkie uit. En de compressie mag voor de beats enzo wel wat strakker zodat de groove nog beter naar voren komt.

Heb je versie even wat verbouwd. Voornamelijk EQ en compressie toegepast. Wat voller laten klinken eigenlijk.
http://faxis.dyndns.org/synthforum/Syntagma_fused.mp3

Luister maar ff

Origineel geplaatst door fuse
Lekker nummer.
En de stijl mag wel standaard zijn maar zoiets kunnen maken is gewoon klasse.

Even over de mix. Over het algemeen behoorlijk goed hoor. Toch nog een paar puntjes wat me opvielen.
In de mix viel me die open hihat (909 achtige) en die shaker op. Die steken er soms een tikkie uit. En de compressie mag voor de beats enzo wel wat strakker zodat de groove nog beter naar voren komt.

Heb je versie even wat verbouwd. Voornamelijk EQ en compressie toegepast. Wat voller laten klinken eigenlijk.
http://faxis.dyndns.org/synthforum/Syntagma_fused.mp3

Luister maar ff

Let wel, dat doet FUSE niet voor iedereen... bofkont:)

Hee Fuse, wat een aangename verrassing!
Ik zat er nog over te denken het aan je te vragen maar je was me al voor ;)

Het klinkt erg goed man! Alleen heb ik het idee dat ie bv. bij 1.30 min, als er zon bass sweepje komt, een beetje overstuurt of iets onzuiver wordt. Kan dat? Dat was volgens mij in mijn versie ook al een beetje zo, of dan leek het wel of die sweep de kick wegdrukte.... Misschien zou je daar nog even naar willen kijken en dan misschien ergens een 192kb versie willen neerzetten? Zou ik erg waarderen!! Aanstaande vrijdag is het feest waarop ie gedraaid wordt dus als je hem voor die tijd zou kunnen 'doen'...:mega:

Alvast onwijs ontzettend bedankt Fuse!

Hey!

Zit je track te beluisteren as I write. Wow, dit is inderdaad echt af. Als er meerdere lagen komen, valt de mix ook goed in elkaar. Dit is dus ook he-le-maal niet mijn muziek, maar een diepe buiging voor wat je hier neerzet joh!! :halleluja
De mix is echt heel erg goed en met name ook het stereobeeld vind ik erg indrukwekkend.

Ik zou voorzichtig zijn met dit trackje, want het is echt direct releaseable (al doet een stemmetje inderdaad nog iets meer; een geile damesstem die een paar woordjes zegt is volgens mij al genoeg). Niet zo maar aan de eerste beste verkopen, maar gebruiken om ergens een goeie deal af te dwingen!

Dat dit grotendeels met software gemaakt is... Ongelofelijk!

Groeten!

Jasper

Hey Syntagma!

Toevallig beinvloed door fragma en een beetje Chicane?

Puik staaltje werk hoor. Knap dat je dit gefabriceerd hebt. En de master van Fuse klinkt inderdaad beter. Alleen vanaf 3:52 tot 4:50 is het geluid wat slechter (misschien door een combinatie van de sounds)
Dit kan gaan scoren in Duitsland. Alleen pas op voor kapers. Eerst vastleggen en dan pas opsturen.
Fragma zou hier zo wat mee kunnen. Vocals erbij en klaar!

Groet Erik

:) syntagma:)

Helemaal top man die plaat
ik ben zelf niet zo'n trance man maar dit
heef inderdaad zeker potentie om te scoren.
Ik zal het ook niet allen bij het feestje houden van frijdag
maar dit gewoon laten uitbrengen.
goodluck

greets michiel

wimenhenk.gif

Wij zijn trots op onze sjonnie!

Origineel geplaatst door michiel blanken
:) syntagma:)

Helemaal top man die plaat
ik ben zelf niet zo'n trance man maar dit
heef inderdaad zeker potentie om te scoren.
Ik zal het ook niet allen bij het feestje houden van frijdag
maar dit gewoon laten uitbrengen.
goodluck

greets michiel

Danku!

Ik moet er maar eens goed over na ga denken, welk label dan enzo.. Maar wel gaaf al die reacties!!

Origineel geplaatst door Wim & Henk
wimenhenk.gif

Wij zijn trots op onze sjonnie!

ROFL Hahahhahahahahahahahahahahhahahahahahahaha(x1000)
Dankjewel Wim en Henk, altijd fijn als jullie even komen kijken ;)

Doen jullie de groetjes aan Rob als je hem ziet?
Bedankt he!

Laatst gewijzigd:
Back