tascam asio probleem?

Inspiran

Administrator
Ik heb nu een US-122 tascam usb audio ding.

Als ik via asio de drivers test met 512 samples, dan hoor ik in cubase niks.

Als ik 1024 samples gebruik, dan hoor ik wel via cubase, maar met een vervelende latency.

Maar in Fruityloops kan ik "US-122(24) seleceteren, en dan heb ik 11 ms, wat veel beter is.

Ik heb 512 Mb ram en een p4 2,2 ghz notebook.

Weet er iemand welke exacte instellingen ik moet gebruiken? Moet ik in cubase zelf ook de juiste asio driver instellen?

Hallo,

Ik ken het probleem van de Tascam's met asio en dergelijke doordat ik zelf de us428 heb, er zijn drivers op de site van tascam te vinden ter download, na wat klieren en klooien werken deze vrij goed. Dus even www.tascam.com bezoeken en de drivers downloaden.

groet,

Stefan

blijkbaar zijn er geen drivers voor de 122 voorhanden of ben ik mis?

Ik ga even spieken... Ik zie wel een update voor de Mac, maar geen een voor de windows variant...

Kan je niet trachten de driver van de iets uitgebreidere versie te instaleren, het geheel draait toch om hetzelfde concept, als het niet werkt kan je altijd nog alle drivers de-instaleren en opnieuw doen... en sowieso is de driver handmatig selecteren in het programma van keuze vrij essentieel.

Meer kan ik helaas ook niet betekenen in deze kwestie, je kan als dit echt niet werkt altijd je leverancier bellen en vragen om hulp... een goed bedrijf verleent dit zo.

Succes gewenst,

Stefan

het is best wel grappig.

in fruityloops haal ik nu 5ms. prachtig gewoon.

Maar cubase, tja

Heb het gevonden.

Ik moest bij Device Setup > VST Multitrack

de juiste driver selecteren, namelijk ASIO US-122(24)

Back