ikea studiomeubels

DeLoN

*Geluidsjager*
Heb voor t eerst in tijden een bezoekje gebracht aan de ikea, deels vanwege van wat ik hier heb gelezen qua studiomeubels...

Graag hoor ik reacties van Sf-ers die hier ervaring mee hebben en/of eventueel een foto mee kunnen posten...

Delon:kimono:

Het meubel waar het allemaal om gaat: JERKER. :halleluja
"Name strictly co-incidental" :D
Fantastisch meubel voor weinig geld, is een STUK groter dan-ie op 't plaatje in de catalogus lijkt.
Reduceert elk ander 'computermeubel' op de woonboulevard tot poppenhuis-decoratie.

Ben zelf al aan m'n 2e toe - als ze in elkaar zitten, NIET meer verhuizen!
Niet te sjouwen & in- en uit elkaar fabrieken is geen toffe klus...

Ik zag laatst dat het concept een beetje is aangepast, maar het basisidee is al jaren gelijk.

Daar gaan we dan: Tool-time! Harrrr.. harrr....

Een modulaire constructie, zelf samen te stellen uit een aantal opties.
Hoogtes van bladen zijn (binnen grenzen) zelf te kiezen.
Kleuren: frame is aluminium of zwart, bladen beuken (rood-achtig) of berken (wit-achtig).

-Stalen frame waarin een aantal 'bladen' worden geklemd.
Diepte 75 cm. Breedte 110 cm. Hoogte 100 cm. (zonder opzetstukken)
Bladen zitten STEVIG vastgeschroefd - dwars door het frame heen tot in de metalen houder van het blad met 2
schroeven per kant.

-Bureablad (fineer). 75 x 110 cm.
Oude versie (heb ik) had 2 'muisplankjes' die je kon uitschuiven.
Nieuwe versie heeft een uitsparing voor de betere bierbuik. :biertje:

-Monitorblad (fineer) 45 x 110 cm.
Tussen bureaublad en monitorblad past makkelijk een (niet al te grote) synth.
Het monitorblad is breed genoeg & diep genoeg & sterk genoeg voor 2 x 19" CRT monitors.

-Boekenplank (optioneel) 35 x 110 cm.
Een boekenplank komt met metalen frame opzetstuk
(40 cm. hoog, oneindig te stapelen, maar wordt wankel vanaf 2 stuks).

Verder is er nog een printerplank (40 x 40 cm.) en een telefoonplankje (30 x 30 cm.).
Deze beiden op de 'zijvleugels' (scharnierend links / rechts op frame).
Printerplank huisvest in mijn geval een digitaal mengpaneel, past prima.

Tegenwoordig is er ook een soort losstaand 'rek' (heet ook JERKER) bij gekomen, helemaal gemaakt van metaal.
Niet al te duur en het beste: toevalligerwijs (?) 19" breed. Alleen met rek-oren op 19" modules kom je wat lastig uit.
Maten van dit rek kan ik niet voor je opmeten want hij zit nog niet in elkaar... :D
(Ikea meubels moeten altijd even een half jaar 'rijpen' in je kelder. Tenminste dat zeg ik tegen m'n vriendin!)

Laatst gewijzigd:
Ik heb die Jerker dus ook, perfect spul voor de home studio.

Voor het dit geld heb je echt niets beters.

Kleine foto van opzij...

Kleine foto van opzij...

(kon er niet meer bij in de vorige post)

Attachments

• studio_day.jpg
    studio_day.jpg
    24,1 KB · Bekeken: 131
Ook maar een pic van mijn opzetje, heb de extra plank er maar afgehaald, was niet erg stevig idd .

Attachments

• studio2small.jpg
    studio2small.jpg
    43,6 KB · Bekeken: 131
Even een kleine illustratie van hetgene dat je *kan* uitvoeren.
(als je een zieke obsessie voor beeldschermen hebt :D)

jerker1.jpg

Kijk eens op deze site: SHRINE TO THE IKEA JERKER

helemaal niet zo'n gek meubel dit, jammer dat ik me eurodesk er niet kwijt kan, wil die graag tussen me monitors zetten (die kun je volgens mij heel netjes neerzetten met die plankjes aan de zijkant?)

Origineel geplaatst door The Q
Ook maar een pic van mijn opzetje, heb de extra plank er maar afgehaald, was niet erg stevig idd .
ff offtopic maar wat heb jij precies in je baspoorten gestopt? soort doeken ofzo? wil ik ook, ze geven teveel laag die alesis..alleen weet niet precies wat ik er in moet stoppen

Origineel geplaatst door Nightstorm
helemaal niet zo'n gek meubel dit, jammer dat ik me eurodesk er niet kwijt kan, wil die graag tussen me monitors zetten (die kun je volgens mij heel netjes neerzetten met die plankjes aan de zijkant?)

ff offtopic maar wat heb jij precies in je baspoorten gestopt? soort doeken ofzo? wil ik ook, ze geven teveel laag die alesis..alleen weet niet precies wat ik er in moet stoppen

Heb de Alesis op de grijze steunen gehad maar dat was helemaal niks. stond nooit lekker en resoneerde mee. Zoals mijn monitoren nu liggen is het bijna ideaal.

In de buitenste baspoorten zit opgerold schuim dat normaal in flightcases zit voor bekleding, dit is gedaan omdat de monitor eigenlijk te dicht op de muur staat. (Daardoor zijn de basfrequenties iets te overheersend) Prima oplossing zo.

Origineel geplaatst door Hanz
Hoe groot is je Eurodesk?
zo werkt t wel idd

heb me apparatuur nu zo:

DSC00489.JPG

Deze tafel zou ik dan kunnen vervangen door zo'n jerker. Alle apparatuur die hierop staat netjes erop neerzetten plus een nord rack, een nova, een cd-spelertje en een dj-mixer

DSC00503.JPG

dit hoekje zou ik dan zou laten, alleen de nord en de nova ervan bovenop weghalen..enneuh....de troep opruimen uiteraard :duivels:
het liefst zou ik dat keyboard en het beeldscherm ook in de jerker plaatsen maar ik denk dat dat gewoon niet gaat lukken

hehe ook een optie :D

binnenkort maar es ff puzzelen, kijken hoe ik alles zo makkelijk mogelijk neer kan zetten zodat ik zo min mogelijk van me luie reet hoef te komen :D (alleen om af en toe ff door me slaapkamer te hakkuh op me net gemaakte beats :P)

Ik zit erover te denken om een bureau van de serie 'Galant' te halen.. Ook niet al te duur.. en in veel verschillende uitvoeringen/maten te krijgen.. Dan kan je daar een opzetstuk voor zoeken om je beeldscherm op te zetten bijvoorbeeld.. En ik wil dan van die schoenenrekken halen (als je ze ziet, weet je dat ik die bedoel) om bijvoorbeeld de mixer op te zetten.. Ook van 'Galant' is de CPU houder die je onder je bureau kan schroeven.. En ze hebben ook nog tv-plateau's.. Zo'n arm die aan de muur zit geschroefd met een plaat waar je je beeldscherm of bv. je monitors op kunt zetten.. Naja.. Zoiets moet het bij mij gaan worden.. Misschien dat iemand er iets aan heeft.. :P

als ze in elkaar zitten, NIET meer verhuizen!
Niet te sjouwen & in- en uit elkaar fabrieken is geen toffe klus...

whehee ik heb de mijne in 6 jaar tijd een keer of 4 moeten uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten (wat een zin :S)

het word tijd voor een nieuwe in ieder geval :P

Origineel geplaatst door endonyx
whehee ik heb de mijne in 6 jaar tijd een keer of 4 moeten uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten (wat een zin :S)

Zo is je zin al minder raar.. ;)

whehee ik heb de mijne in 6 jaar tijd een keer of 4 uit elkaar moeten halen en opnieuw in elkaar moeten zetten

interesting... hoeveel vierkante meter hadden jullie sowieso te benutten, want aan de afmetingen te lezen is zo n buro ook niet klein

Origineel geplaatst door teknoudontknow
En ze hebben ook nog tv-plateau's.. Zo'n arm die aan de muur zit geschroefd met een plaat waar je je beeldscherm of bv. je monitors op kunt zetten..

Deze plateau's werken idd perfect voor je beeldschermen, maar zijn niet echt 'n optie voor je monitors.
Het gevaar voor trillingen wordt dan erg groot !
Monitors zet / leg je het beste neer.

Als je geen ruimte meer hebt om je monitors te zetten / leggen, kan je misschien denken aan een wallmount:

VLB200.JPG

Type no. VLB 200
Maximum Weight 20 kg / 44 lbs

Rotation
Turn : Yes
Tilt : Yes

Available colour(s) Black

Niet van Ikea, maar van Vogel's (www.vogels.com)

Oerdegelijk (heb ze zelf voor m'n luidsprekers) en door de klemconstructie trillingsvrij.
Te krijgen bij de betere bouwmarkt.

Back