ikea studiomeubels

Dit is mijn ikea bureau. Let niet op de DJ apparatuur. Deze staan ergonomisch niet helemaal okay, maar deze gebruik ik momenteel ook niet als zodanig... gewoon af en toe een plaatje draaien. :) Ik ben zeer tevreden over dit bureau. Ergonomisch perfect... alleen hangt het er natuurlijk altijd vanaf hoe je het zelf inricht. Let er vooral op dat je em niet te hoog zet!

Attachments

• kamer_scienide.jpg
    kamer_scienide.jpg
    94,6 KB · Bekeken: 98
Handige tips worden hier gegeven! In ieder geval genoeg om over na te denken.. :)

Origineel geplaatst door scienide
Dit is mijn ikea bureau. Let niet op de DJ apparatuur. Deze staan ergonomisch niet helemaal okay, maar deze gebruik ik momenteel ook niet als zodanig... gewoon af en toe een plaatje draaien. :) Ik ben zeer tevreden over dit bureau. Ergonomisch perfect... alleen hangt het er natuurlijk altijd vanaf hoe je het zelf inricht. Let er vooral op dat je em niet te hoog zet!

Ik vind dat dus echt een sjieke tafel.. Nou vraag ik me alleen af hoe het met die hoogte zit.. Je stelt em in op ideale hoogte voor als je zit.. maar als ik nou op dat stukje rechts 2 draaitafels en een klein mixertje zet, krijg ik volgens mij echt last van m'n rug als ik daar achter ga staan.. Ik kan van die freefloaters halen (sowieso geen overbodige luxe bij veel lawaai) die het zooitje al een stukje (+- 10 cm) hoger maken.. Maar of dat dan hoog genoeg is.. Misschien moet ik er een aparte hogere tafel bij kopen of zelf maken voor de draaitafels.. Of zou het met die freefloaters wel lukken?

Bij ikea hebben ze ook een heel handig bureau, die je in kan stellen op stahoogte. Deze is alleen wel aan de prijzige kant. Ik heb dit bureau nu uitgeleend aan mijn broertje, vanwege ruimtegebrek (klein studentenkamertje).

Het is idd niet verstandig om op een "normaal" ikea bureau (zelfs als ie is ingesteld op de maximale hoogte) staand te mixen. Dan zou je of een (behoorlijke) verhoging moeten maken, of twee bureaus. Armen moeten ongeveer 90 graden... net als je achter de compu zit.

Wat zijn freefloaters trouwens?

Nou vraag ik me alleen af hoe het met die hoogte zit.. Je stelt em in op ideale hoogte voor als je zit.. maar als ik nou op dat stukje rechts 2 draaitafels en een klein mixertje zet, krijg ik volgens mij echt last van m'n rug als ik daar achter ga staan.. Ik kan van die freefloaters halen (sowieso geen overbodige luxe bij veel lawaai) die het zooitje al een stukje (+- 10 cm) hoger maken.. Maar of dat dan hoog genoeg is.. Misschien moet ik er een aparte hogere tafel bij kopen of zelf maken voor de draaitafels.. Of zou het met die freefloaters wel lukken?

Als ik jou was zou ik echt wel een andere tafel voor je dj gear gebruiken. het verschil in prettige werkhoogte scheelt al snel zo'n 30 cm. Die freefloats zijn in mijn ogen niet meer dan een trendy hebbedingetje, want het mixen wordt er niet bepaald prettiger door. je decks zwabberen alle kanten op, en je moet je mixer ook verhogen. Nooit gebruiken dus als het geen absolute noodzaak is. :)

Origineel geplaatst door teknoudontknow
Ik vind dat dus echt een sjieke tafel.. Nou vraag ik me alleen af hoe het met die hoogte zit.. Je stelt em in op ideale hoogte voor als je zit.. maar als ik nou op dat stukje rechts 2 draaitafels en een klein mixertje zet, krijg ik volgens mij echt last van m'n rug als ik daar achter ga staan.. Ik kan van die freefloaters halen (sowieso geen overbodige luxe bij veel lawaai) die het zooitje al een stukje (+- 10 cm) hoger maken.. Maar of dat dan hoog genoeg is.. Misschien moet ik er een aparte hogere tafel bij kopen of zelf maken voor de draaitafels.. Of zou het met die freefloaters wel lukken?

Gewoon verhogingen maken van een 20 cm ofzo en 19" breed (past draaitafel op) kun je daar fijn wat rack-gear onder inbouwen *D
PS: Die freefloats zuigen :r

Jongens (M/V),

Wel lijmen en schroeven voor het verband.

Jullie vader,
ISPderuiter

het duurde ff maar hier dan de foto

het duurde ff maar hier dan de foto

hier is de nieuwe inrichting. Bureau van Ikea en 19"" racks van music store

Attachments

• dsc00224.jpg
    dsc00224.jpg
    46,4 KB · Bekeken: 96
Origineel geplaatst door BigDplayboy
PS: Die freefloats zuigen :r [/B]

Onderbouw je kritiek eens! Ik hoor veel mensen schreeuwen "FreeFloat zuigt".
Heb deze dingen al een tijdje in de kast liggen en afgelopen vrijdag voor het eerst nodig gehad. Wat ze moeten doen doen ze (erg) goed en meer niet.

Ik geef toe; 25 euro voor twee opblaasbare kussentjes is niet weinig, maar zijn er andere alternatieven die even duur zijn en ook nog eens transportvriendelijk zijn?

Die freefloats zijn in mijn ogen niet meer dan een trendy hebbedingetje, want het mixen wordt er niet bepaald prettiger door. je decks zwabberen alle kanten op, en je moet je mixer ook verhogen. Nooit gebruiken dus als het geen absolute noodzaak is.

Het is trouwens wel zo dat als ze zouden zuigen, je ze niet meer op hoefde te blazen :D

Origineel geplaatst door Remmelt
Het is trouwens wel zo dat als ze zouden zuigen, je ze niet meer op hoefde te blazen :D

:dj: Yeah:dj:

That's true !

(hehe)

Origineel geplaatst door sten
Heb deze dingen al een tijdje in de kast liggen en afgelopen vrijdag voor het eerst nodig gehad. Wat ze moeten doen doen ze (erg) goed en meer niet.

Ik geef toe; 25 euro voor twee opblaasbare kussentjes is niet weinig, maar zijn er andere alternatieven die even duur zijn en ook nog eens transportvriendelijk zijn?

Die freefloats zij erg goed !!

Ik wilde er eerst ook niet aan maar nooit geen last meer van Rumble !!
:halleluja
Maar ze hadden wel iets groter mogen zijn !!

Origineel geplaatst door scienide

Zie ik nou een joystick in plaats van een muis? :D

je kunt ook ozo makkelijk zelf een buro in elkaar zetten!
Gewoon een grote plaat MDF halen, daar zelf de vorm uitzagen die je wilt en met gewoon bij de gamma verkrijgbare poten de tafel bouwen.
je kunt hem dan ook in elke kleur maken die je wilt!
En die tafel erop waar mijn schermen en monitoren op staan is ook gewoon een plaat mdf met korte pootjes (perfecte werkhoogte) vcan de gamma.
de 19inch racks heb ik overigens ook zelf gebouwd... is ook niet zo lastig als het lijkt.. 8o)

Let ff niet op het ene gordijn wat er hangt... vautje van de kwantum... zat er maar eentje op de hanger... moesten er 2 zijn uiteraard.. komt vd week binnen, dan zal ik ook meteen wat meer foto's plaatsen van het geheel, is dan echt af..

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    106,1 KB · Bekeken: 103
Origineel geplaatst door teknoudontknow
wat ik me afvraag is het volgende.. is een zelf te maken meubel een beetje ergonomisch te krijgen doormiddel van het afronden van hoeken?? als je mdf gebruikt voor het blad, is dat makkelijk te bewerken zodat je ronde hoeken krijgt waarmee je dan weer je polsen ontlast ofzo? dat lijkt me echt lastig met mdf.. maar als het wel kan, hoe krijg je dat dan een beetje gelijk over de gehele breedte van het blad?

Ivo..

Dat kan goed met een bovenfrees gedaan worden.

Hé Scienide, wat voor leuk handig bakje is dat waar je je Virus op hebt gezet?

Dit is een "gewone" documenthouder. In hoogte verstelbaar... wel aan de prijzige kant (je kan er bijna een bureau voor kopen). Ik heb em bij een ergonomie e-shop gehaald, weet alleen niet meer welke.

Zie ik nou een joystick in plaats van een muis?

Deze muis (de anir muis) heeft inderdaad de vorm van een joystick. Voor mij is het de beste anti rsi muis die er is. En ik kan het weten want als je op een gegeven moment in fase 3 zit, dan voel je alles wat verkeerd is en deze muis voelt dan het minst slecht aan... je moet wel een paar dagen even oefenen.

Ik heb nog een Jerker van IKEA over.
Dus wie interesse heeft moet maar even pb'en.

Tis de uitvoering met de beuken (licht bruin) planken.
Laat maar even weten.

Re: het duurde ff maar hier dan de foto

Re: het duurde ff maar hier dan de foto

Origineel geplaatst door Grooveron
hier is de nieuwe inrichting. Bureau van Ikea en 19"" racks van music store

Sweet!:P

Back