Hanz
Anonieme Analogist
Heh, dat leek me wel een leuke vraag voor ons techniek-frieks.
Dus, wat is je favoriete muziek track / werk waarin geen ènkele synth of drumcomputer voorkomt?
In mijn geval:
Modern: een beetje een huisvrouwen-keus (nou ja) - Eva Cassidy.
Bekend geworden als de aan kanker gestorven vrouw die door de BBC werd ontdekt - pas na haar dood in 1996.
Haar demo tapes en live opnamen zijn posthuum uitgebracht.
Fantastische stem, ijzersterke 'standards' in hele simpele begeleiding.
LEGAAL MP3'tje "Wade in the Water"
En klassiek - wat kan ik anders kiezen dan Bach?
Met name de piano uitvoeringen van Glenn Gould geven er een 'scherp randje' aan.
Geweldig hoe uit vele (on)mogelijke notencombinaties zeer systematisch de meest 'logische' muziek wordt geperst.
Gould is (voor de niet-kenners) bekend geworden als de pianist die dwars door z'n opnamen heen mompelde.
(Ter aanvulling, ondersteuning en verduidelijking van de muziek).
Maar ook als 'n pionier van opname-technieken (tip: kijk eens naar de documentaires die over hem zijn gemaakt).
En als de (dwang)neurotische man die op een -zelf meegebracht- wankel krukje met das & winterjas -midden in de zomer- z'n opnamen maakte...
Ik ben benieuwd naar jullie input en argumentaties!
Dus, wat is je favoriete muziek track / werk waarin geen ènkele synth of drumcomputer voorkomt?
In mijn geval:
Modern: een beetje een huisvrouwen-keus (nou ja) - Eva Cassidy.
Bekend geworden als de aan kanker gestorven vrouw die door de BBC werd ontdekt - pas na haar dood in 1996.
Haar demo tapes en live opnamen zijn posthuum uitgebracht.
Fantastische stem, ijzersterke 'standards' in hele simpele begeleiding.
LEGAAL MP3'tje "Wade in the Water"
En klassiek - wat kan ik anders kiezen dan Bach?
Met name de piano uitvoeringen van Glenn Gould geven er een 'scherp randje' aan.
Geweldig hoe uit vele (on)mogelijke notencombinaties zeer systematisch de meest 'logische' muziek wordt geperst.
Gould is (voor de niet-kenners) bekend geworden als de pianist die dwars door z'n opnamen heen mompelde.
(Ter aanvulling, ondersteuning en verduidelijking van de muziek).
Maar ook als 'n pionier van opname-technieken (tip: kijk eens naar de documentaires die over hem zijn gemaakt).
En als de (dwang)neurotische man die op een -zelf meegebracht- wankel krukje met das & winterjas -midden in de zomer- z'n opnamen maakte...
Ik ben benieuwd naar jullie input en argumentaties!
Laatst gewijzigd: