new concept: p2p synth!

dit snap ik niet helemaal.... dit is bijna een onmogelijk apparaat lijkt mij....
zo'n peer to peer synth kan echt alleen maar werken als de met elkaar werkende gebruikers een geluidskaart hebben van een zelfde type en een zelfde internet connectie hebben.

stel ik met een pulsar en een demon 8700kbit adsl lijn is een user en iemand met een sblive en een wanadoo adsl lite is de andere user... dan krijg je echt niet allebei het zelfde te horen als er gespeeld wordt plus dat de een het een halve seconde of meer eerder hoort....

of heb ik het helemaal mis nu?

het idee is opzich wel interressant nu steeds meer amateur muzikanten via internet met elkaar samenwerken, maar of het helemaal werkt lijkt me niet...

we moeten hem gewoon uitproberen denk ik,en niet al te veel rekenen op rete strakke beats ,maar meer uitgaan van een ambient experiment,
I`m in iig(als ik hem gedownload krijg:( )

groet vin

Re: new concept: p2p synth!

Origineel geplaatst door undersc_re
wat denken jullie synthfreaks van deze nieuwe soft peer-2-peer synth!
heb hem nog niet gechect maar ziet er wel spannend uit!
iemand comments?

van de makers van crusher-x-live:

http://www.peersynth.de/

*D

Als ik online aan het gamen ben heb ik vaak een ping van 30-40 milliseconden, okay, is best wat latency maar er is toch wel wat realtime mee te doen lijkt me.

Checking it out.

dit snap ik niet helemaal.... dit is bijna een onmogelijk apparaat lijkt mij....
zo'n peer to peer synth kan echt alleen maar werken als de met elkaar werkende gebruikers een geluidskaart hebben van een zelfde type en een zelfde internet connectie hebben.

stel ik met een pulsar en een demon 8700kbit adsl lijn is een user en iemand met een sblive en een wanadoo adsl lite is de andere user... dan krijg je echt niet allebei het zelfde te horen als er gespeeld wordt plus dat de een het een halve seconde of meer eerder hoort....

moet het eens uittesten, maar op de site staat dat latency als parameter in de synthese gebruikt wordt... denk inderdaad niet dat ge volledig in sync kunt jammen of zo.

die download werk niet :(

Download heeft gewerkt, en het dingetje is GAAF !

Ik zit nu gezellig onder het genot van een bakkie thee met e.o.a. vage duitser te patchen. :)

Samen muziek maken

Samen muziek maken

peerSynth-sm.jpg

Met Peersynth heb je de mogelijkheid om samen muziek te maken.

info: http://www.peersynth.de/

Bericht door een moderator:
threads samengevoegd

Leuk programma, heb net met de author zitten patchen:D ik heb alleen nog niemand van synthforum gezien, waar blijven jullie! :)

Origineel geplaatst door Slipperman
kan ik dit vergelijken met rewire?

Nee, dit kun je vergelijken met een vage softsynth waar je niet alleen mee bezig bent.

Back