[Mackie 24:8 of Ghost of Tascam M-3500?]]

Op die DDA van marktplaats heb ik geboden!:)

Origineel geplaatst door Cisco
Speedy-J gebruikt een DDA Forum 46-8-2! Dan moet 'et wel goed zitten?! Als ik naar zijn sound luister!:D

hij heeft ook 2 distressors en nog veel meer ongein ...
dda heb ik ook naar gekeken .. allert van dit forum is er wel over te spreken

Origineel geplaatst door THM
Is er iemand met wat ervaring met de Soundtracs Solo Logic 32ch ?

Ik heb er namelijk een te koop gevonden voor EUR 1900, ongeveer 10 jaar oud MAAR vorige zomer nog volledig gereviseerd, technisch volledig OK, incl. meterbrug, automatisering, uiterlijk volledig OK (geen zware krassen/ontbrekende knoppen/enz.), ...
En handig te vervoeren want 't is ongeveer in mijn buurt (dus geen shipping costs en verzekeringen enz.).

Is dit een schappelijke prijs ? Goeie EQ (even goed of nog beter dan the TOPAZ series ?) ? Nog betrouwbaar na 10 jaar ?

Heb hem via de zoekfunctie vernoemd gezien in slechts enkele draden; alle info welkom.

Zo'n Logic is een erg fijne tafel, de automatisering is helaas wel een beetje achterhaald. Vooral de meterbrug is een enorme plus op de Midi versie. Voor de rest zijn die 2 gelijk.

Voor 1900 zou ik wel eerst even vragen wat die revisie in heeft gehouden en of er nog bonnen van zijn. Iedereen met een flef contactspray kan wel zeggen dat ie aan het reviseren is geslagen. Het is erg belangrijk dat er goeie onderdelen zijn gebruikt, het beste kan je even kijken op de Soundtracs site wie er nog deze rivisies mogen uitvoeren. Is het geen erkent of gerenomeerd bedrijf geweest: handen af!

Wat betreft de DDA van de poster hierboven: die worden al een jaar of 4 niet meer gemaakt, Midas heeft de produktie overgenomen en gestaakt. Heb geen idee hoe het tegenwoordig met de service zit. Al met al weet is wel dat het een bijzonder goed klinkende tafel is die forum!

ja hoor eindelijk :halleluja

ik heb een tascam m3500 32 met meterbrug
hij is erg heavy, 75 kg en heeft wel wat slijtage bij o.a. de mute knoppen
maar heb nog geen kraak gehoord.. wel wat ruis of eerder zo'n 50 hz brommetje

hij is niet helemaal standaard wat alle tape ins zijn jack ipv tulp
wat ik erg fijn vind .. ( zegt iemand dit iets ??? is dit een nieuwe versie ???)

eerst maar eens kijken hoe hij klinkt
en dan misschien wel een burr brown opamps upgrade
misschien wil ik de groep inserts ook nog post fader maken
een balance kit uitchecken .. en nog iets met gebalanceerd als eindtrap er achter ..

ik heb nog geen manuals maar die blijken nog wel te bestaan ...

ik ben echt superblij
maar was wel gespannen om er door me drukke straat mee te sjouwen maar het is allemaal gelukt

en ohja het is echt een bakbeest .. fucking 1,35 m
en behoorlijk diep ..

en die geemaieerde platen onder de faders vind ik echt super stoer

verkoper was ook erg oke ! was met een super studio aan huis bezig .. erg cool
ik hou jullei iig op de hoogte ..

voor de liefhebbers :

bij Nederland Muziek in Almere staat een mooie Ghost LE 24 ch....adviesprijs 2400 euro...

:okdan:

Ok dan!:D Heb een Mackie 32-8 met meterbrug gekocht! In perfecte staat!:P
Blij,Blij,Blij!8o)

Foto's volgen! ;)

Nogmaals iedereen bedankt voor hun mening en medeleven?!;)

Peace...

Origineel geplaatst door crossroad
Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf.
ben benieuwd hoe ie je gaat bevallen.

Thanx crossroad!

Ik denk dat ie me goed gaat bevallen! Heb immers hiervoor alleen maar een kleine behringer gehad?! Ik maak gebruik van veel bruut analoge monsters, Mackie is de eerlijkste/meest open tafel! Dus ik moet 'em wel bevallen?!
Maar ik hou je op de hoogte! ;)

Hij staat trouwens nog niet hier?!:( Moet nog eventjes geduld hebben?! :D

Denk wel dat ie je gaat bevallen.
Heb exact dezelfde tafel sinds 3 maanden en het 1e wat me opviel was het open karakter.
Als je dat zocht zit je wel goed.

Denk wel dat ie je gaat bevallen.
Heb exact dezelfde tafel sinds 3 maanden en het 1e wat me opviel was het open karakter.
Als je dat zocht zit je wel goed.

Precies! Ik maak harde "Techno", en maak gebruik van veel zieke Hardware apparatuur! Dus verwacht van m'n tafel een eerlijke/open sound. De meeste bakken die ik in m'n bezit heb klinken al gruwelijk van zich zelf, dus als ik wil oversturen of galmen of effecten?! Dan gebruik ik liever m'n processors!:D
Maak jij "Techno" crossroad? ;)

Een paar geleden terug maakte ik stevige Duitse Techno.
Had toen nog veel bruut analoog geweld en voor drums als basis tr 909.
Dit soort gear neemt veel meer ruimte in je mix dan samples, va´s en softsynths.
De tafel die ik toen had (Soundcraft Spirit Studio 24-8) kleurde nogal, wat weleens een negatief effect kon geven.
De Mackie is ook vrij direct, qua eq wat killer maar zoals je al aangeeft is je basis het zwaardere synthgeweld.
FX komt op de Mackie ook goed door.

Heb je de mixer met standaard gekocht?
Zat aan een originele Mackie standaard te denken maar 385 euro vond ik een beetje te gek
Heb ´m nu op een quiklok zm2044 standaard staan die me 83 euro koste bij de Musicstore.

zo heb me tascam eens aan de tand gevoeld
er is iig een probleem met de ruis/humm bij mij

maar dat komt denk ik omdat ik snel effe een xlr naar tulp stekker heb gemaakt
ik ga het service centrum maar eens bellen ...

misschien is de grounding mod wel de eerste mod die ik ga doen .. en tjekken wat die balanced kit kost
en misschien ook die bur brown opams er in .. mmmm wel heftig dus

wel een beetje half brakke tafel hoor maar mengt redelijk

Origineel geplaatst door MadR
heeee prophet ferry k. heeft een solitaire
maar of je dat nou echt kan horen ... ;) :P

Las in de Interface dat Ferry zijn Solitaire verkocht heeft voor een Sony DMX-100 digitale mixer?!:confused:
Vraag me af waarom die dat gedaan heeft?! Misschien dat digitaal een wat meer comercieele sound maakt?!:confused:

Een paar geleden terug maakte ik stevige Duitse Techno.
Had toen nog veel bruut analoog geweld en voor drums als basis tr 909.
Dit soort gear neemt veel meer ruimte in je mix dan samples, va´s en softsynths.
De tafel die ik toen had (Soundcraft Spirit Studio 24-8) kleurde nogal, wat weleens een negatief effect kon geven.
De Mackie is ook vrij direct, qua eq wat killer maar zoals je al aangeeft is je basis het zwaardere synthgeweld.
FX komt op de Mackie ook goed door.

Heb je de mixer met standaard gekocht?
Zat aan een originele Mackie standaard te denken maar 385 euro vond ik een beetje te gek
Heb ´m nu op een quiklok zm2044 standaard staan die me 83 euro koste bij de Musicstore.

Heb die Mackie alleen met meterbrug en power-supply?! Geen standaard?! Maar die ga ik denk ik nog wel aanschaffen!;)

Een oude keukentafel voldoet in 1e instantie ook prima.
De Quiklok zm2044 past er perfect onder

Die Mackie gaat waarschijnlijk alleen weer snel de deur uit?! Niet omdat ik er niet tevreden mee ben, maar omdat er waarschijnlijk iets heel moois op mn pad ligt! Later meer hierover! :)

De Mackie is alweer weg?!;) Dit is mn nieuwe tafel vanf Juni! :P
Inclusief de meest uitgebreide configuratie die er is. 46-8-2, meterbrug, 6 stereo aux etc. etc.!;)

Attachments

• ddaforum.jpg
    ddaforum.jpg
    33,7 KB · Bekeken: 155
Stoere tafel met veel inputs.
Lekker om 1 op 1 te werken ipv patchbays.
Het is toch een Soundcraft?

Stoere tafel met veel inputs.
Lekker om 1 op 1 te werken ipv patchbays.
Het is toch een Soundcraft?

DDA! :P

Back