[Mackie 24:8 of Ghost of Tascam M-3500?]]

Origineel geplaatst door Cisco
Is toch hetzelfde als de 3500?! Maar dan met geautomatiseerde faders?

yep .. volgens errol ruist is veel meer dan de 3500

dus ...

Origineel geplaatst door MadR
zoek maar eens in de usenet nieuwsgroepen naar die tascam tafel ... en lees eens wat de pro's ervan vinden en hoe zij het onderbouwen ...

ghost is niet slecht maar als je onderzoekje gebaseerd is op andermans producties op een tafel
terwijl niet de tafel maar DE PRODUCER in dat optiek de bepalende factor voor (geluids)kwaliteit is , vind ik dat je dat niet mag aandragen

dan snap je het gewoon weg niet .. is hetzelfde als een bassdrum 3 keer doorlussen op een tafel
(niel ... ;) ) dat is totaal niet nodig ..

in dat geval kan je beter gewoon een blokgolf generator kopen en voila ...

je snapt het .. ik heb niet zo'n hoge pet op van hardcore ppz en hun onderbouwingen en beweegredenen

(sorry .. heb zin om uit te dagen .. dus neem me niet al te serieus .. :P .. maar als je de tascam afzeikt .. doe het dan goed en niet half ! )

uhm....Cisco had het erover dat ie snoeiharde techno maakt....aangezien hardcore en harde techno niet zo veel van elkaar verschillen denk ik dat ie meer heeft aan ervaringen van mensen die ook snoeiharde muziek maken dan van mensen die denken dat je tafel kapot gaat als je af en toe 's overstuurd.....;)

kom maarrrrrrr.........:D

.. maar als je de tascam afzeikt .. doe het dan goed en niet half !

Het enige goede wat ik heb gehoord (van de pro's) over de Tascams 3500/3700 is dat ze goed te modificeren zijn.
Ik ken ze verder niet maar elke keer als ik er iets over tegenkom op het net dan gaat dat over de aarding (grounding) die verbeterd moet worden.
Verder zou het geluid een stuk beter worden na een zogenaamde "balancing mod.", wat nog een aardige klus schijnt te zijn.
Na dit alles heb je wel een tafel die kwalitatief ver boven mackie of ghost komt te staan.

Groeten,

Radiance

Alvast iedereen bedankt voor jullie advies en kennis!:D
Het blijft een hele lastige beslissing, zou eigenlijk alle tafels eens in m'n huidige setup moeten horen:D ;)
Het aanbod van grotere analoge 8 bus tafels is niet zo groot?! Moet gewoon een knoop doorhakken!
M'n gevoel zegt Mackie, maar ga eerst nog even opzoek naar een Solitaire (32 kanaals versie) in de hoop dat ik die voor onder de 4000 euro tegenkom?!:confused: Zal wel niet!:D

Origineel geplaatst door dione
uhm....Cisco had het erover dat ie snoeiharde techno maakt....aangezien hardcore en harde techno niet zo veel van elkaar verschillen denk ik dat ie meer heeft aan ervaringen van mensen die ook snoeiharde muziek maken dan van mensen die denken dat je tafel kapot gaat als je af en toe 's overstuurd.....;)

hahahaha .. lol

snoeihard heeft niks met dynamiek te maken
als je dat verschil nou eens zag, hoorde of beter gezegd

voelde ... :duivels:

ik heb hier genoeg techno platen liggen die het complete geluidsspectrum goed gebruiken
waar ook gewoon een ronde volle bass in zit ipv een platgedrukt hardcore kick

en echt dat rode lampje zit echt niet voor niets op je tafel ...
kijk dat bedoel ik nou .. zo eigenwijs dat je normale singalering aan je voorbij laat gaan

maar wees maar lekker eigenwijs .. het is hetzelfde als weinig tandpoetsen en veel XTC gebruik ..
on the long run heb je er spijt van ...

*D

Origineel geplaatst door radiance
Het enige goede wat ik heb gehoord (van de pro's) over de Tascams 3500/3700 is dat ze goed te modificeren zijn.
Ik ken ze verder niet maar elke keer als ik er iets over tegenkom op het net dan gaat dat over de aarding (grounding) die verbeterd moet worden.
Verder zou het geluid een stuk beter worden na een zogenaamde "balancing mod.", wat nog een aardige klus schijnt te zijn.
Na dit alles heb je wel een tafel die kwalitatief ver boven mackie of ghost komt te staan.

Groeten,

Radiance

klopt in grote lijnen ...
al zijn die mods niet echt nodig als je niet veel gebalanceerde spullen hebt (midi studio)

wat ik tegenkwam waren ook een aantal van je genoemde mods
echter vergis je niet in het prijskaartje
die balance mods kan ook nog met een eq mod
en die is niet goedkoop .. zeker als je het laat doen
(is een heftige klus zoals je zegt en zeker niet voor beginners !)

volgens mij is de klus met die burr brown op-amps wel goed zelf te doen ...

Die grounding had met ruis en dynamiek gebruik te maken volgens mij
wat inhoudt dat je de volle dynamiek moet gebruiken anders ruist ie te veel

de tafel heeft dus een extra handleiding

Origineel geplaatst door dione

Ik wil me niet echt gaan mengen in jullie discussie?!:D Maar moet wel even zeggen dat ik vind dat Hardcore en harde techno juist wel veel verschillen met elkaar hebben! Is niet te vergelijken! Ben al heel vroeg begonnen met het produceren van Hardcore, en merk dat ik nu met techno maar bar weinig overstuur.;)

Peace...

sorry hoor maar leuk die voorbeelden echter 9 van de 10 keer vind het helemaal niets !
ken ook mensen die hun mix verneuken op een een SLL dus tja ...

enige is echt uitproberen !!!!
het gaat er om dat je er mee werkt en hoort hoe jou apparatuur er mee klinkt ...

Mijn beste vriend MadR,

Ik haal speciaal mensen aan die TOP-producer zijn en dus in weze al het muzikale uit desbetreffende tafel in de verf gezet hebben. (en dan nog in verschillende stijlen)

Mensen met en SSL en nix van muziek kennen of mixing, heb ik hier niet als VB aangehaald.

Ik zeg het nog eens voor diegene die verblind zijn door specs en allerlei vergelijkbare competitie of mogelijkheden:

het speelt geen rol welke routingmogelijkheden, gerennomeerde of gepatenteerde mankementen na x-tal jaren gebruik, het is de SOUND die telt en die men AANBID! Dat is de definitie en beoordeling van een echte producer

Hasta :biertje: :mega: :biertje: :mega: :biertje: :mega: :biertje: :mega:

Origineel geplaatst door Prophet
Mijn beste vriend MadR,

Ik haal speciaal mensen aan die TOP-producer zijn en dus in weze al het muzikale uit desbetreffende tafel in de verf gezet hebben. (en dan nog in verschillende stijlen)

Mensen met en SSL en nix van muziek kennen of mixing, heb ik hier niet als VB aangehaald.

Ik zeg het nog eens voor diegene die verblind zijn door specs en allerlei vergelijkbare competitie of mogelijkheden:

het speelt geen rol welke routingmogelijkheden, gerennomeerde of gepatenteerde mankementen na x-tal jaren gebruik, het is de SOUND die telt en die men AANBID! Dat is de definitie en beoordeling van een echte producer

Hasta :biertje: :mega: :biertje: :mega: :biertje: :mega: :biertje: :mega:

ach als je armin een top producer mag noemen dan is rollo dat ook te noemen
waar ik echt niet kan horen dat hij op een vette ssl werkt

armin snapt het mijn inziens een beetje .. al is het zo clean als wat
wat dus maar een gelimiteerde sound van de tafel laat horen

zet een ghost neer voor een acoustisch studio opname
en je hebt al weer met een heel andere sound te maken ...

dan kan de tascam weleens heeeeel anders uitvallen

De sound is dus afhankelijk van de keuzes van de producer en niet zozeer de tafel alleen ...
Een tafel geeft je ook niet automatisch 'die' sound ...

al zegt het natuurlijk wel wat
het blijft een moeilijk iets

ik richt me iig op gewogen persoonlijke ervaringen
en laat me niet beinvloeden door iets wat afhankelijk is van teveel factoren die invloed hebben op de UITEINDELIJKE sound

:mega:

@ Madr:

Het is idd moeilijk en èènzijdig.

Je kan je eigen kunstwerken ten toon spreiden op het pallet dat jij verkiest. Maar als dat dan die Pulverturm HIT is die op een brakke PC gemixed is en dan ook megascoort qua genialiteit en compositie (+vocaliteit), ja dan spreekt dat voor zich, zonder er 1 woord te moeten aan vuil maken. Alle console-nerds ten spijt. ;)

Je kan bvb met fruityloops een superproductie maken, zonder ook maar een ghost of een ssl te hebben gezien op bvb een foto.

:dubbel:

Het is idd super-Paradoxaal te noemen.

Origineel geplaatst door Prophet
@ Madr:

Het is idd moeilijk en èènzijdig.

Je kan je eigen kunstwerken ten toon spreiden op het pallet dat jij verkiest. Maar als dat dan die Pulverturm HIT is die op een brakke PC gemixed is en dan ook megascoort qua genialiteit en compositie (+vocaliteit), ja dan spreekt dat voor zich, zonder er 1 woord te moeten aan vuil maken. Alle console-nerds ten spijt. ;)

Je kan bvb met fruityloops een superproductie maken, zonder ook maar een ghost of een ssl te hebben gezien op bvb een foto.

:dubbel:

Het is idd super-Paradoxaal te noemen.

geniaal ?

wat is dat voor liniaal ? ;)

voor de rest :mega:

ach als je armin een top producer mag noemen dan is rollo dat ook te noemen
waar ik echt niet kan horen dat hij op een vette ssl werkt

zet een ghost neer voor een acoustisch studio opname
en je hebt al weer met een heel andere sound te maken ...

dan kan de tascam weleens heeeeel anders uitvallen

De sound is dus afhankelijk van de keuzes van de producer en niet zozeer de tafel alleen ...
Een tafel geeft je ook niet automatisch 'die' sound ...

al zegt het natuurlijk wel wat
het blijft een moeilijk iets

ik richt me iig op gewogen persoonlijke ervaringen
en laat me niet beinvloeden door iets wat afhankelijk is van teveel factoren die invloed hebben op de UITEINDELIJKE sound

Idd!:okdan: Armin van Boeren?! Top producer?!:confused:

Liam Howlett!!! Da's pas een top Producer! Maar waar hij op dit moment mee afmixt zou ik ook niet weten!;)

Origineel geplaatst door Cisco
Idd!:okdan: Armin van Boeren?! Top producer?!:confused:

Liam Howlett!!! Da's pas een top Producer! Maar waar hij op dit moment mee afmixt zou ik ook niet weten!;)

Mackie en dan naar de strongroom londen

Ik wil toch nog even iets subjectiefs toevoegen.
Men neme een lexicon,en luister het karakter en de openheid van de galm eens af op bovengenoemde 3 tafels.
Het hele open klankbeeld van de lexi en min of meer zonder kleuring,kreeg ik alleen op de mackie te horen.

Mijn ervaring leert dat met een qua klank open karakter van de tafel,het makkelijker is om een element toe te voegen die die openheid beinvloed,waar je ook nog eens full control over hebt,hierbij doel ik op outboard,dan op een tafel met een niet zo'n open karakter de boel open laten klinken,al mix je nog zo hard.

Vandaar de mackie tip

Of anders een amek 2500,of oude soundcraft reims,die zijn ook niet zo duur meer.

Laatst gewijzigd:
Behalve natuurlijk dat je de hele santabattick graag snel dichtgesmeerd krijgt, kies je absolowieter om be-ghost te worden.
ik sluit me wel aan bij je mackiekeuze, daar je dan ook meer kanten uitkunt dan snel dichtgesmeerd tha man :biertje:

Laatst gewijzigd:

Armin heeft een Ghost. Die 'cleane' sound van hem staat dus lijnrecht tegenover de 'kleuring' die de Ghost hier meerdere keren wordt toe bedeelt...

Als ik hier de antwoorden lees dan zijn er evenveel liefhebbers van de tacam als van de Ghost en de Mackie.
Je kunt er dus alleen maar achter komen door zo'n tafel te kopen en te proberen. bevalt hij minder als je had gedacht; verkopen en de volgende van het rijtje proberen.
Als je een beetje rondkijkt dan hoef je er denk ik niets op te verliezen. Hooguit wat geklungel en tijd om die mixers op te halen en weer aan te sluiten.

Wat mijzelf betreft, ik heb een Ghost.
Daarvoor heb ik een kleine 16 kanaals Mackie gehad. Ik weet niet in hoeverre je die onderdelen kunt vergelijken met de 24/32 8 bus maar ik denk dat je een heel eind komt.
De sound was inderdaad vrij clean en je had vrij snel een open mix.
Ik heb voor de Ghost gekozen omdat er twee voledige parametrische eq's opzitten. Op de mackie zit er maar één, de andere is een swept. Dat gegeven heb ik hier gemist en vind ik toch wel een belangrijke.
Voor de rest heb ik om me heen gekeken wat de top dance-producers op dat moment in huis hadden en bij de meeste was dat de Ghost. Omdat je geen kans hebt om die mixers te vergelijken zul je het in eerste instantie toch van de geluiden om je heen moeten hebben om die eerste keus te maken. dat heb ik dus ook gedaan.

Nadat ik hem had merkte ik direct wat er bedoelt werd met warm, scherp en de bekende gaindistortion.
Het is niet een tafel om alleen maar een nette mix te maken, nee, je maakt er ook je sound mee. Ik denk dat dat één van de belangrijkste keuzes is om voor de Ghost te kiezen. Wil je alleen netjes mixen dan denk ik dat de Mackie het snelst tot een goede mix komt. Ben je niet bang om wat meer moeite in het mixen te stoppen dan biedt de Ghost nog eens extra mogelijkheden om een hoop extra aan je sounds mee te geven. Ik moet zeggen dat ik vrij veel de gaindistortion en extreme eq boosts op m'n leads gebruik omdat het nog zoveel extra toevoegd aan de sound. Het maakt je lead nog meer LEAD.
De 'brakke' componenten daar heb ik een tijdje mee zitten tobben. Echter nu hij eens een keer écht goed gelast is heb ik daar vrijwel geen last meer van.

Wat de Tascam betreft, daar weet ik niets van. Ben wel benieuwd hoe hij klinkt maar heb geen zin om m'n Ghost hiervoor weg te doen om die Tascam te kunnen proberen.
Wat die 'profesionaliteit betreft die deze tafel wordt toebedicht; dat staat toch nog steeds los van de sound die je ermee wilt maken.
Ga je voor clean en een sneller resultaat voor de mix dan kies je denk ik Mackie.
Vind je het niet vervelend om meer je best op de mix te moeten doen maar je meer wilt gaan voor de extra sound die een tafel aan je geluiden toe kan voegen dan ga je voor de Ghost. (Alhoewel het meneer van Buuren dus toch ook lukt om hier ook een 'cleane' mix uit te krijgen.)
En over de Tascam kan ik je dus niets vertellen maar als ik de commetaren hier lees hangtie er een beetje tussenin. Ikzelf ben wel een beetje 'bang' voor de technische toestand van deze tafel omdat hij veel ouder is dan de andere merken.

gr. Tom

en die solitair .. tja .. was dat bedrijf niet op de fles ? dus geen service ?
wel een bloedmooie tafel .. weet alleen niet hoeveel ruis die midi-ed vca faders er bij stoppen ..

Soundtracs is niet kapot, het maakt alleen geen analoge tafels meer. Service is overgenomen door StudioSys in Watford UK.

Die Solitaire is een bloedmooie tafel, vooral als je ziet voor wat voor lage prijzen ze weggaan... 2750 euro is an absolute bargain!

btw, VCA is gemaakt om kraak, ruis ed tegen te gaan.

Als laatste nog een tip: Soundtracs Project 8: er staat er nog 1 op de Duitse Ebay, deze gaan ook voor fracties weg van de nieuwprijs.

Member Bobaphat heeft er onlang 1 voor 675 euro gescoord.

Die Soundtracs'en vind ik nog beter dan de tascams en de ghosten bijeen.
(Solitaire is de max)

(k'heb er alleen geen eurio's en plaats voor, daarmee dat ik ze psychosomatisch even uit mijn geheugen geflikkerd heb)=(

Back