Jammer dat ik deze tread niet eerder zag ....

!!!!
Origineel geplaatst door dione
Anyway,Ferry Corsten is ooit begonnen als hardcore-producer....
Laat ik nou toevallig vorig jaar een remix hebben gemaakt van één van die oude nummers.
Nog wel uitgebracht op een schitterende picture disc ook
Origineel geplaatst door Prophet
Ferry hardcore? allez dan heeft hij zeker ook ooit een behringer mx8000 mishandeld toch?
In die tijd (1993) was de MX8000 nog niet uitgebracht
Origineel geplaatst door Grooveron
Ik ken ze alle 3 redelijk tot zeer goed.
Tascam - Beste tafel van de 3, beste electronica, best gebouwd, zeer goede service, eerlijkste EQ,
zeer mooie warme klank, beste layout. (zeker 2nd hand de beste prijs) Lekkerste laag en mooiste hoog.
Sluit ik mij als M3500 (32 kanaalsversie) eigenaar bij aan ....
Voor mij was het geld de doorslag, een zo goed mogelijke tafel voor zo weinig mogelijk geld, heb deze uit duitsland gehaald (11 uur rijden) via Ebay voor € 1500,00
Voor dat geld haal je niet zo snel iets vergelijkbaars, Verspuy heeft een M3500-24 te koop staan voor € 2700 incl.
Als ik loaded zou zijn had ik die ghost uitgechecked (€ 5500), komt misschien later, ondertussen vermaak ik mij prima met
DE ZEE AAN HEADROOM waar ik nu zo dankbaar gebruik van maak ( MadR

)
Ff serieus, ik heb zelf ervaren hoeveel headroom deze tafel heeft, dat is niet mis in vergelijking met andere tafels waarmee ik heb gewerkt. En inderdaad, dan pas merk je dat Berhinger best crappy is als je schone producties wilt maken.
Met deze tafel kan ik wel eens flink uitpakken als ik dat wil.
En trouwens, als die behringer tafels 5 jaar oversturen makkelijk overleven kan deze M3500 dat nog langer ....
Inderdaad goeie service, werd zelfs gebeld door de nederlandse service engineer zelf om over m'n tafel te praten
Alleen tot nu toe nog niet weggebracht, erg robuust ding (lees: waar voor je geld

)
Origineel geplaatst door MadR
je moet ook oppassen wat die hardcore mannen allemaal zeggen .. vaak is het netzo opgeblazen als de muziek zelf
het woord dynamiek hebben ze geloof ik nog nooit van gehoord ...
Zou je dus eerder luisteren naar iemand die producers van een bepaald genre loopt te generaliseren ?
Ow, even voor de duidelijkheid, ben nu zelf 12 jaar bezig met muziek/geluid/sampling/djen, hbo muziektechnologie gedaan en binnenkort hopelijk hbo dance dj/producer aan de Rockacademie.
Ik heb wel degelijk gehoord van dynamiek
Als je ergens geen gebruik van maakt wil t niet zeggen dat je ook daadwerkelijk niet weet wat het is ....
Neem aan dat jij ook wel weet wat respectvol met mede SF leden omgaan betekend, en je hebt bewezen dat ook af en toe te laten
Nadelen Ghost :
- Geen XLR outputs
- Phone output op een rare plaats,als je een koptelefoon daarin doet,geeft ie geen gewoon geluid meer...
- Andere Phone output is stereo via twee jacks ( vaag )
- Geen panning op de subgroepen
- Voeding maakt teveel geluid ( daarintegen wel een hele lange kabel voor de voeding,dus je kunt 'm ver weg zetten )
Daar heeft de M3500 dus allemaal geen last van.
zoek maar eens in de usenet nieuwsgroepen naar die tascam tafel ... en lees eens wat de pro's ervan vinden en hoe zij het onderbouwen ...
ghost is niet slecht maar als je onderzoekje gebaseerd is op andermans producties op een tafel
terwijl niet de tafel maar DE PRODUCER in dat optiek de bepalende factor voor (geluids)kwaliteit is , vind ik dat je dat niet mag aandragen
dan snap je het gewoon weg niet .. is hetzelfde als een bassdrum 3 keer doorlussen op een tafel
(niel ...
) dat is totaal niet nodig ..
in dat geval kan je beter gewoon een blokgolf generator kopen en voila ...
je snapt het .. ik heb niet zo'n hoge pet op van hardcore ppz en hun onderbouwingen en beweegredenen
(sorry .. heb zin om uit te dagen .. dus neem me niet al te serieus ..
.. maar als je de tascam afzeikt .. doe het dan goed en niet half ! )
Ik heb zin om van me af te bijten dus dat komt mooi uit, anytime anyplace
kort samengevat, hardcore ppz VIND JIJ geen pro's en hun onderbouwingen slecht of kant noch wal slaan ....
Komt mooi uit, jou blokgolfgenerator verhaal bevestigd voor "ons" alleen al dat wij jou absoluut geen pro vinden en dus uiteindelijk jouw mening negeren
Enne .... mij hoor je die Tascam absoluut niet afzeiken ...
Leg jij mij eens even uit hoe ik exact hetzelfde effect kan krijgen zonder de M3500 te oversturen ?
met je jarenlange ervaring
dat krijg je als je veel overstuurt
nooit gehoord van het feit dat tafels daar niet zo goed tegen kunnen ?
wat dacht je dat bij een rood stoplicht ook door mag rijden ?
(sorry ik weet niet of je veel overstuurt hebt .. maar je hebt nog mazzel dat je het kanaal nog kan gebruiken .. bij mijn behringer ben ik zo al 1 kanaal verloren)
Ooit eens bij stilgestaan dat er ook andere factoren kunnen zijn waarom een kanaal ermee kapt ? veel eqen bv, stof, door toeval extra slechte kwaliteit op die kanalen, slechte adem ?
Echte zeeman vaart toch ook door de rode zee

?
.... dan van mensen die denken dat je tafel kapot gaat als je af en toe 's overstuurd.....
Enne, de service is goed van Tascam dus als er iets stuk is, even die acht kanaal module eruit schroeven, laten repareren en ondertussen gewoon doorwerken ..... doe dat eens na met een mackie of ghost ...
Was een opmerking voor Madr...
....die heeft wat tegen hardcore-producers,maar noemt Ferry C. wel z'n prophet...
En dat terwijl die hardcore producties eigenlijk slechter klinken in vergelijking met de top hardcore producties van nu, om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van het vinyl
Maare ... ontopic.
Voor mij is deze M3500 echt een oplossing geweest, vanwege zijn lage prijs en zeer goeie bouwkwaliteit, dat voel je gelijk. Vergeet niet dat hij nieuw € 10.000 was, dat merk ik nog steeds als ik aan 'n knopje draai, net wat betere componenten.
Op zich is het voor bijvoorbeeld hardcore house moeilijker iets "vets" te krijgen dan bv met een Behringer mx 3282, maar uiteindelijk kan ik een duidelijkere eindmix maken (breder en nauwkeuriger gebruik van het spectrum op plaatsen waar het nodig is). Het zet gewoon net de puntjes op de i wat ik op een gegeven moment miste met de behringer tafels.
Bij tranceproducties is het juist een verademing dat hij veel headroom heeft om rustig alles op zijn plaats te zetten in de mix zonder constant op te hoeven letten dat het boeltje dichtsmeert.
Stukken beter dan een MX9000 voor bijna dezelfde prijs ...... succes !