[Mackie 24:8 of Ghost of Tascam M-3500?]]

heeee prophet ferry k. heeft een solitaire
maar of je dat nou echt kan horen ... ;) :P

maar serieus leuke tafels en als iemand hem voor 2750 ziet weg gaan ben ik erg benieuwd
heb ze alleen voor 8000 dollar weg zien gaan ... tach & tally had er ooit eens staan voor 40.000 euro !

Origineel geplaatst door MadR
heeee prophet ferry k. heeft een solitaire
maar of je dat nou echt kan horen ... ;) :P

maar serieus leuke tafels en als iemand hem voor 2750 ziet weg gaan ben ik erg benieuwd
heb ze alleen voor 8000 dollar weg zien gaan ... tach & tally had er ooit eens staan voor 40.000 euro !

Ja dat wist ik wel dat Ferry Korsten zo èèn heeft. Dit is hier op het forum zelfs al eens aangehaald met die Tascam M3500 hype van beetje terug. ;) (ik vond het de HYpe van 2003 hahaahaha)
En of dat je dat nu gaat horen aan zijn producties dat weet ik niet.
Het zal er iig niet op verslechteren denk ik. Ik heb nogal wat bewondering voor die gast zijn kunsten. Bij mij is dit zeker èèn van bij mijn favorieten. Mag Holland best fier op zijn!!

Voor het overige is zo'n "Solitaire" niet voor het budget van de meeste onder ons(nogal logisch gezien de prijs). Maar wie weet als je in niveau stijgt en wat kan uitgeven van (heel) wat muziekwerken....
Zoiets koop je niet als eerste- of hobbytafel, minstens als semiPRO, maar de meesten zullen al wel PRO zijn als ze deze bak aanschaffen.

:koffie:

Volgens mij zijn al die tafels zeer goed....en dus ga je vervolgens kijken welke mogelijkheden je denkt nodig te hebben voor jouw set-up,en voor jouw muziek....

Anyway,Ferry Corsten is ooit begonnen als hardcore-producer....:D

Idd we spreken hier over iets waar de plaatjeskoper of radioman zich geen verschil weet te horen op het eerste zicht.
Maar de manier van werken en reageren op het amalgaam van jouw compositie en "hoe goed" je dat met die of die bak kunt maken, is achter de schermen wel bepalend voor jou. Dan komen we hier dus bij het muziekgenre terecht natuurlijk hè.

(Ferry hardcore? allez dan heeft hij zeker ook ooit een behringer mx8000 mishandeld toch?) ;)

Origineel geplaatst door Prophet

(Ferry hardcore? allez dan heeft hij zeker ook ooit een behringer mx8000 mishandeld toch?) ;)

Was een opmerking voor Madr...;) ....die heeft wat tegen hardcore-producers,maar noemt Ferry C. wel z'n prophet...:D

Jammer dat ik deze tread niet eerder zag .... :duivels: !!!!

Origineel geplaatst door dione
Anyway,Ferry Corsten is ooit begonnen als hardcore-producer....:D

Laat ik nou toevallig vorig jaar een remix hebben gemaakt van één van die oude nummers.
Nog wel uitgebracht op een schitterende picture disc ook *D

Origineel geplaatst door Prophet
Ferry hardcore? allez dan heeft hij zeker ook ooit een behringer mx8000 mishandeld toch? ;)

In die tijd (1993) was de MX8000 nog niet uitgebracht 8o)

Origineel geplaatst door Grooveron
Ik ken ze alle 3 redelijk tot zeer goed.

Tascam - Beste tafel van de 3, beste electronica, best gebouwd, zeer goede service, eerlijkste EQ,
zeer mooie warme klank, beste layout. (zeker 2nd hand de beste prijs) Lekkerste laag en mooiste hoog.

Sluit ik mij als M3500 (32 kanaalsversie) eigenaar bij aan ....
Voor mij was het geld de doorslag, een zo goed mogelijke tafel voor zo weinig mogelijk geld, heb deze uit duitsland gehaald (11 uur rijden) via Ebay voor € 1500,00
Voor dat geld haal je niet zo snel iets vergelijkbaars, Verspuy heeft een M3500-24 te koop staan voor € 2700 incl.

Als ik loaded zou zijn had ik die ghost uitgechecked (€ 5500), komt misschien later, ondertussen vermaak ik mij prima met DE ZEE AAN HEADROOM waar ik nu zo dankbaar gebruik van maak ( MadR :kont: )

Ff serieus, ik heb zelf ervaren hoeveel headroom deze tafel heeft, dat is niet mis in vergelijking met andere tafels waarmee ik heb gewerkt. En inderdaad, dan pas merk je dat Berhinger best crappy is als je schone producties wilt maken.
Met deze tafel kan ik wel eens flink uitpakken als ik dat wil.

En trouwens, als die behringer tafels 5 jaar oversturen makkelijk overleven kan deze M3500 dat nog langer ....
Inderdaad goeie service, werd zelfs gebeld door de nederlandse service engineer zelf om over m'n tafel te praten :okdan:
Alleen tot nu toe nog niet weggebracht, erg robuust ding (lees: waar voor je geld 8) )

je moet ook oppassen wat die hardcore mannen allemaal zeggen .. vaak is het netzo opgeblazen als de muziek zelf
het woord dynamiek hebben ze geloof ik nog nooit van gehoord ...

Zou je dus eerder luisteren naar iemand die producers van een bepaald genre loopt te generaliseren ?
Ow, even voor de duidelijkheid, ben nu zelf 12 jaar bezig met muziek/geluid/sampling/djen, hbo muziektechnologie gedaan en binnenkort hopelijk hbo dance dj/producer aan de Rockacademie.

Ik heb wel degelijk gehoord van dynamiek :geslaagd:

Als je ergens geen gebruik van maakt wil t niet zeggen dat je ook daadwerkelijk niet weet wat het is ....
Neem aan dat jij ook wel weet wat respectvol met mede SF leden omgaan betekend, en je hebt bewezen dat ook af en toe te laten :P

Nadelen Ghost :
- Geen XLR outputs
- Phone output op een rare plaats,als je een koptelefoon daarin doet,geeft ie geen gewoon geluid meer...
- Andere Phone output is stereo via twee jacks ( vaag )
- Geen panning op de subgroepen
- Voeding maakt teveel geluid ( daarintegen wel een hele lange kabel voor de voeding,dus je kunt 'm ver weg zetten )

Daar heeft de M3500 dus allemaal geen last van.

zoek maar eens in de usenet nieuwsgroepen naar die tascam tafel ... en lees eens wat de pro's ervan vinden en hoe zij het onderbouwen ...

ghost is niet slecht maar als je onderzoekje gebaseerd is op andermans producties op een tafel
terwijl niet de tafel maar DE PRODUCER in dat optiek de bepalende factor voor (geluids)kwaliteit is , vind ik dat je dat niet mag aandragen

dan snap je het gewoon weg niet .. is hetzelfde als een bassdrum 3 keer doorlussen op een tafel
(niel ... ;) ) dat is totaal niet nodig ..

in dat geval kan je beter gewoon een blokgolf generator kopen en voila ...

je snapt het .. ik heb niet zo'n hoge pet op van hardcore ppz en hun onderbouwingen en beweegredenen

(sorry .. heb zin om uit te dagen .. dus neem me niet al te serieus .. :P .. maar als je de tascam afzeikt .. doe het dan goed en niet half ! )

Ik heb zin om van me af te bijten dus dat komt mooi uit, anytime anyplace :maffia:
kort samengevat, hardcore ppz VIND JIJ geen pro's en hun onderbouwingen slecht of kant noch wal slaan ....

Komt mooi uit, jou blokgolfgenerator verhaal bevestigd voor "ons" alleen al dat wij jou absoluut geen pro vinden en dus uiteindelijk jouw mening negeren :biertje:
Enne .... mij hoor je die Tascam absoluut niet afzeiken ...

Leg jij mij eens even uit hoe ik exact hetzelfde effect kan krijgen zonder de M3500 te oversturen ?
met je jarenlange ervaring

dat krijg je als je veel overstuurt
nooit gehoord van het feit dat tafels daar niet zo goed tegen kunnen ?

wat dacht je dat bij een rood stoplicht ook door mag rijden ? :duivels:

(sorry ik weet niet of je veel overstuurt hebt .. maar je hebt nog mazzel dat je het kanaal nog kan gebruiken .. bij mijn behringer ben ik zo al 1 kanaal verloren)

Ooit eens bij stilgestaan dat er ook andere factoren kunnen zijn waarom een kanaal ermee kapt ? veel eqen bv, stof, door toeval extra slechte kwaliteit op die kanalen, slechte adem ?

Echte zeeman vaart toch ook door de rode zee ;) ?

.... dan van mensen die denken dat je tafel kapot gaat als je af en toe 's overstuurd.....;)
:halleluja

Enne, de service is goed van Tascam dus als er iets stuk is, even die acht kanaal module eruit schroeven, laten repareren en ondertussen gewoon doorwerken ..... doe dat eens na met een mackie of ghost ...

Was een opmerking voor Madr...;) ....die heeft wat tegen hardcore-producers,maar noemt Ferry C. wel z'n prophet...:D

En dat terwijl die hardcore producties eigenlijk slechter klinken in vergelijking met de top hardcore producties van nu, om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van het vinyl :bekdicht:

Maare ... ontopic.

Voor mij is deze M3500 echt een oplossing geweest, vanwege zijn lage prijs en zeer goeie bouwkwaliteit, dat voel je gelijk. Vergeet niet dat hij nieuw € 10.000 was, dat merk ik nog steeds als ik aan 'n knopje draai, net wat betere componenten.
Op zich is het voor bijvoorbeeld hardcore house moeilijker iets "vets" te krijgen dan bv met een Behringer mx 3282, maar uiteindelijk kan ik een duidelijkere eindmix maken (breder en nauwkeuriger gebruik van het spectrum op plaatsen waar het nodig is). Het zet gewoon net de puntjes op de i wat ik op een gegeven moment miste met de behringer tafels.
Bij tranceproducties is het juist een verademing dat hij veel headroom heeft om rustig alles op zijn plaats te zetten in de mix zonder constant op te hoeven letten dat het boeltje dichtsmeert.

Stukken beter dan een MX9000 voor bijna dezelfde prijs ...... succes !

ziiten je hardcore breincellen weer alles aan elkaar te knopen ?
ik en ferry .. hahaha .. ik mag hem wel dat wel ja .. maar muziekaal .. niet echt mijn ding ..

maar om van dit hapgedrag nog wat van mezelf te pushen

doe mij maar : carl craig, ron hardy , larry levan, dego, domu, david byrne en nog vele anderen

zullen jullei wel nooit van gehoord hebben .. boer vreet .. wat ie kent enzow .. :P

en ferry hardcore ? zou best kunnen .. ik dacht dat ie vroeger gewoon club en techno maakte ..
volgens mij was het ook neit echt hardcore toen .. dat was nog gewoon rave dacht ik maar ik heb me er echt te weinig mee bezig gehouden .. weet wel dat ie wat hardere dingen op see saw uitbracht maar dat was geen hardcore ofzow

En Niel ga eens in een ander topic stoer doen met je tascam wil je ?
ik wordt stront jaloers op je met je tascam gelul !!

:duivels:

ik en ferry .. hahaha .. ik mag hem wel dat wel ja .. maar muziekaal .. niet echt mijn ding ..

maar om van dit hapgedrag nog wat van mezelf te pushen

doe mij maar : carl craig, ron hardy , larry levan, dego, domu, david byrne en nog vele anderen

zullen jullei wel nooit van gehoord hebben .. boer vreet .. wat ie kent enzow .. :P

en ferry hardcore ? zou best kunnen .. ik dacht dat ie vroeger gewoon club en techno maakte ..
volgens mij was het ook neit echt hardcore toen .. dat was nog gewoon rave dacht ik maar ik heb me er echt te weinig mee bezig gehouden .. weet wel dat ie wat hardere dingen op see saw uitbracht maar dat was geen hardcore ofzow

En Niel ga eens in een ander topic stoer doen met je tascam wil je ?
ik wordt stront jaloers op je met je tascam gelul !!

:duivels:

Ojee, sorry, wist niet dat je beschadigd werd ... :p
Speciaal een ander topic, inclusief foto's :duivels: : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=20367

Label was Terror Traxx, sublabel van Rotterdam records (midtown).
Samen met Robert Smit bracht Ferry hier 3 hardcore platen uit onder de naam "Sons of Aliëns".
Ze hebben zelfs in de Energiehal opgetreden toendertijd.
Toeval liet gebeuren dat ik mijn eerste pc (pentium 60) van Robert Smit kocht, kwam er pas in zijn studio achter dat hij o.a. achter sons of aliens zat. Met die pc heb ik d.m.v. FT2 (over dynamiek gesproken :bekdicht: ) mijn eerste platencontract binnen gesleept ....

Ik ben bekend met jouw voorkeur, wat ik in een zaal ook kan waarderen, maar over het algemeen zoek ik wat ruigers ...

Origineel geplaatst door Niel
Daar heeft de M3500 dus allemaal geen last van.

Je mag best fier zijn op je M3500, heel mooie bak en goede klank. Maar ook een speciale klank hè? Je moet er voor zijn hè?
Mag die nog zo robuust zijn als een huis, en dat is hij ook. Budgetwise kan je je qua analoog nix beter krijgen op dit moment. Zelfs de MAckie 32:8 in okkazie zal je een smak meer betalen. Maar als je "die" klank wil dan koop je die gewoon en niet zo'n Tascam.

Wat mij wel steeds een mysterie is, is waarom ze stoppen met zulke stevige bakken te verkopen nieuw bij Tascam.
Nu hebben ze enkel nog die digitale schuivenbakken? :confused:

Wij hebben een tijdje geleden een m3500 van olav basoski gekocht.
persoonlijk mixt hij liever op de ghost vanwege de eq's.

Zoals Olav toen al zei en dat kan ik beamen geeft de tascam m3500 een mooie diepe warme kleuring.

Ikzelf heb geen ervaring met de ghost maar wie weet gebeurt dat nog wel eens een keer.

fijn dat je in ieder geval toegeeft dat ik breincellen heb...8)

Yo Niel > Bevalt die Tascam nog steeds ? Ik hoorde dat de jongens van Endymion 'm minder vonden klinken,zij hebben een Ghost gekocht ook...

Yo Niel > Bevalt die Tascam nog steeds ? Ik hoorde dat de jongens van Endymion 'm minder vonden klinken,zij hebben een Ghost gekocht ook...

Tascam bevalt mij prima, het is wat meer werk om de juiste geluiden eruit te halen, maar het eindresultaat is wel stukken beter dan voorheen. En ik had simpelweg die € 5500 niet om een ghost aan te schaffen 8o)

Heb een bod gedaan van 3000 en 3200 euri's, maar werd steeds outbidded?!:(

zit er óók op...

Origineel geplaatst door radiance
Outbidded, dit begrijp ik niet. Die tafel staat nog steeds op 2910 euro.
Hoe kun je dan outbidded zijn met een bod van 3200 euro.
Dit is wel een ""Privatauktion", eerst ff melden bij de verkoper dus....
Mischien is ie voor 3200 wel voor jou, weet jij veel...

Succes,

Radiance

Ik begrijp er ook geen :kont: van!:confused:

Origineel geplaatst door radiance
Heb je je wel ingeschreven voor deze "Privatauktion" ?

Yep!

Back