nieuw hier (zowel ik als de track) :)

antoine

Nieuwkomer
Hallo iedereen, ik doe mijn "intro-hallo" maar even hier bij deze post, want het welkom nieuwe leden forum is ook alleen "hallo""hoi" en meer niet :)
Dit is een track gemaakt in Reason. Valt wel onder Trance te scharen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Een beetje klinkende song maken valt niet echt mee.

Commentaar hoor ik graag want songs plaatsen doe je tenslotte voor de meningen van mede synthforum gangers.

http://www.wire.fm/download.php?pk=5570&anti=1076112654

Wees welkom!

jouw track;
klinkt wel een beetje wollig. Maak eens eerst een goeie KICK en BAssline(kan lang duren ze), doe vergelijkingen totdat het goed staat(als een huis,of building;) ), rafel desnoods een hit uiteen en maak dat volledig na.
Geluiden maken is een kunst, maar het loont als je iets hebt dat uniek is en dus weer eens wat anders klinkt dan de standaard klanken die al veel teveel gebruikt zijn.
Gewoon verder doen en maken, uit ervaring geraak je iedere keer een trapje omhoog...:okdan:
(Wel op studio monitors mixen, anders gaat het niet)

Thnx Prophet voor je reactie (Cisco ook hallo natuurlijk) :doei:

Ja, een beetje betere apparatuur zou inderdaad geen kwaad kunnen. Ik heb nu eerlijk gezegd nog niet eens studio monitors. :stupid Dus dat zal mijn volgende aankoop wel worden.
Eigen geluiden zijn idd wel toffer, maar ik heb soms een beetje weinig geduld:P

Volgende track (kan ff duren) plaats ik natuurlijk ook weer en die zal ik proberen wat strakker te laten klinken.:doei:

Studiomonitoren zijn wel belangrijk, neem je versterker anders eens een keertje mee en kom bij mij testen. Volgens mijn kun je hier op synthforum ook best een leuk 2ehands setje vinden. Spreek je later.

:D ja, dat zal ik doen anders! Thnx voor het aanbod. Zou een Kenwood Dolby versterker (zo'n radio, Phono, Cd en DVD, Aux ding) echt zo klote kunnen zijn dat ie het geluid niet tof doorgeeft? Lekker zonde van mijn geld geweest dan.:stupid

Nou ja, dan gebruik ik hem wel alleen voor mijn films als ie voor muziek producing kut is.

Hoi antoine

Je kunt ook actieve monitors halen, heb je geen versterker meer nodig en staat gelijk alles goed op elkaar afgesteld...

Je track vind ik op sommige momenten een beetje saai/eentonig. Gooi er wat effecten doorheen... Maak het wat interessanter...

Eigen geluiden zijn best makkelijk te maken, je ook kunt gewoon een preset geluid pakken en die onherkenbaar maken zodat je toch een eigen geluid hebt..

Groeten,

Sander

je drums zijn veels te diep ten opzichte van de rest, ik vind je geluiden niet mooi en de opbouw niet echt veelzeggend..

volgens mij moet je met reason veel meer leuks kunnen doen?

blijf vooral oefenen! :biertje:

welkom op dit schitterende forum :doei:

Back