[TRACK] Eindelijk weer eens tevreden!

Phontaq

+---O---+
Hallo!

Na een tijd van vele korte ideetjes heb ik eindelijk weer eens een idee uitgewerkt tot iets wat track genoemd mag worden. Track is zo goed als af, heeft alleen misschien nog wat gesleutel hier en daar nodig. Ik hoop dat jullie wat feedback kunnen geven:

Voor glitchy phontaq-style electronica, klik:
http://www.para-noir.nl/sound/phontaq - dusk.mp3

Groeten van Phontaq

ah duister
ik zou meer doen met het gedeelte 1:03-1:23, dat ritme stukje vind ik cool, de andere niet zo..
het loopt niet overal zo lekker op een of andere manier
strings zijn nice

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo fameus.. eerder slecht. t Is een poging tot 'break-over', dat is idd een moeilijk genre. Maar dit ritme heeft totaal geen 'breaks'. Die lelijke rhodes steken tegen van de eerste tot de laatste noot. Alleen het donkere pad in de midde is wel ok. Van 2min10 tot 3min10 kan ik het aanhoren.

Flikker die rhodes eruit en doe iets aan die drum

terwijl ik luister:

oei...samples..

Beetje traag beginnetje, die Rhodes is wel vet jah.

oei..nog meer samples..:D

Vet ritme!!

Je ritme wordt erg druk, tís ff wennen, maar oke..het loopt lekker toch wel..

break: beetje matig, er gebeurt niet echt wat interssants. Die strings die je er in gooit zijn mooi, maar passen niet heel erg ...

Kan die vocal er uit please....arghg.

oef...dit IS duister!

Ik zou zeker iets aan de vocal veranderen, ik weet niet wat .. dat is aan jou.

haha.. einde..

right..vanwege die vocal ga ik deze track dus geen 2e keer draaien, maar hij is verders wel geinig.

Origineel geplaatst door ikke
Flikker die rhodes eruit en doe iets aan die drum

haha..ja en die vocal ook, dan hou je een bassline en strings over..:D haha

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Na een nachtje rust voor het hoofd en de oren, kan ik me vrij goed vinden in jullie kritieken. De vocalen komen nog iets te vaak terug en die wil ik afwisselender maken en soms helemaal weglaten. De break vind ik inderdaad ook nog niet helemaal lekker lopen, dus daar ga ik nog aan sleutelen. En dan die Rhodes, tja, ach... ik kwam de samples tegen en wilde ze misschien iets te fanatiek gebruiken haha! De drums (geen samples overigens) en strings (ook geen samples :) ) laat ik wel zo, want die vind ik zelf nog steeds erg cool geworden. In ieder geval zal ik me niet te vervelen de komende avonden...

Gr, Phontaq

Grappig, maar het mist het belangrijkste element: muzikaliteit. Het is niet genoeg om wat maffe geluiden op een hoop te gooien... er moet wel een soort verhaal verteld worden. De drums vind ik ook niet zo geweldig geprogrammeerd.

Sorry, ik vind het niet zo goed.

Ik vind het wel interessant dat je dat zegt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Voor mij moet muziek een bepaald gevoel geven, en niet zozeer een verhaal. De gemiddelde dance-muziek van tegenwoordig vertelt nou toch ook niet echt een verhaal vind ik, het draait allemaal om dat gevoel dat je erbij krijgt. De drums zijn trouwens een beetje geinspireerd door Autechre, dus dan hoef je geen four-to-the-floor te verwachten. :) Ik hou wel van wat abstractere, minder toegankelijke drums.
Maar goed, smaakt verschilt! :W Bedankt voor je reactie!

Origineel geplaatst door Phontaq
Ik vind het wel interessant dat je dat zegt, maar ik ben het er niet helemaal mee eens. Voor mij moet muziek een bepaald gevoel geven, en niet zozeer een verhaal. De gemiddelde dance-muziek van tegenwoordig vertelt nou toch ook niet echt een verhaal vind ik, het draait allemaal om dat gevoel dat je erbij krijgt. De drums zijn trouwens een beetje geinspireerd door Autechre, dus dan hoef je geen four-to-the-floor te verwachten. :) Ik hou wel van wat abstractere, minder toegankelijke drums.
Maar goed, smaakt verschilt! :W Bedankt voor je reactie!

Ik maak zelf ook voornamelijk breakbeat-georienteerde muziek. Die Autechre-inspiratie hoor ik er niet echt uit. Veel van hun beats zijn geinspireerd op Afrikaanse en Latijns-Amerikaanse ritmes, ook al zijn ze nog zo electronisch. Misschien is het aan te raden wat meer naar andere soorten muziek te luisteren.

Dat 'verhaal' moet je ook niet al te letterlijk opvatten. Het kan een vibe zijn, een opdracht tot dansen of gewoon luisteren. Dit muziekje is gewoon zo plat als een pannekoek.

Back