Origineel geplaatst door David
Hé bazziman, ik ben ook verliefd op mijn macs hoor, en nee, ik wil met deze reactie zeker niet de mac vs Pc/intel/centrino discussie aanzwengelen (heb al schrik dat de mods weer tussenbeide zouden komen, net op het moment dat de discussie interessant wordt...)
MAAR in de context van deze discussie welke laptop geschikt is om muziek te maken en waar je zoal op moet letten, kan je toch ook niet ontkennen dat OOK de PowerBook G4 van Apple, zelfs de meest recente reeks, verschrikkelijk heet wordt aan de onderkant. Vooral bij de 12" en de 15" is dit het geval : ze worden zo heet dat je ze best niet op je schoot kan nemen, of je brandt je billen (of andere gevoelige delen...). Ik had de *indruk* dat dit bij de iBooks iets minder het geval is.
Overigens denk ik dat de huidige reeks laptops van Apple misschien wel heel mooi is, maar toch ook nog steeds enorm duur (behalve de kleinste iBookjes), en qua CPU-power aanzienlijk under-powered tov de concurrerende merken. Hoe zich dat vertaalt in het aantal plug-ins, polyfonie e.d., wordt regelmatig getest in de maandelijkse rubriek 'Apple notes' op de website van Sound on Sound.