een reactie van een fan uit meditatieve hoek !!!!!!!!!
een reactie van een fan uit meditatieve hoek !!!!!!!!!
Brief aan Ad Visser
Beste Ad Visser,
U kent mij niet, maar daar zal hopelijk spoedig verandering in komen.
Al geruim 20 jaar volg ik met grote belangstelling uw grillige, bijna geniaal te noemen loopbaan. Of ik een zogenaamde ‘fan’ ben zou ik niet
met stelligheid kunnen zeggen, maar het staat buiten kijf dat als er ook maar iemand fans verdient heeft binnen het Nederlandstalige Pop- en Science-fiction wezen u dat zeker bent.
Toen u begon met uw ‘Toppop’ carriere moet ik toegeven dat ik even
twijfelde. Het soort twijfel wat toeslaat als je plots wordt geconfronteerd met iets dat zó verschilt van gangbare zaken dat je bijna gedwongen wordt om even stil te staan bij de gevoeligere kantjes van het leven. Uw stoïcijnse doch betrokken houding tijdens het presenteren, uw state-of-the-art voorkeur voor kleding, maar boven alles het bijna buitenwerelds te noemen enthousiasme waarmee u de nieuwste snufjes uit de amerikaanse popwereld aan ons deed toekomen. U betekende voor de populaire muziek wat Chriet Titulaer voor de populaire wetenschap heeft betekent. En dat is heel wat! Wat schetst mijn verbazing toen ik op een dag stipt op Toppop overschakelde, en bemerkte dat u zelf een hit had geschreven, ‘Giddyap A Gogo’.
Ik denk dat ik niet overdrijf als ik stel dat mijn wereldbeeld zo onder me uit werd geschoven. Beschouwde ik u tot nu toe slechts als een zeer gedreven presentator, dan werd nu in één klap duidelijk dat in u een waar creatief genie schuil ging. Ik ben meteen de plaat gaan kopen ‘Sobrietas’ welke, zo bleek achteraf, vooral in Italie een enorm succesnummer werd. Dat zette me aan het denken. Waarom Italie? Waarom niet Spanje, of Duitsland, of Amerika? Plotsklaps ontdekte ik dat u al eerder een album had gemaakt: ‘Het geheim van de Wonderlijke Kubus’.....
Van dat album snapte ik dus echt helemaal geen reet. Sorry Ad, maar ik kon er echt geen touw aan vastknopen!
Die ‘Wonderlijke Kubus’ is natuurlijk dat draaiende puzzeltje wat inderdaad in die tijden nogal populair was.Rubik, ja. Maar wat heeft dat nou helemaal met Italie te maken?
Teleurgesteld verloor ik u een tijdje uit het oog. Ad Visser had wat mij betreft afgedaan. Te hoog gegrepen voor mijn wat beperkte intellectuele vermogens, dacht ik – en opnieuw wist u met te verbazen door iets te doen wat ik nooit voor mogelijk had gehouden: de ‘Brainsessions’.....
Ik schoof de CD trillend in het laatje. Ik had al het licht in de kamer gedimd, en de voordeurbel voor alle zekerheid uit het stopcontact getrokken. Toen ik de eerste trillingen van uw ‘Brainsessions’ hoorde was ik meteen verkocht. Dit was het! Dit was de oplossing! Ik begon heftig te transpireren, viel languit op de grond en zag in mijn geestesoog wat u nu werkelijk bedoeld heeft met de ‘Wonderlijke Kubus’: het is het MENSELIJK BREIN!
Geniaal! De puzzel van het leven vloeide als vanzelf in elkaar. Ik heb sindsdien alle Brainsessions en ook de Kama Sutra CD aangeschaft, en zelfs verscheidene bootlegs van uw performances. Ik heb helaas geen
partner meer maar probeer toch uw aanwijzing wat betreft de liefdesvermenigvuldiging maar zoveel mogelijk met de hand te volgen!
Ik wil u dan ook bedanken dat u al die jaren mij zo riant uw inzichten heeft toebedeeld en sinds ik uw webpagina heb ontdekt (
www.advisser.nl) ben ik er werkelijk niet meer van weg te slaan! U blijft keer op keer bewijzen dat u kunt surfen op de tijdsgeest als geen ander, en ik hoop dan ook dat u de wereld van uw briljante invallen zal voorzien tot het einde der dagen!
Met vriendelijke groet,
Martijn Benders
P.s.: Toch snap ik nog niet helemaal wat dat nou met Italie te maken had. Misschien kan ik gewoon zo brutaal zijn dat even aan u zelf te vragen? Of is dat teveel gevraagd?
bron:
http://spiritueel.kannibaal.nl/spiritueel/index.html