geluid opnemen buiten

Fatar

Drum Pad?
hallo,

ik wil graag samen met me vriendin geluiden buiten opnemen. mijn vraag is hoe, waarmee en waarom? ;) ik ken ook geen goede merken mocht er een mic aan te pas moeten komen. ik las iets over een portable minidisc speler en daar dan een mic op aan sluiten op een internet site, maar misschien is er een betere manier.. kortom... lucht je hart :D kheb echt zin om maffe dingen op te gaan nemen en ofcourse te gebruiken..

Waarom? :D die vraag kan je zelf het beste beantwoorden lijkt me ghehe

Die optie van de portable MD + stereo condensator mic die zonder snoer op de mic input zit aangesloten is opzich niet verkeerd

Hoi Fatar,

Heb ik een tijdje geleden ook ff. gedaan. Ik heb daarvoor een su200 van Yamaha gebruikt. Was niet zo'n goede optie overigens. Voor korte samples is het O.k. maar het is ook errug omslachtig. Ze zouden eigenlijk een portable sampler moete maken met genoeg mem. en handzaam. Maar ja, een goede memo-recorder kan ook gewoon een optie zijn. Is maar wat je wilt opnemen en hoe je het gaat nabewerken.

Ik denk overigens dat een Minidisc de beste optie is. Veel opslag en goede geluidskwaliteit.

ik gebruik voor buitenopnamen en sampling de Korg PXR4.
Klein handzaam recordertje (4sporen), wordt geleverd met adapter , maar kan ook op batterijen.

groet

Tom

Re: geluid opnemen buiten

Origineel geplaatst door Fatar
hallo,
ik wil graag samen met me vriendin geluiden buiten opnemen

Uhm... :P ... :engel: ... ;)

In ieder geval... Misschien eens informeren bij die labels die die chill-out melodies maken ofzo? En daarbij wat voor geluiden wil je gaan opnemen? Vogelgeluiden, wind, verkeersgeluiden... Ook belangrijk om te weten voordat je iets aanschaft/huurt.
En anders zijn er nog altijd talloze sample-CDs met buitengeluiden ... Er zijn zelf ook gewoon hele CDs vol van 75 minuten met alleen maar vogelgeluiden enzo. (2 euro bij de blokker, mits je dus vogelgeluiden zoekt of geluid van een kabbelend beekje) *D

mij leek zelf idd ook een portable minidisc speler de beste keus met een mic deraan vast gekoppeld. ik wil diverse geluiden openemen. tis gewoon wanneer ik in een gekke bui zit. bijv als je door een drukke winkelstraat loopt en alle mensen hoort kletsen of een worst bij de HEMA kauwt.. you name it. alles gewoon waar mijn gekke hoofd maar op komt. heerlijk. dat het een portable minidisc speler wordt dat staat denk wel vast, alleen weet ik niks van goede mic's af daarvoor en misschien dat jullie me daarme kunnen helpen..

alvast bedankt

Re: Re: geluid opnemen buiten

Re: Re: geluid opnemen buiten

Origineel geplaatst door BigDplayboy
....
En anders zijn er nog altijd talloze sample-CDs met buitengeluiden ...

Nee, ik wil orginele geluiden door mezelf gefixed hebben. lekkere maffe dingen ook, zoals: "een stuiterende sinasappel, een ei wat ik tegen me voorhoofd kapot sla, echte emoties van mensen en niet van die ingesproken dingen zoals aaaahhhh...". kortom een verzameling opbouwen van idiote geluiden.

Origineel geplaatst door Fatar
goede mic's

Ik gebruik voor buiten opnamen een minidisc met daaraan een digitale video camera, hier zit geloof ik ook een condensator mic in (correct me if i'm wrong), deze heeft een verrassend goed geluid en brede karakteristiek.
Geluid opnemen met de camera is geen optie want dan loopt de band mee en hoor je het loopwerk van de camera.

Misschien is er iemand in je buurt die een camera heeft met een audio output... :eureka: :W

wat dacht je van simpelweg een goede memo-recorder?
Die had "vroeger" een vriend van m'n broer en die neemt ook prima op! Scheelt ook per type/merk natuurlijk, maar hij legde dat ding midden in de kamer, toen gingen we allemaal in een andere kamer staan praten met gesloten deur enzo en hij nam dat geluid gewoon op (je kon het gesprek in ieder geval horen/volgen) ... Daar was ik toen erg van onder de indruk, maar vraag me niks van merk of type ofzo...

Voor echt mooie opnames zou je eens een Sennheiser K6/ME66 moeten proberen. Is een teringduur ding, maar wij verhuren ze voor 10 euro ex de BTW (is wel in Groningen)

In de voedingsmodule zit een batterijtje voor de fantoomspanning, dus je prikt 'm zo in je portable MD. Deze microfoons worden ook door TV omroepen enzo gebruikt, en zijn bepaald niet vergelijkbaar met een 8o) memo recordertje.

Met deze mic kun je echt gruwelijk kleine details terughoren in je opname. echt vet

:halleluja

De K6 voedingsmodule kost € 199,- en de ME66 microfoonmodule kost 179,-

Samen dus € 378,- ex de BTW

Wil je d'r ook nog een windkapje bij, dan betaal je nog € 30,- extra...

Back