dicky rosewater
Ingeburgerd
Ik wil volgende week 1 van deze synths gaan halen, maar weet niet welke het moet worden. Ik heb ze overigens alle 2 al eens beluisterd en vond ze alle 2 ok klinken. Mijn voorkeur gaat echter uit naar de Andromeda, daar deze volledig analoog is. Daar de meningen hier nogal uiteen lopen over wat betreft het gebruiksgemak van de andromeda, weet ik niet of dit een goede keuze is. Ik hoor namelijk wel eens dat je als leek zijnde nooit de volle capaciteit van het apparaat zult benutten en dat de virus kc veel makkelijker te gebruiken is. Ik weet namelijk bijna nog niks van synthese en vraag me af of ik wel genoeg uit het apparaat kan halen. Ik heb wel onlangs een aantal boeken besteld over synthese en ga me hier zeker in verdiepen. Ik dacht dat ik dan met de andromeda wel een goede keus had gemaakt om mee te oefenen om synthese onder de knie te krijgen. Maar goed, ik wil gaan € 2600,- uitgeven voor een synth om hem de volgende maand al weer te verkopen met vet veel verlies, omdat ik erachter kom dat ik er niks mee kan. Is het trouwens mogelijk om met een analoge synth zo'n beetje elk geluidje na te kunnen maken of is dit slechts een fabeltje? Ik las ergens dat je bv gitaar en piano geluiden na kunt maken.