virus kc of andromeda

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

dicky rosewater

Ingeburgerd
Ik wil volgende week 1 van deze synths gaan halen, maar weet niet welke het moet worden. Ik heb ze overigens alle 2 al eens beluisterd en vond ze alle 2 ok klinken. Mijn voorkeur gaat echter uit naar de Andromeda, daar deze volledig analoog is. Daar de meningen hier nogal uiteen lopen over wat betreft het gebruiksgemak van de andromeda, weet ik niet of dit een goede keuze is. Ik hoor namelijk wel eens dat je als leek zijnde nooit de volle capaciteit van het apparaat zult benutten en dat de virus kc veel makkelijker te gebruiken is. Ik weet namelijk bijna nog niks van synthese en vraag me af of ik wel genoeg uit het apparaat kan halen. Ik heb wel onlangs een aantal boeken besteld over synthese en ga me hier zeker in verdiepen. Ik dacht dat ik dan met de andromeda wel een goede keus had gemaakt om mee te oefenen om synthese onder de knie te krijgen. Maar goed, ik wil gaan € 2600,- uitgeven voor een synth om hem de volgende maand al weer te verkopen met vet veel verlies, omdat ik erachter kom dat ik er niks mee kan. Is het trouwens mogelijk om met een analoge synth zo'n beetje elk geluidje na te kunnen maken of is dit slechts een fabeltje? Ik las ergens dat je bv gitaar en piano geluiden na kunt maken.

Je kunt een poging doen om een gitaar of piano na te doen, meer niet.

Zowel de KC als de Andromeda zijn behoorlijk complex.

Misschien kun je beter met wat lichters beginnen.

Attachments

• androtam2.jpg
    androtam2.jpg
    74,8 KB · Bekeken: 93
Je moet er zeker van uit gaan dat je heel veel tijd in de A6 moet steken, voordat je echt met gemak eigen unieke sounds kunt maken! Tis een erge complexe synth, wat voor mij echt ideaal is. Maar heb je wat minder zin om weken en maanden bezig te zijn met programmeren, dan zal ik voor de KC gaan. Die is wel een stuk eenvoudiger, maar ook nog een lastige synth.;)

geloof bikkel nou maar en ik sluit me der bijaan. je kan beter voor een goedkopere synth gaan die wat minder complex is, anders wordt het toch presets happen ;) probeer eerst maar eens het volste uit een wat goedkopere variant te halen. komt bij dat zoals ik jouw verhaal lees, je ook nog niet rieeel kan zeggen wat nou echt een goede synth is en wat niet. zo bespaar je jezelf een hoop ellende.

Als ik jouw verhaal zo lees zou ik eerst eens een wat goedkopere synth proberen (novation ks5, oberheim ob12, ms2000), of misschien wel een softsynth (eventueel freeware) proberen.

Mocht je toch piano en gitaar sounds willen hebben koop dan een samplebased synth ala triton of motif daarmee kan je ook zeer goed uit de voeten en deze zijn qua geluiden iets wat breeder vooral als je ze eventueel uit zou breiden met een VA module (kan met allebei).

Ja, ik wil er zeker wel veel tijd in gaan stoppen en zal niet eerder rusten voor ik het apparaat helemaal onder de knie heb, tevens zal ik me zeer goed verdiepen in boeken over synthese. Ik vraag me alleen af hoe lang het duurt voordat je een geluid wat je in gedachten hebt, helemaal van scratch af zelf kan maken. Of duurt dit jaren? Ik heb zelf wel ervaring met synths als an1x, jp-8080 en kon hier ook wel leuke sounds uit halen, door wat te prutsen met lfo's en filters. Dit deed ik meer op gevoel en wist eigenlijk niet wat ik nou precies deed, maar werkte net zolang aan een geluid tot het goed was. Ik vraag me af hoe goed je de theorie moet beheersen om een geluid wat je in gedachten hebt ook daadwerkelijk zelf te maken. Is er iemand hier die dit wel kan?

nou... ik heb altijd met softsynth's gewerkt en heb 4 maanden geleden gewoon boem/pats een KC gekocht.
leren van zoon beestje komt vanzelf... veel kutten ect.
kheb er totaal geen spijt van, want ut is gewoon erg vet zoon kruwe bak in huis te hebben.
meer heb ik eigenlijk niet te zeggen want die andere synth ken ik verder niet.

suc9

Origineel geplaatst door dicky rosewater
Ja, ik wil er zeker wel veel tijd in gaan stoppen en zal niet eerder rusten voor ik het apparaat helemaal onder de knie heb, tevens zal ik me zeer goed verdiepen in boeken over synthese. Ik vraag me alleen af hoe lang het duurt voordat je een geluid wat je in gedachten hebt, helemaal van scratch af zelf kan maken. Of duurt dit jaren? Ik heb zelf wel ervaring met synths als an1x, jp-8080 en kon hier ook wel leuke sounds uit halen, door wat te prutsen met lfo's en filters. Dit deed ik meer op gevoel en wist eigenlijk niet wat ik nou precies deed, maar werkte net zolang aan een geluid tot het goed was. Ik vraag me af hoe goed je de theorie moet beheersen om een geluid wat je in gedachten hebt ook daadwerkelijk zelf te maken. Is er iemand hier die dit wel kan?

volgensmij zijn er velen die een sound maken door veel te klooien.. en er geen ruk vanaf te weten van wat alle functies nou exact doen.
en hoelang ut duurt om de theorie van synthese te beheersen weet ik niet want ik weet er zelf ook weinig vanaf

dit klinkt mij een beetje in de oren als een yamaha R1 aanschaffen als je nog met een driewieler rijdt...

wat is je ervaring met synths en producen? gebruik je ander spul?
met alleen een andromeda of virus maak je geen track hé

je kan ook eerst met softsynths en instap sequencers (fruityloops, reason,...) beginnen. is een supergoeie leerschool

a6

a6

Je staat op de vooravond om een van de mooiste synths te kopen allertijden...dat is voor mij niet de virus, maar zeker de andromeda. En als je dan toch met presets moet gaan werken...ach dan zijn er zeker slechtere apparaten te verzionnen...deze klinkt gewoon weg geweldig...zelden zoveel power gehoord..de vraag is kan jij hem naar je hand zetten...en wil je dat wel...

ik ben stinkend jaloers als je hem koopt...maar als je een sunsyn koopt van jomox...dan begrijp ik het ook...iets meer oldskool...wel eerlijker vergelijkingsmateriaal voor de a6, dat is een vrius niet...ik vergelijk niet graag digi met ana...

suc6

Ik zeg ook niet dat ik bedoel dat ik alleen met zo'n synth een fatsoenlijk nummer kan maken. De voornaamste reden om zo'n machine te kopen is om nu eindelijk eens synthesis onder de knie te krijgen. Verdere (soft)synths die ik gebruik of gebruikt heb en wel behoorlijk mee uit de voeten kan zijn an1x, cs1x, jp-8080, trinity, jv1080, jd-800, juno's, pro-53, v-station, fm7, absynth, z3ta, albino, superwave. Dus enige kennis heb ik wel, maar betwijfel dus of dit genoeg is om een andromeda te bedienen. Er zijn volgens mij nog wel meer mensen hier die een virus of andromeda hebben. Hoeveel wisten jullie van deze synthesizers, voordat jullie ze kochten?

A6 ,
Anolog = Power + Waardevast . Ben me niet zo aan het verdiepen in softsynths ( gelukkig voor mij ) maar kan me niet anders voorstellen dat, daar de virussen etc. volledig digitaal zijn , ze dus ook met de computer een een hardware controller uiteindelijk exact na te bouwen zijn . Ze zullen tweedehands altijd relatief sneller in waarde zakken dan een analoog.

btw. Zou zelf als ik een andromeda had niet een seconde de tijd nemen om een gitaar te gaan emuleren , maar dat is een ander verhaal , lol

Origineel geplaatst door milka

btw. Zou zelf als ik een andromeda had niet een seconde de tijd nemen om een gitaar te gaan emuleren , maar dat is een ander verhaal , lol

Nee, ben ik ook niet van plan, speel ik liever zelf met echte gitaar in, maar was maar een voorbeeld.

Dude. Als je het geld om 1 van de 2 te kopen: ga gewoon op je gevoel af. Wat freakt en klinkt t lekkerst. Met elk nieuw apparaat moet je toch mee kloten totdat je rsi vingers krijgt.
Als je de A6 koopt (waarom btw deze afkorting? Ik mis wat ) , heb je iig een synth die niet iedereen heeft. Virus zaagt dan idd wel hard, maar de A6 kan denk ik wel 4x4 zagen!! En idd meer waardevast.
Dusch¿ Doe wat goed voelt. Basta!

(A6 dus ;) )

Ik zeg ook niet dat ik bedoel dat ik alleen met zo'n synth een fatsoenlijk nummer kan maken. De voornaamste reden om zo'n machine te kopen is om nu eindelijk eens synthesis onder de knie te krijgen. Verdere (soft)synths die ik gebruik of gebruikt heb en wel behoorlijk mee uit de voeten kan zijn an1x, cs1x, jp-8080, trinity, jv1080, jd-800, juno's, pro-53, v-station, fm7, absynth, z3ta, albino, superwave. Dus enige kennis heb ik wel, maar betwijfel dus of dit genoeg is om een andromeda te bedienen. Er zijn volgens mij nog wel meer mensen hier die een virus of andromeda hebben. Hoeveel wisten jullie van deze synthesizers, voordat jullie ze kochten?
in dat geval zou k zeker andromeda zeggen! als je r toch t kapitaal voor over hebt

en zo n ding kan je als familiejuweel aan je achterkleinkinderen doorgeven...

Beginner koop Gewoon een goede synth bv. de a6 maar dan 2e hands, wordt het niks
verkoop je hem weer,(optijd).

Vraag misschien via dit forum of iemand mee wil zoeken/testen i.v.m beginner, zie je niet of iets kapot is.

Ps: Heb je al iets dergelijks zoals bv. een rompler(presets bak/goeie bruikbare patchen), of gebruik je software?
Is anders ook wel erg nuttig.

Verdere (soft)synths die ik gebruik of gebruikt heb en wel behoorlijk mee uit de voeten kan zijn an1x, cs1x, jp-8080, trinity, jv1080, jd-800, juno's, pro-53, v-station, fm7, absynth, z3ta, albino, superwave. Dus enige kennis heb ik wel, maar betwijfel dus of dit genoeg is om een andromeda te bedienen.

Net alsof je je moet kwalificeren om een A6 of Virus te bedienen :confused:
Als jij het geld ervoor over hebt moet j'm gewoon kopen en ervan genieten.

Tip 1: koop de A6 en koop er later een virus zonder toestenbord bij.
Tip 2: Verdiepen in Synthese he ? Al aan de nieuwe Clavia Modular G2 gedacht ?

het spijt me maar ik vind sommige antwoorden echt niet slim. je gaat toch niet een bak met tig aan oscilatoren gebruiken om synthese te leren? :S tuurlijk is het een prachtbak en ik gun hem je van harte. interesseerd me zelfs niet, maar als je nou echt synthese wilt leren, kijk dan toch alsjeblieft naar een simpelere/goedkopere variant. je gaat toch ook niet gelijk in een tank rijden als je niet eens weet hoe een fiets werkt? kijk als je toch al 3000euro tot je beschikking hebt voor een synth, waarom dan niet voor mijn part eerst 100euro besteden aan een simpele? ik zal eerlijk zijn. mijn eerste synth was een jp8080 en een fatar master keyboard. ik ging maar wat kloten en wou wel graag synthese leren, maar echt niet veel meer dan kloten kwam dervan. mijn aankoop daarna werd god zij dank een juno60. een bak die geen ruk meer kost en veel aangeboden word, waarmee je heerlijk dingen stap voor stap kan uitvinden, zonder dat je het overzicht verliest door menu structuren en andere tering bende.. nogmaals IMHO ga je nu met een A6 gelijk examen doen terwijl je nog niet eens een proefwerk gemaakt hebt. komt als laatste nog bij dat als je bijv een juno of een andere 'simpele' bak begrijpt je ook snapt waarom een A6 zo vet is en weet ik wel bijna voor 99.9% dat je der meer van houdt dan dat je hem nu gelijk ophaalt en je na een maand al afvraagd waarom velen het nu zo'n topbak vinden.

suc6 met je keuze en toekomst.

ps: ik heb een beetje het gevoel dat de meesten zich niet echt goed verplaatsen in iemand die net begint en eerder denken aan hun natte droom ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back