m-audio conflict????

mooi dan!

Ingeburgerd
ik werk met een g4 dubbele processor 867-cubase sx- osx 10.2.8-geluidskaart (quattro) van m-audio via usb en een m-audio radium 49 ook via usb. sinds ik de radium heb aangesloten geeft cubase na het afsluiten een foutmedling dat het programma onverwacht gestopt is. als ik de kaart of de radium alleen eraan laat zitten dan geeft cubase de foutmelding niet. ik heb ook een hub met 4 usb aansluitingen en ben alle mogelijke combinaties met aansluiting van usb gaan maken omdat ik het vermoeden had dat een van de twee niet genoeg power kreeg via usb. let op ik heb zowel de kaart als de radium als de hub met een adapter aangesloten.
kent iemand dit probleem. zou het iets met de drivers te maken kunnen hebben. die ik overigens ook al op alle manieren heb geinstalleerd en jazeker de laatste versies en ook al en schone installatie van het systeem.
alle m-audio driver conflict ervaringen zijn zowiezo welkom.
ik hoop dat iemand me wat nieuws kan vertellen.
thanks

heb je alle updates van osx ?
daar zat een usb patch bij weet ik nog .. mijn oxygen 8 zag me g4 maar soms
na de patch altijd

en zonder hub heb je dat al geprobeerd ?
mijn oxygne 8 heeft een aparte usb port bij mij
de rest zit in een hub ..

ik heb alle mogelijke situaties met het inprikken van de usb al geprobeerd. ik werk met de laatste versie van osx en cubase 1.0.6.
ik heb wel eens wat gehoord over die patch maar wat was dat precies voor update dan? eentje van osx of van cubase? ik moet zeggen mijn quattro kaart loopt ook vaak in conflict met mijn cd driver!!!!!!

ik heb nu de keuboard midi uitgang in de 1x1 midisport van de kaart gedaan en de usb van de keayboard eruit gegooit en dan werkt ie dus wel. het lijkt dus toch op een usb conflict maar ja dat is dus niet echt de bedoeling om via die weg zo te werken.

Back