Niet kunnen slapen...en dan?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Ik heb zelf zelden last van niet in slaap kunnen vallen, maar heb wel altijd moeite erin te gaan. Wat dat betreft ben ik de koning van het uitstel; er is altijd nog wel iets te doen, te zien op TV etc. En ik vind het meestal ook fijn om in bed nog even wat te lezen. Gevolg is dat ik bijna standaard veel te laat ga slapen (eigen schuld dus) terwijl ik doordeweeks er weer vroeg uit moet. Echt gezond is dat niet.

Volgens mij is de belangrijkste regel qua slapen die van regelmaat. Ga zoveel mogelijk op vaste tijden naar bed en voor het opstaan geldt hetzelfde. Eigenlijk ook in het weekend. Zorg er ook voor dat je ca. een uur voor het slapen gaan geen dingen doet die je hersenen te veel prikkelen, zoals TV kijken of games spelen. Het zorgt ervoor, dat je minder makkelijk in slaap valt. Je brein is net een vliegwiel wat dat betreft....eenmaal in verhoogde staat van activiteit kost het enige tijd om weer tot rust te komen. Seks is natuurlijk wel okee (vrijkomende rustgevende hormonen) en lezen ook, maar niet tegelijkertijd :D Het gaat in het algemeen om activiteiten die je relaxed maken. Alcohol vlak voor het slapen is niet verstandig omdat het lijkt alsof je dan beter slaapt, maar het schijnt juist contra te werken; je slaapt geloof ik minder diep en rust daardoor minder uit.

Het klinkt allemaal wat saai en is misschien niet haalbaar, maar zo zit het wel ongeveer dacht ik.

idd maar nog altijd beter dan de vrienden van amstel nutuulk... hoe ging het knuppelen? :D

Ik kon niet slapen, toen heb ik m'n knuppel gebruikt op Christine en viola, slaap!

Seks is natuurlijk wel okee (vrijkomende rustgevende hormonen) en lezen ook, maar niet tegelijkertijd :eureka:

een stom boekie bladeren, de radio zachtjes aan, omdraaien, tv kijken, nog een stom boekje, opstaan en gaan werken
alles behalve me ergeren

Zorg er ook voor dat je ca. een uur voor het slapen gaan geen dingen doet die je hersenen te veel prikkelen, zoals TV kijken of games spelen.
idd, en je moet als je in je nest ligt niet over formules of andere linkerbrein dingen denken maar aan het lopen over bijv. een bospaadje en alles laten komen zoals het komt... ook helpt het om eens te letten op welke spieren nog steeds min of meer gespannen zijn en deze bewust ff te ontspannen...
(nee, DIE spieren bedoel ik dus net ff niet)
Ik kon niet slapen, toen heb ik m'n knuppel gebruikt op Christine en viola, slaap!
OHOOO dit is ten strengste ende uit den boosche vrouwonvriendelijk! ga jezelf voor een week bannen... nu! :smeris:

Xd9IylIJSaWEAMDoaqom.jpg

( schrijver mogelijk omstreden inmiddels , in verband met voorafgaand grensoverschrijdend gedrag jegens minderjarige )

Och, ik val regelmatig in slaap hoor TIJDENS het film kijken,,.. :D

O ja, en om even hierop terug te komen:

maar erm... wat doet men eigenlijk als men heel moe is maar toch nog synthforum wil bekijken?

Psychiatrische hulp zoeken, lijkt me 't beste... :D

ook helpt het om eens te letten op welke spieren nog steeds min of meer gespannen zijn en deze bewust ff te ontspannen...

Hehe.....nou wil het bij het wakker worden nog wel eens voorkomen dat de spieren in het derde been enigszins gespannen zijn. Maak je geen zorgen; dit is normaal :D

Hier kan ik geen tips geven want ik slaap heel goed. Maarja:

1) Je wilt slapen maar kunt niet, sex is het beste.
2) Je wilt nog niet gaan slapen ook als je erg moe bent, ga op de bank liggen en zet dvd1 van de Celebration compilatie en woordat je weet slaap je als een baby.
3) Je voelt niet moe en wilt niet gaan slapen, ga naar de kroeg!
4) Midden in de nacht word je wakker, het is meestal dit

"ook helpt het om eens te letten op welke spieren nog steeds min of meer gespannen zijn en deze bewust ff te ontspannen...

Watmij trouwens ook geregeld wakker houdt is m'n linker been. Dat is nogal eens rusteloos door de stukken metaal die er door 'n Duitser in zijn gezet na het omver willen snowboarden van 'n paal.

Lullig... en jij kwam nog wel van rechts!!

don't mention the war
228x228_don-t-mention-the-war-t-shirt-von-max_zorin.gif

don't mention the war
228x228_don-t-mention-the-war-t-shirt-von-max_zorin.gif

Heheh, das politiek, da mag hier nie.

En wakker worden en honger hebben. Komt ook nogal eens voor. Cornflakes zijn dan best mijn vriend.

een paar afleveringen van Rockschool hebben mij een paar keer geholpen

Als je te lang last hebt van Imsomnia zou ik er iets aan doen. Regelmaat is de beste oplossing, maargoed, is niet altijd een optie. En zeker na het muziekmaken (te lang doorgaan) ben ik nogal eens hyper. Een valeriaan en/of een melatonine pilletje werkt dan goed.
Alcohol of een jointje is ook wel eens verleidelijk maar je rust gewoon niet goed uit.

Wat ik wel merk nu ik ouder wordt dat gezondheid echt hoger op de agenda komt te staan. Te lang ongezond leven levert nl. ook mentale problemen op.

Ouder worden is een bitch....een gerimpelde bitch zelfs. Maar het feit dat je dingen anders gaat zien heeft natuurlijk ook zijn voordelen qua relativering en zo. En inderdaad, dat de gezondheid meer gewaardeerd wordt en meer aandacht krijgt, in het algemeen dan. Qua bewegen ben ik helaas niet zo goed voor mijzelf (zwakjes uitgedrukt).

Is overigens minder off topic dan het lijkt. Als je genoeg sport/beweegt zit je doorgaans beter in je vel en zal ook het slapen minder problemen geven.

ik heb er meestal in de winter soms last van, met kou en sneeuw doe ik gewoon niets buitenshuis behalve naar werk gaan en boodschappen doen... heb zo'n hekel aan de kou :duivels:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back