Niet kunnen slapen...en dan?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dit draadje lezen...
sleepy_time_tom_edited.jpg

9k=

9k=

Slapeloze nachten, ik ken ze. Ik lig dan vol ideën. Stapte dan vaak uit bed en ging weer aant werk. Nu altijd papiertje naast bedje en kan dan kort wat opschrijven, de rest weet ik wel weer in de ochtend.
Nu is slaap te kort niet zo erg, van korte duur dan. Rust is veel belangrijker. Dus kan je de slaap niet vatten, probeer te ontspannen en te blijven liggen. Gedachten kun je uitschakelen door je op je lijf/ademhaling te concentreren. Mischien relaxed muziekje op. Vaak val je dan als nog in slaap.

Slapeloze nachten, ik ken ze. Ik lig dan vol ideën. Stapte dan vaak uit bed en ging weer aant werk. Nu altijd papiertje naast bedje en kan dan kort wat opschrijven, de rest weet ik wel weer in de ochtend.
Nu is slaap te kort niet zo erg, van korte duur dan. Rust is veel belangrijker. Dus kan je de slaap niet vatten, probeer te ontspannen en te blijven liggen. Gedachten kun je uitschakelen door je op je lijf/ademhaling te concentreren. Mischien relaxed muziekje op. Vaak val je dan als nog in slaap.

Gedachtn kun je niet uitschakelen.. Wel t malen stoppen misschien. Maar dan alleen als je je herinnert dat je met je aandacht bij je adem wou zijn. Dat je vaker herinneren vergt ook training. Dus verwacht niet dat je gelijk resultaat hebt. Wel is t goed om idd even in je lichaam te komen ipv maar in je hoofd blijven malen. Dat ontspant sowieso. Hoe je slaapt heeft ook wel te maken met hoe je gaat slapen.maak s een klein wandelingetje voor je gaat tukken bv.. :eureka:

beste slaapmiddel dat ik ken :

images

succes gegarandeerd !
( ben zelf nooit verder gekomen dan helft 2de nummer , alvorens in geronk te vervallen )

gegarandeerd : een " tangerine Dream":D
(vond tangram en rubicon trouwens wel oke...)

Neu man, de hele Lifeforms LP. Alleen jammer dat ik um alleen op vinyl heb.. moek steeds wakker worden om um om te draaie.

Och ja, er is zoveel muziek waarbij je lekker in slaap kan vallen......heb hier ook genoeg ambient achtige dingen staan, zoals Eno, Harold Budd of sommige krautrock dingen die daar ook erg voor geschikt zijn. Eigenlijk te veel op op te noemen. Draai nu een CD van Bob Marley, weliswaar wat minder bekende nummers, maar ik wordt er heerlijk loom van :z

Het is natuurlijk ook al laat en ik heb weer eens lekker een avond zitten patchen met de M5 en wat andere apparaatjes. Op zich zie ik dat ook altijd wel als een soort meditatie eigenlijk, want voor je het weet ben je zo wat uurtjes verder.

Al met al is je state of mind gewoon erg belangrijk als je snel in slaap wilt vallen denk ik.

Begin dit jaar heb ik het twee weken lang met ongeveer 4 uur slaap per dag gedaan. Ik kon gewoon niet slapen. Op een bepaald moment overdag (voor het eerst in m'n leven) flauw gevallen. Daar kwam ik echt compleet kapot van bij, toen na een paar uur toch maar naar huis gegaan en echt de hele dag liggen pitten. Sindsdien slaap ik gewoon weer 7 a 8 uur per avond, suuuuuuuuper relaxed :D

Je gaat me toch niet vertellen dat je al 8 jaar wakker ligt hoop ik...?

neeeeejj zeg, het zijn af en toe periodes van een paar dagen malen ofzo echt geen pijl op te trekken

Niet kunnen slapen, heb ik wel wat ervaring mee. Ook omdat ik weleens klussen deed die 2-3 dagen nonstop duurden.. Ik heb dus geleerd makkelijk mijn slaap opzij te zetten. Maar ook gefaald om tot mijzelf te komen :-)

CD VAN BRIAN ENO AMBIENT HALF UURTJE LATER VERTROKKEN:)

Ach, het tegenovergestelde is ook niet leuk...
Raak ik m'n kussen, weg ben ik. Binnen anderhalve minuut onder zeil.
Vijf minuten voor de wekker sla ik de oogjes weer op.

Betrap op werkweken in het onderwijs de donderjagers eerder dan zijzelf: "Slaapt die man dan nooit!?" Jawel, maar ik merk alles...
In een roezemoezige klas val ik in slaap en maken de leerlingen, er op getrained, me beleefd weer wakker.
Autorijden doe ik al jaren niet meer, want op de snelweg ronk ik harder dan de motor.
Op de eerste rij in een concertzaal tijdens een première van een stuk voor viool en piano geschreven door Martijn Padding door de strijkstok wakker geprikt met de woorden: "Voor we verder gaan maken we eerst deze meneer wakker!"

Duidelijk narcolepsie, veroorzaakt door een zware tweevoudige apneu...
Ooit tijdens een slaap-onderzoek in het ziekenhuis (Slaapcentrum MCH Haaglanden) met een computer om m'n nek en een hoofd vol electroden uit verveling maar gaan slapen. Halverwege de nacht werd de deur ruw opengegooid door de bewakingsdienst met de schreeuw: "Oh, hier bent U! U kunt hier niet zo maar gaan slapen!" Verbazing aan mijn zijde: "Maar het is hier toch het slaapcentrum?"

Welterusten,

Wout

Ik vind het het meest frustrerend als ik een niet bestaande melodie droom, dat die ik na het dromen kwijt ben.
Ik heb ooit gedroomd dat ik na het dromen de melodie na het wakker worden eindelijk kon opnemen, maar toen werd ik nog een keer wakker en heb het opnemen ook gedroomd. En weer was de melodie weg...
Ik heb wel eens een voice-recorder naast mijn bed gelegd. Maar veel zinnigs is er niet op gekomen...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back