De lo-fi monsterbeats van Arrested Development

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Hey,

weet iemand hoe Arrested Development die gruwelijk lekkere lo-fi beats maakt? Die beats en samples en de sound ervan maken dat ik de tracks niet 3 keer achter elkaar kan draaien zonder een bakje voor onder mijn kin te moeten gaan halen. Sowieso vind ik de vibe van hun tracks meestal onevenaarbaar.

B.v. in "Afrika's inside me" zit een blij gesampled deuntje vanaf het begin..... soundje man!
En in "Fishing Religion" zit zo'n totaal lo-fi beat.... en in "Tennessee" natuurlijk... en "United front" begint met zo'n typische grainy olifant sample... en weer die lo-fi beat.... in "fountain of youth" zit zo'n blazerssample vanaf het begin en de snaresample heeft "het" ook wel....
Nouja zo moet het wel duidelijk zijn wat ik bedoel... die sound... wat is dat toch?!

Is DAT nou de Emu SP-1200 sound...? Of de mpc-60 sound...?! OF.... misschien weet iemand het uit een interview ofzo?!

DAT is nou de SP1200 sound, :) , lekkere lo-fi sound, de mpc-60 klinkt warmer als ik het goed heb (?)

Shure Level-Loc...

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door C-Code
Volgens mij gebruiken ze de MPC60 (tenminste ooit in een docu gezien.... of was dat nou de la soul.)

De La Soul zijn wel MPC mannen, weet ik (ook geniaal trouwens).... maar ik hoor bij hun nooit die ultra-grainy samples die ik toch wel heel vaak bij Arrested Development hoor....

Hier kan je trouwens een DIY-kit kopen voor niet al te veel geld :)

Mvg.

CoolRunning

:D
Ben wel van plan om er 2 te bestellen...

Blijkbaar is het een 'exacte' kloon.

Hier een thread van mensen die er mee bezig zijn.
En

hier nog een...

Blijkbaar wel gemakkelijk om ook zelf bij elkaar te schrapen.

Mvg.

CoolRunning

okay ik heb 'm besteld.

Zit toch in een muziekale dip en ik zoek deze sound al lang..... heb ik mooi ff wat te doen, 's toch nog altijd nogal een grote ruk goedkoper dan een mpc-60 of sp-1200 kopen voor de sound....
En voor dat geld wil ik het risico wel nemen, de dollarkoers is gunstig.... heb nu 84.06 euro betaald, met shipping en de rack-case, nice.

Een man van daden :)

Sla me niet dood als je niet precies dat geluid voor elkaar krijgt :D

Anyway, ik denk dat je het gemakkelijk zal vinden om zo'n lekkere
laag 'artifacted crunch' toe te voegen met de level-loc.

Laat ons weten hoe het afloopt!

Mvg.

CoolRunning

is die input enkel voor een mic bedoeld of kun je hier ook rechtstreeks een sampler op pluggen ??

In principe alleen voor een microfoon, maar ik denk dat het niet
zo moeilijk moet zijn om dat aan te passen.

Je kan ook de input naar de level-loc padden, 30dB ongeveer...
Geeft je ook lekker die lage resolutie!

Anders gewoon maar een sm-58 op je speaker zetten, en het
zo doen... terugmixen met je beatz en daar ga je! Zelfs nog
crunchier dan de andere manieren!

Mvg.

CoolRunning

Heel simpel .
Ik heb namelijk een SP .
Zodra je je loops/samples naar beneden pitched dan is het lofi heaven .
En dan de analoge filters die erop zitten mjam ! wereld bak !
Wat die boys vroeger deden was op 45 toeren samplen om tijd te besparen en dan naar beneden pitchen in de SP .
En dat is vooral die sound die jij bedoelt .
Als je een SP12 of 1200 kan scoren zeker doen !
Ik ben er erg blij mee .

Attachments

• 4.jpg
    4.jpg
    27,9 KB · Bekeken: 94
Origineel geplaatst door dob
De La Soul zijn wel MPC mannen, weet ik (ook geniaal trouwens).... maar ik hoor bij hun nooit die ultra-grainy samples die ik toch wel heel vaak bij Arrested Development hoor....

ho ho De ouwe De La Soul is door Prince Paul geproduceerd en die gebruikt een SP1200 !
Dus de 3 feet high is vooral een SP1200 .

Links Prince Paul en links onder zie je de SP

Attachments

• princepaul.jpg
    princepaul.jpg
    33 KB · Bekeken: 98
Back