Effecten aanvulling...

barn

Detroit nerd
Hoi,

Ik ben me aan het oriënteren om mijn effecten wat uit te breiden...

Ik merk vooral dat ik op zoek ben naar een goede/mooie delay...
En ook een compressor staat op mijn verlanglijstje...

Zonder een discussie uit te lokken, ben ik meer op zoek naar analoge effecten, dit omdat ik al een DP/2 in mijn asr-10 heb zitten, en op mijn mengtafel digitale effecten zitten...

Ik zat eerst naar een Ibanez-UE405 te kijken, maar daar kan je dus de effecten niet los van elkaar gebruiken...

Het liefst heb ik dus een compressor op mijn main-inserts (stereo dus), of ik route er kick en bassline heen oid...
... en daarbij een delay op een effect-send...

Over de analoge delay AD202 van Ibanez heb ik goede dingen gelezen, alleen is misschien 300 ms te weinig...

Heeft iemand suggesties? Het liefst niet al te duur, maar als iets echt goed is ben ik bereid om wat langer te sparen...

Wat is uw suggestie voor een compressor...
En voor de Delay? Of maar doorsparen voor een Tape-echo....

alvast dank

Bij de UE-405 kun je de delay wel apart van de andere effecten gebruiken:
- zet 'delay' op plaats 1 in de effect chain
- zet 'ext.' op plaats 2 de chain

Het signaal wat je nu door je input gooit, zal door de delay gaan en daarna bij de 'Send' output er weer uitkomen. Op deze manier kun je op een heleboel verschillende manieren de vier effecten over twee aparte chains verdelen. :)

Maar voor alleen de delay zou ik de UE-405 niet kopen, dat is niet echt z'n sterkste punt. Het de-steriliseren van kil klinkende geluiden is juist weer wel erg goed in. ;)

waarom geeft niemand deze jongen het advies om even door te sparen voor een moog mf104??

maar de moogerfooger is zo goed als onvindbaar, en daarbij nog eens onbetaalbaar ook? gaat zeker richting de 1000 euro?

dan is een space echo echt het maximum qua budget....

en compressors?

Heb een tijd terug een compressor gekocht die ik niet kon, LEM CLX-2, aangezien ik n compressor nodig had, en ik deze in n winkel tegenkwam in aanbieding (99 euro). T overwegen waard, ik vind m wel lekker. 2 kanaals compressor/limiter

LemCompressor.jpg

Origineel geplaatst door barn
maar de moogerfooger is zo goed als onvindbaar, en daarbij nog eens onbetaalbaar ook? gaat zeker richting de 1000 euro?
dan is een space echo echt het maximum qua budget....
en compressors?

welnee, ik heb 'm al voor je gevonden. in absolute nieuwstaat, met adapter, manual en originele verpakking (dus echt in verzamelstaat) en dat voor slechts 750 euro.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Bij de UE-405 kun je de delay wel apart van de andere effecten gebruiken:
- zet 'delay' op plaats 1 in de effect chain
- zet 'ext.' op plaats 2 de chain

Het signaal wat je nu door je input gooit, zal door de delay gaan en daarna bij de 'Send' output er weer uitkomen. Op deze manier kun je op een heleboel verschillende manieren de vier effecten over twee aparte chains verdelen. :)

Maar voor alleen de delay zou ik de UE-405 niet kopen, dat is niet echt z'n sterkste punt. Het de-steriliseren van kil klinkende geluiden is juist weer wel erg goed in. ;)

een ue 405 moet je zoiezo eens over goede gitaar horen
en delay is zeker dik maar kort ... routing is niet optimaal maar wel flexibel te noemen

ik trouwens ook de 400 ...

en mijn lijstje ken je al barn dp/2 , dbx160a en fmr rnc

dus qua analoge delay is de Ibanez cool... zowel de UE-405 als de ad-202...
maar een space echo is ook eventueel een optie...

wat is zijn maximale delay tijd?

en qua compressor lijkt me die fmr rnc erg geschikt...

en heb je eigenlijk goede analoge distortion pedaaltjes? die goedkoop zijn? Ik vind de overstuur van mijn Mackie een klein beetje tegenvallen namelijk...

Origineel geplaatst door Boemtsjak
D'r zit een analoge distortion in de UE-400, maar ik heb geen idee of ie goed is of niet. Madr?

zoals ik al zei zijn die UE's zijn perfect voor gitaar maar vewacht over lijn signalen niet al te veel

de distortion op de 400 is vet .. maar wederom vooral op gitaar ! me mc202 kan ik netgoed op me behringer oversturen ..

De distortion is volgens de mensen van harmony central hetzelfde als een ts 09, een befaamde distrotion pedaal uit de jaren 70 / 80 als ik me niet vergis .. zoek maar effe op harmony c. .. staat het vol over die UE's

maar ik zou echt voor een extar de dp/2 gaan
er is niks in zijn prijsklasse wat hem maar ook enigzins benadert ..

delay, distortions , phasers en pitchshifters zijn de beste die ik in die prijs klassen heb gehoord ..

zelfs de compressors en reverb worden door sommige mensen geliefd !

de modulaties zijn trouwens ook niet voor de poes !

je kan er nooit genoeg van hebben zeg ik altijd maar !

Origineel geplaatst door Pjotr G
Heb een tijd terug een compressor gekocht die ik niet kon, LEM CLX-2, aangezien ik n compressor nodig had, en ik deze in n winkel tegenkwam in aanbieding (99 euro). T overwegen waard, ik vind m wel lekker. 2 kanaals compressor/limiter

LemCompressor.jpg

Ik heb deze compressor ook gekocht een paar weken geleden afgeprijsd bij conijn in eindhoven voor 89 euro.
ben er ook zeer tevreden over! :okdan:

En een Adrealinn (II)?

Erg vetjes hoor. Niet goeiekoop.

Wat betreft compressor ben ik erg te spreken over m'n Triple C van T.C Electronic. Heeft multi en gewone compressie aan boord en buizensimulatie. Gebruik 'm veel als insert op kanaal, maar ook voor mastering een prima apparaat

Kosten zo'n 270 euri.

Heb je wel eens gedacht aan een yamaha E1010 analoge delay? Dit is een oud apparaat wat vroeger heel duur was. Tegenwoordig zijn ze heel goed te betalen....(150,- ofzo, 2dehands natuurlijk). Er zit zelfs een modulatie sectie op (kan je chorussen en flangers maken). Delaytijd gaat geloof ik tot 640ms.

Natuulijk is een Space Echo ook heel mooi, maar duurder hè. En je moet eigenlijk wel een goed exemplaar weten te vinden. De maximale delaytijd hangt een beetje af van het type. RE101, RE150, RE201, RE301 en RE501/555 is de volgorde qua uitgebreidheid en lengte. (RE101 kortst - RE501 langst).
Ik moet er wel bij zeggen dat de RE501 wel het minst goed klinkt (het hoog wordt een beetje afgestompt door een ingebouwd compressortje)

(Zo'n Moog zal trouwens ook wel vet zijn hoor, maar ook duur hè.)

Succes ermee

Back