Behringer DX1000

teknopaniek

Ingeburgerd
Ik zie deze mixer bij feedback staan van 735 voor 239. Ik ben niet in het bezit van een mixer. Ik gebruik nu een Roland VS840 hiervoor. Ik weet dat hier een hoop audiofielen rondlopen, maar is dit wat voor een beginner zoals ik??? Voor een leek zoals ik lijkt dit namelijk wel een heel aantrekkelijk aanbod. Ik vraag me echter daarbij wel af waarom er 500 euro afgaat.

Ik weet niet wat je met deze mixer wil doen, maar het is wel een dj-mixer.
Die prijsdaling van 500 euro slaat helemaal nergens op. De adviesprijs op de behringersite is maar 332 euro. 8)

Zeker wel mogelijk! Is opzich een leuke mixer, hoor.
Een maat van me heeft er ook 1, heb er al een keer 2 RS-en op aangesloten: geen enkel probleem. En draaitafels is helemaal geen probleem.
WEL even rekening mee houden dat de meeste ingangen met tulp-stekkers [zie plaatje ;) ] werken.
Hij heeft ook nog wel 1 of 2 jack-aansluitingen, geloof ik. (èn je kan er zelfs lichten mee aansturen!)

tulp13.jpeg

Correct me if I'm wrong, maar dan zul je toch van jack naar tulip moeten gaan. Ik zie op de site volgens mij maar 1 jack ingang. Verkopen ze die omvormers ook of wat??? (beetje stoned en verward:biertje: )

tulp/jack verlopen of -kabels koop je zo'n beetje op iedere hoek van de straat.

Misschien even een jointje overslaan en eerst een beetje kennis opdoen?? :D

Er zijn idd (zat) kabels te gebruiken:
-dubbel jack (stereo vanuit de RS) naar dubbel tulp (voor in de mixer) ==> die moeten er zijn volges mij, maar heb ze zelf zelden gezien..
-enkel jack (mono-uitgang v/d RS) naar dubbel tulp (voor in de mixer) ==> zelfde verhaal als vorige..
-enkel Mini-jack met verloopstuk (mono-uitgang v/d RS) naar dubbele tulp (voor in de mixer) ==> die zijn heel makkelijk aan te komen bij vrijwel elke audio/videozaak.
-Dubbel tulp met verloopstukjes (stereo-uitgang v/d RS) naar dubbel tulp (voor in de mixer) ==> ook ZAT te krijgen!

Persoonlijk zou ik naar een wat grotere muziekzaak gaan om een keer fatsoenlijke kabels te halen (als je TOCH al naar FeedB. gaat om die mixer te halen.. ;) ). Maar TOT die tijd kan je goed met die 'audio-zaak kabels' overweg, hoor!

stereo-minijack-to-rca.jpg

(mini-jack=>dubbel-tulp)

ma36.jpg

(verloopstekker voor aan Mini-jack/Tulp achterkant is eigenlijk anders voor Mini-jack, deze is voor aan tulpstekkers)

Succes, hè!

Hey, ook nog even terug komen om de Behringer als mixer, ik heb hem zelf ook gehad en gebruikte hem als DJ mixer en ook voor mijn synths..... best een prima mixer voor dit geld want hij kost echt bijna niks, maar deze mixer staat er ook om bekend dat hij op den duur kuren kan krijgen en dat de faders gaan lekken !!!!

Ik heb zelf ook last gehad van het lekkende fader probleem met deze bak, was voior mij in ieder geval genoeg reden om dat ding weg te doen.....

Verder was ik er dus wel tevreden over, zeg nou zelf ... voor dat geld krijg je best een aardig mixertje....

CP

k heb m een tijd geleden gekocht als dj mixer, hem bijna nooit gebruikt, toch gare faders,
hij is niet duur, maar ik vindt t nix.

mijn miskoop van t jaar,

kan je beter ff door sparen voor een 2de hands spirit mixer of zo, scheelt ook niet zo veel

Back