studioruimte in garage ofzo

Als je huis afbrand en al je inboedel is weg, zal je verzekering, mits je niet onderverzekerd was of bent (dit zal men al snel proberen) normaal gesproken het verzekerde bedrag uitkeren. Hiervan kan dan een nieuwe inboedel worden aangeschaft. De keuze is dan vrij of dit geitenwollen sokken worden of een nieuwe synth.
Bij diefstal of gedeeltelijke beschadeging of ontvreemding, zal een verzekeringsmaatschappij het verlorene gegane willen vergoeden. Hierbij wordt dan naar de dagwaarde gekeken en inderdaad, die benaderd heel vaak de nul.

Of je zou je apparatuur moeten laten taxeren door een erkend vakman (???) en het voor dat bedrag verzekeren. Volgens mij wordt het dan wel erg duur allemaal.

Origineel geplaatst door gemmetje
ok, dus jij gaat me vertellen dat als mijn huis, gevult met een koelkast van 20 jaar oud, een televisie die nog ouder is, een wastobbe en kleren van het Leger des Heils, afbrandt, dat ik dan niks terugkrijg van m'n inboedelverzekering ??

ik raad je ten zeerste aan je polis er eens op na te slaan........

ja sorry gewoon dagwaarde .. bij inboedel dan
wat denk je dat je van gogh van 30.000 euro ook bij de inbedel kan ? *D

zoek maar op dit forum over verzekeren
staat het vol mee

en vervangswaarde is gewoon het bedrag wat je nodig hebt om het te vervangen .. lijkt me nou niet zo moeilijk ..

ik heb een instrumenten verzekering trouwens ..

Origineel geplaatst door BananaWorld
Of je zou je apparatuur moeten laten taxeren door een erkend vakman (???) en het voor dat bedrag verzekeren. Volgens mij wordt het dan wel erg duur allemaal.

onzin .. bij Musicforce was ik 35 euro kwijt ofzow
alleen voor taxatie ...

Origineel geplaatst door BananaWorld

Ik heb me spullen niet laten taxeren hoor
Ik heb overal fotos van met serienrs
Dat is voldoende voor me verzekering

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik heb me spullen niet laten taxeren hoor
Ik heb overal fotos van met serienrs
Dat is voldoende voor me verzekering

das toch wel dom .. je werkt ook niet 50 jaar om vervolgens over het bedrag
wat je in de verdiend te onderhandelen ...

dus spreek iig en prijs af wat je er voor zou willen hebben
dan is dat iig duidelijk ... taxatie is nog beter want dan kunnen experts er niet meer aan toornen ..

*D

Nou ik ga morgen kijken bij die garage....

het is 80 vierkante meter onder die garage's plus dan nog het minikantoortje... en waarschijnlijk moet ik iets van 50 euro per maand betalen.

Als ik nou 's een internetbedrijfje in dat kantoortje ging beginnen en samen met wat vrienden een fitness plek onderin zou maken.... Ben erg benieuwd hoe het er uit ziet... het is schandalig goedkoop, zal wel dof stoffig donker nat hol zijn die 80 m2....

Want qua studio heb ik nou toch hier thuis een oplossing gevonden :D, en inderdaad, er gaat toch niks boven thuis wat aanklooien!!

Origineel geplaatst door MadR
das toch wel dom .. je werkt ook niet 50 jaar om vervolgens over het bedrag
wat je in de verdiend te onderhandelen ...

dus spreek iig en prijs af wat je er voor zou willen hebben
dan is dat iig duidelijk ... taxatie is nog beter want dan kunnen experts er niet meer aan toornen ..

*D

IK heb een extra verzekering met een waarde tot 15.000 euro
Alleen voor me muziekspullen er bij genomen.
Als er iets zou gebeuren kan de expert altijd nog aan de hand van de fotos en serienrs uitspraak doen.
Althans zo heb ik het met mij agent afgesproken.

IK heb een extra verzekering met een waarde tot 15.000 euro
Alleen voor me muziekspullen er bij genomen.
Als er iets zou gebeuren kan de expert altijd nog aan de hand van de fotos en serienrs uitspraak doen.
Althans zo heb ik het met mij agent afgesproken.

dat had ik vroeger ook totdat ik las dat het toch echt op dagwaarde wordt afgerekent
er moet echt expliciet vervangingswaarde staan .. anders heb je geen poot om op te staan ..

ook al zegt je agent van alles .. wat je tekent daar zit je aan vast !

Origineel geplaatst door dob
-idee-

Misschien moeten we deze thread sluiten en een "hoe verzeker ik mijn gear" thread openen :confused:

bestaat al lang volgens mij .. zie zoeken !

Ik heb 15.000 euro vervangingswaarde
En ik moet zelf maar een oogje in het zeil houden of ik er niet overheen kom

dan heb je mazzel .. meestal moet je daar een aparte kostbaarheden verzekering voor afsluiten

Het is inderdaad een aparte verzekering buiten mijn inboedel verzekering om!

ah das slim .. die standaard uitbreiding op alleen je inboedel dekt het volgens mij niet .. althans bij mij en de postbank was dat het geval .. ohra wilde zelfs geen kostbaarheden verzekeringen afsluiten voor muziek instrumenten ...

:stupid

Het is inderdaad een aparte verzekering buiten mijn inboedel verzekering om!
Mag ik onbescheiden vragen wat die verzekering kost? En hoe de dekking omschreven staat?

Ja, ben eigenlijk ook wel benieuwd..:o: Richtprijs is ook al goed en evt. maatschappij? Voor 't geval dat m'n normale verzekering dat niet wil..

Ik betaal iets van 10 a 15 euro per maand
Maar ik ga nu niet ff die papieren opzoeken
Komt mischien wel is een keer
??? Net geregeld en nu al de gegevens niet meer in je hoofd???
Ben je ook verzekeringsagent? :D

Back