Circuit bending heaven

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Okay,

was net ff bij de kringloop en ik wist van een circuit bending e-mail groep dat v-tech speelgoed "tha bomb" is....

Ik vond er een werkende v-tech "kinderlaptop" voor 10 euro, en omdat ik weet dat ze nieuw het 8 voudige kosten heb ik hem meteen meegenomen.

Het ding praat Nederlands. Dat is al geweldig. En ik heb al een paar glitches gevonden, ik had na openmaken al een vermoeden qua "dit zal wel de spraakchip zijn" en inderdaad. Als je maar genoeg doorgebrande circuits op je conto hebt staan; dat is de beste leerschool :D

Het is bijna onmogelijk iets te vinden op de spraakchip dat niet resulteerd in een glitch of loop/glitch. Ik heb in ieder geval 2 heel cleane "looppoints" gevonden en 2 toffe glitchpunten waardoor het ding gewoon blijft doorbrabbelen, maar het leuke is dat ie ook Nederlandse woorden of delen ervan ertussenin gooit. Hij is als het ware ECHT in de war.

Een impressie:
"beerrgelwekewklklgfddfkldd...kt...tovenaar...ergw.db.f..sw..we.gfd.dffgdgfdgdfgklklkllklklkklklkllkkll...A...A...A.......B.....componist!?.,,..23dffdgl;dfgl;dfgspellen,....edfgwel;w;lwq;l... <deel van een deuntje>...ddfw342323sdf.... vier, vier, vier, tovenaar!..eergw[we[pwsl;dl;sdsqueeeuuwwwkkkkk..... keuze, keuze,....sdgfwklhhaaahhhhaaahhhhaalooo!!, ik ben refhgkldlkdfwweweeA, A, A!, B, B, C, A, A, jjujjujujjukebox!, juuukbox!"

En in die "hang" kun je dan gerust ook nog erop los "loopen" met het loopcircuit.

Zodra ik hem weer in elkaar heb zitten zal ik 's wat mp3's droppen; ik wil sowieso site beginnen over m'n bends en circuit bending op "knoppenkast.nl".

In ieder geval; vergeet de speak&spells, zo'n v-tech moet je hebben want het zijn de speak&spells van nu; ze werken niet met een paar vaste sample's zoals goedkoop speelgoed, maar met een ware spraakchip die gevuld is met klankbouwstenen waaruit woorden zijn opgebouwd.

Jammer dat ik geen pitch kan vinden.... nog ff doorzoeken, da's ook wel een lastige, maar meestal is die er wel.
Weet iemand die toevallig?!

Verder, it's true what they say, v-tech is een feest om te benden!

Gefeliciteerd met je vondst.
Ik ben heel benieuwd naar de MP3's.

ISPdeRuiter

Lachuh!

:)

Dat wil ik wel ff horen inderdaad!

Mvg.

CoolRunning

www.knoppenkast.nl/galaxy.wma

Dit is de eerste "take", heb er maar ff wma van gemaakt want m'n mp3 encoder zeikt over licenties en hij is nogal voet bij stuk vandaag.

Eerst doe ik een paar keer de "loop" (wat in melodieen resulteerd in reverse dingen) en daarna laat ik 'm in de "vrije loop" tot een seconden of 50 en dan ga ik nog wat met de loop knoppen erdoorheen.

Het dekt niet volledig de lading want met die loop kun je hele leuke dingen doen en soms praat ie meer regelrechte onzin (daar gaat het me om) dan dat ie echt onverstaanbaar glitcht zoals in dit stukje, maar het geeft een impressie.

Heb In ieder geval 1 nieuw woord geleerd vandaag, een "lente... ganger" :D, het is zo lachen zo'n ding he, heerlijk hoe die chip het allemaal ook niet meer weet, gewoon heerlijk.

Zal dadelijk nog ff een plaatje posten van hoe het scherm eruit zien als ie aan de glitch is (elke keer anders, dat wel natuurlijk, en soms met bewegende delen, maar er valt geen touw aan vast te knopen) en van waar de knoppen zitten enzo.

en dit is um dan, met de 2 3-way switches bovenop en met de minijack die eruit komt.
Een knappert he!

Attachments

• galaxy.gif
    galaxy.gif
    264,8 KB · Bekeken: 154
Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Ik heb nog een V-tech Precomputer 5000 liggen. Defect, zonder muis, zonder voeding. Mag je zo ophalen, Apeldoorn.

Nouja als ie kapot is.... ik ben geen reparateur he, dan is het hopen op een los contactje wat dat vind ik dan nog wel, maar voor de rest..... en ik woon niet echt in de buurt... misschien iets voor andere forumleden met circuit bend aspiraties....?! V-tech is de bom :D

Misschien dat circuit bending freaks dit wel cool vinden..

Volgens mij wel geschikt om te benden dit ding, zoniet zeeer geschikt :D

Origineel geplaatst door Sander02
zeeer geschikt :D

Bend met zo iets bezig, samen met een Winni the Pooh three aan het benden.

Veel bending shitt gevonden op div. vrijmarkten.

Origineel geplaatst door Sander02
Misschien dat circuit bending freaks dit wel cool vinden..

Volgens mij wel geschikt om te benden dit ding, zoniet zeeer geschikt :D
er zijn massa s van die dingen te vinden op ebay, MP etc. Ben er voor mezelf ook aan t bijelkaar krabben

weet trouwens niet of dit op t forum verschenen is:

STEIM hardware hacking workshop , ik ben ingeschreven

Divi, weet je toevallig ook waar deze workshop gehouden wordt? Misschien dat ik me ook wel inschrijf...

Back