[Track] Friendship, weer een "normale" track van Unic:)

Unic

El Musica
Hallo allemaal!

Ik heb er weer eens voor gezeten en een track gemaakt. Dat was weer een hele opgave gezien het feit dat je wilt maken wat je in je hoofd hoord.
Met mijn manier van werken onmogelijk om voor elkaar te krijgen.haha:)

Is in 6 keer opgenomen, overelkaar heen gespeeld dus. (helaas dus GEEN afmixen:( , en hier en daar dus een speelfoutje.
De "hoorn" geluid die je hoord lijkt overstuurt, maar zo kwam ie uit rebirth.:confused:

Genre is onbekend, volgens mij van alles wat in te vinden. Het doet wat populair aan.
In ieder geval heb ik er voor gezorgd dat ie lekker opbouwd en breed in elkaar zit. Daar houd ik van.

gear: Rebirth, Roland d70, yamaha hs7 orgel.

voor plaatje van gear zie homepage:Homepage

Friendship

Re: [Track] Friendship, weer een "normale" track van Unic:)

Origineel geplaatst door Unic

Genre is onbekend, volgens mij van alles wat in te vinden. Het doet wat populair aan.
In ieder geval heb ik er voor gezorgd dat ie lekker opbouwd en breed in elkaar zit. Daar houd ik van.

Volgensmij hoort deze thuis in het genre "Tonny-Eyck-House"

Jammer van de mix, zwaar overstuurd, Dat moet veel beter!!! Nu luister ik niet meer naar het nummer, maar hoor alleen de storende dingen.

Dat overstuurd valt erg mee, alleen die hoorn lijkt overstuurd. Maar dat is ie niet in principe.
In de kale versie van rebirth uit, doet ie dat ook al.

"Tonny-Eyck-House"

Kent iemand iets wat hier op lijkt? Volgens mij heb ik een geheel nieuwe stijl ontwikkeld:D:D:D:D

Het is niet mijn smaak. Maar ik denk dat je de melodie wat meer moet uitwerken.
En die toeter aan de rechter kant io 1.26 is inderdaad nogal overstuurt.

Strings en koor zijn aangenaam om naar te luisteren (D70?). Over het overstuurde van van de hoorn ga ik het niet meer hebben, maar je panned hem te extreem naar rechts waardoor ie naar mijn gevoel gaat hinderen. Het stuk bloeit wel open rond de 3:50 en dan is het ook erg mooi. Al wat daarvoor gebeurt klinkt ongeveer hetzelfde ... er zit wat te weinig afwisseling in.

Ik vind het niet slecht, maar ik heb al betere dingen van je gehoord ;)

:doei:

Ja dat is inderdaad de d70. Ik ga hem denk ik nog veranderen, want in potentie is het een leuk nummer vind ik zelf.
Ik merk dat ik er veel te lang achter elkaar mee bezig ben geweest. en dan dingen maar neem zoals ze zijn, in plaats van ze goed te doen:)

U hoort nog van me waarschijnlijk:)

hoorn is zeker overstuurd! (bij mij te ver naar links :confused: ) moet je echt ff naar kijken..

vind t verder wel ok allemaal verder :D beetje jaren '80 synth trackie :D

zeker geen house denk ik

Nee, zó slecht niet... ;)

Eigenlijk vind ik dat negatieve wel meevallen allemaal; van die mix en hoorn en timing (vooral met die tweede piano erbij in 0:35 is even nogal pijnlijk...) weten we onderhand wel, dus daar moeten we niet naar kijken. Als je dan gewoon de muziek luistert is het helemaal zo slecht niet.

Wat commentaar: het bouwt zich n het begin wel erg lineair op (beginnen op nul en telkens een laagje erbij; niet dat ik dat niet ook altijd doe, maar daar wil ik zelf ook graag vanaf... 8) ), en je zou een bas verwachten met de drums op 0:17, hoewel het van de andere kant zo zonder bas ook wel apart is (maar eerder apart en verrassend dan erg mooi, vind ik). De bas die er op 0:50 eindelijk bij komt is nogal iel is; ik zou er nog iets onder verwachten wat wat dieper ligt om die geluidslaag op te vullen (en dan dus eigenlijk al op 0:17); je bent nu grotendeels van je kick afhankelijk voor het laag.

Maar daarna vind ik het helemaal niet slecht! Het moet misschien een beetje je genre zijn (het klinkt nogal naar bepaalde tracks op de vroege Synthesizer Greatests van Starink; zo'n raar genre track is het dus ook niet: jaren 80 synthpop), maar ik vind het wel wat hebben, ook al zit er niet echt een sterke melodie in (meer een stapeling van tragere en snellere arpeggio's). Je gaat ook leuk op en neer in intensiteit en maakt het niet langer dan nodig is edoch ook niet te kort. Van mijn kant wel in het kort: naar een stuk als van 3:30-4:00 mag ik altijd graag luisteren! :okdan:

is dit een grap????? zo ja dan is ie goed gelukt, ik moest er hier hard om lachen.........maargoed..smaken verschillen, misschien is dit een gangbaar genre waar ik niet in thuis ben?

:) Dit is zeker een geintje? Dat hoop ik tenminste!!! Klinkt als een soort kinderdisco gemixed met een achtergrondmuziekje voor een lame documentaire over ventieldoppen....

Ik heb wel gelachen hoor....die piano aan het begin....ik lag meteen in een scheur...Zelden zo'n lame melodietje gehoord!!! Die strings!!! Net een soort BZN backing!

mensen, kunnen jullie je iets nuanceren.. als je alleen maar reageert om de auteur zo flink mogelijk de grond in de stampen dan kun je beter gewoon niks posten..

laat unic aub in zn waarde en respecteer zijn muziek..

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
mensen, kunnen jullie je iets nuanceren.. als je alleen maar reageert om de auteur zo flink mogelijk de grond in de stampen dan kun je beter gewoon niks posten..

laat unic aub in zn waarde en respecteer zijn muziek..

hoezo moet ik muziek respecteren die ik nix vindt? als iemand mijn muziek lame vindt mag ie dat ook gerust zeggen hoor....if you can't stand the heat get out of the kitchen ofzo..... mag je alleen maar posten om te zeggen dat je het mooi vindt? ok...misschien wat constructiever: de melodie is te simpel voor woorden, de drums klinken gedateerd als de pest, en als die moroder achtige baslijn erbij komt is het feest compleet.....gelukkig ben ik kleurenblind...

Nou wees gerust hoor. Ik kan tegen een stootje. :)

[mode wijsheid aan]
En mensen die mijn muziek als een grap beschouwen hebben of een heel smal blikveld en zijn blijven hangen in hun eigen fantasie als het gaat om het inleven hoe iemand anders met muziek om gaat.
Of ze hebben er geen idee van dat er ook andere smaken in muziek zijn, en dus vinden ze alles een grap, tja die mensen zijn nou eenmaal erg beperkt in hun doen en laten. :eureka:
[mode wijsheid uit]

Oja, mochten deze lieden hier weer op willen reageren, doe dat gerust, 100 keer ofzo. Wordt je lekker moe van. En kan ik er weer om lachen. ;)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Nee, zó slecht niet... ;)

Eigenlijk vind ik dat negatieve wel meevallen allemaal; van die mix en hoorn en timing (vooral met die tweede piano erbij in 0:35 is even nogal pijnlijk...) weten we onderhand wel, dus daar moeten we niet naar kijken. Als je dan gewoon de muziek luistert is het helemaal zo slecht niet.

Wat commentaar: het bouwt zich n het begin wel erg lineair op (beginnen op nul en telkens een laagje erbij; niet dat ik dat niet ook altijd doe, maar daar wil ik zelf ook graag vanaf... 8) ), en je zou een bas verwachten met de drums op 0:17, hoewel het van de andere kant zo zonder bas ook wel apart is (maar eerder apart en verrassend dan erg mooi, vind ik). De bas die er op 0:50 eindelijk bij komt is nogal iel is; ik zou er nog iets onder verwachten wat wat dieper ligt om die geluidslaag op te vullen (en dan dus eigenlijk al op 0:17); je bent nu grotendeels van je kick afhankelijk voor het laag.

Maar daarna vind ik het helemaal niet slecht! Het moet misschien een beetje je genre zijn (het klinkt nogal naar bepaalde tracks op de vroege Synthesizer Greatests van Starink; zo'n raar genre track is het dus ook niet: jaren 80 synthpop), maar ik vind het wel wat hebben, ook al zit er niet echt een sterke melodie in (meer een stapeling van tragere en snellere arpeggio's). Je gaat ook leuk op en neer in intensiteit en maakt het niet langer dan nodig is edoch ook niet te kort. Van mijn kant wel in het kort: naar een stuk als van 3:30-4:00 mag ik altijd graag luisteren! :okdan:

Hartstikke bedankt!!! :):):)

Ik kan hier heel veel mee. Op alle punten heb je gelijk. Ik wilde hem nog overnieuw maken, maar zoals altijd heb ik daar geen zin meer in. Ben alweer met wat anders bezig. Doet wat orientaals aan.

gewoon nix van aantrekken Unic. Sommige leden mogen dan wel volwassen zijn, maar volwassen gedragen is blijkbaar heel moeilijk.

Origineel geplaatst door Unic
Nou wees gerust hoor. Ik kan tegen een stootje. :)

[mode wijsheid aan]
En mensen die mijn muziek als een grap beschouwen hebben of een heel smal blikveld en zijn blijven hangen in hun eigen fantasie als het gaat om het inleven hoe iemand anders met muziek om gaat.
Of ze hebben er geen idee van dat er ook andere smaken in muziek zijn, en dus vinden ze alles een grap, tja die mensen zijn nou eenmaal erg beperkt in hun doen en laten. :eureka:
[mode wijsheid uit]

Oja, mochten deze lieden hier weer op willen reageren, doe dat gerust, 100 keer ofzo. Wordt je lekker moe van. En kan ik er weer om lachen. ;)

ouch! ;)
kben juist heel breed ingesteld, maar weet wel goed wat ikzelf goed of slecht vindt...daarom mag ik denk ik wel stellen dat ik jou muziek beneden de maat vindt qua kwaliteit......tenzij "slecht uitgevoerde muzak" een volwassen genre is....kom op zeg, dit kun je alleen bij de kruitvat op een CD in de uitverkoop-bak vinden????.... kweet verder ook niet wat ik ervan moet zeggen, ik heb hierboven constructief proberen te zijn, maar voor de rest kan ik eigenlijk alleen maar zeggen: "vooral doorgaan"..richt je meer op de melodieen en op de klank/sound.....dan moet het al een stuk interessanter worden...

maargoed......uiteindelijk blijft altijd: als jij er tevreden mee bent dan is het goed zo........zo simpel is het..maar je vraagt hier om opmerkingen.....dus die geef ik dan..zo goed en kwaad als mogelijk...

no hard feelings hopelijk :luv:

Origineel geplaatst door Arv
gewoon nix van aantrekken Unic. Sommige leden mogen dan wel volwassen zijn, maar volwassen gedragen is blijkbaar heel moeilijk.

weet je wat volwassen is? gewoon eerlijk zijn..... tis net als met idols...die mensen die daar voor paal staan zijn ook vaak het slachtoffer van de oneerlijkheid in hun omgeving "nee echt, je kan echt heel goed zingen, het klinkt geweldig!" zeggen pa en ma dan....terwijl iedereen kan horen dat het ruk is! zeg dat dan gewoon, daar is iedereen mee gebaat..zachte heelmeesters maken stinkende wonden....
mijn mening

Back