[Roland] Koopt er eigenlijk iemand nieuwe Rolands?

Ach, bashen? Da's wat anders.
Roland heeft nog altijd een warm plekje in m'n hart... :)

Maar ik geloof niet dat ze op dit moment in hun sterkste periode zitten, that's all.
Geeft niet, dat heeft ieder merk wel eens. Maar ik hoop en vertrouw erop dat ze er weer snel uit komen!

nou ik sluit me voor het merendeel aan bij fuse. vind alleen wel dat rolland maar weinig punten scoort kijkend naar het aantal synth's wat ze uitbrengen. misschien is het idd wel een beetje doorbaggeren op commercie wat ze aan het doen zijn. aan de andere kant zulllen ze der misschien ook wel een reden voor hebben. weet ik veel ;) 'k werk er niet.

Roland heeft in het verleden zeker goede en leuke dingen gedaan.
Maar we warderen dat altijd achteraf pas
Toen de Tr-909 uitkwam bv. vond iedereen het maar niets.
Ik weet nog goed dat p.Verpuy ze eind jaren 80 aan het dumpen was ,en ze aan de straatstenen niet kwijtkon.
Nu doe je er bij wijze van spreken een moord voor.
Terwijl het apparaat nog steeds hetzelfde klinkt.
De mode nu is VA, hoe meer dat we aan de knopjes kunnen draaien hoe beter.
En omdat Roland op dit moment niet echt een Synth heeft die aan die eisen voldoet, is Roland ineens niets meer.
Terwijl Roland (en Korg ook) de basis hebben gelegd voor de betaalbare synth voor Jan en alleman.
Ik zeg niet dat Roland het beste is, maar ik heb nog steeds respect voor wat ze allemaal hebben uitgebracht

Kareltje

Origineel geplaatst door kareltje
Roland heeft in het verleden zeker goede en leuke dingen gedaan.
Maar we warderen dat altijd achteraf pas
Toen de Tr-909 uitkwam bv. vond iedereen het maar niets.
De 303 is misschien nog wel een beter voorbeeld. Destijds haalde vrijwel iedere muzikant zijn neus er voor op, tegenwoordig is het in veel setups een basisinstrument en ligt de 2e hands (ver) boven de winkelwaarde.

Misschien dat de huidige generatie Roland synths over een jaar of 15 de waardering krijgen die ze verdienen 8o)

Ik betwijfel of ze waardering krijgen zoals de ouwe bakken van de jaren 70 en 80. Zouden jullie over een 10-tal jaar er veel geld voor over hebben om iets te kopen waarvan Aziatische arbeidsters er 800 per dag van gemaakt hebben met rubberen handschoentjes aan?

Origineel geplaatst door stekke
Ik betwijfel of ze waardering krijgen zoals de ouwe bakken van de jaren 70 en 80. Zouden jullie over een 10-tal jaar er veel geld voor over hebben om iets te kopen waarvan Aziatische arbeidsters er 800 per dag van gemaakt hebben met rubberen handschoentjes aan?
Hoe denk je dat al die andere apparaten gemaakt zijn?

En dit bedoel ik nou precies met die kortzichtigheid dat een apparaat wat massaal gemaakt niet goed MAG zijn.
Als een apparaat veel verkocht wordt dan is het volgens mij omdat de mensen het juist goed vinden.
Maar blijkbaar heb je zo'n idee dat je voor jezelf vindt dat je die 'nieuwerwetse troep' niet mag waarderen.

Origineel geplaatst door stekke

Inderdaad, ik draag ook gewoon nike air max, zelfde verhaal, maar zitten/staan/lopen enorm lekker!

Desalnietemin heeft Roland voor mij een enorme deuk in zijn imago gekregen toen ik met de MC 303 werd verblijd met een dooie mus. Ik had er 2 maanden naar uit gekeken, niet kunnen slapen en was binnen 10 seconden uitproberen al zwaar pissed. Ik voelde mij genaaid door hun marketingverhaal .... was dat toevallig rond 1995 ?

Dat trauma blijft voor eeuwig zitten ben ik bang .....=(

Een TB-303 is toch ook een gewoon productie model waar er 800 van per dag gemaakt werden?

En de MC-303.. Is dat niet een van de eerste grooveboxen die succesvol geworden is? Zo erg dat andere firma's ook grooveboxen gingen maken?

Origineel geplaatst door JohnnyBusca [/i
En de MC-303.. Is dat niet een van de eerste grooveboxen die succesvol geworden is? Zo erg dat andere firma's ook grooveboxen gingen maken? [/B]

ja maar was het niet zo dat roland perse als eerste met een groove box wou komen ?
yamaha was n.l. al bezig toen met de rm1x
verder is de jupiter8 de enige bak waar ik als ik hem hoor warm van wordt
de rest van de roland meuk is voor het oovergrote deel alleen maar weer een kopie van een kopie

Re: [Roland] Koopt er eigenlijk iemand nieuwe Rolands?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Zijn er ook luitjes die de "nieuwe" Roland gear kopen zoals bijvoorbeeld de "V synth"?

Kennelijk niemand dus!

Re: Re: [Roland] Koopt er eigenlijk iemand nieuwe Rolands?

Re: Re: [Roland] Koopt er eigenlijk iemand nieuwe Rolands?

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Kennelijk niemand dus!

Zie de 1e post.......

(of is u zo'n purist bij wie rompler's niet onder "gear" vallen ?) ;)

Dat bedoel ik.

En ook zat mensen die een mc909 gekocht/verkocht hebben.

Mijn XP-30 was ook nieuw 3 jaar geleden.

Ik vind dat de innovativiteit van Roland op het moment niet optimaal is: qua romplers is er weinig échte vooruitgang sinds de JV's, alleen uitbreiding, de JP is toch ook alweer gedateerd en de V-synth brengt (blijkbaar?) ook niet echt wat men erin had gezocht. Van de andere kant: Korg heeft sinds de Triton niks meer gedaan (Triton Extreme? Is dat een geintje? Wat en goedkope move zeg...), Yamaha zit ook nog steeds met AWM(2) en echte VA-ontwikkelingen zijn er ook niet zo (alleen meer en sterker van binnen, lijkt het). Volgens mij zjin de meesten op het moment meer bezig met het uitbouwen van bestaande ideeën dan met innovatites. Da's niet erg (er is nog zat te doen), maar Roland is dan niet 'erger' dan anderen. Bovendien zijn de XP's, XV's en Phantoms synths met enorme voorraden geluiden in alle categorieën. Je moet wel heel erg tegen romplers zijn om dat geen groot pluspunt te vinden (ja, qua synthese kun je er ook mee vooruit, en ik vind de XP-interface erg prettig werken).

En zo werd dit toch nog een Roland-rehabilitatiethread! (go Fuse!)

Trouwens over innovativiteit gesproken.

Korg en Roland die oude glorie doen herleven?

Korg ala softies voor MS20, wavestation enzo.
En Roland met de JP8 en TB303 in de VariOS.

Vind die JP8 van de VariOS gewoon lekkah.

Hallo allemaal, ik ben al een tijdje kijkende hier op het forum, maar nog geen berichtenplaatser.

Over Roland produkten... Ik heb een paar jaar geleden de JV 1080 nieuw aangeschaft en blijf dit een ontzettend makkelijk produkt vinden. Ik gebruik hem vooral als extra module bij live performances en ik blijf me verbazen hoe makkeljik het is om het juiste geluid uit deze bak te toveren (met de juiste software althans). Met de grote hoeveelheden aan patches die op het internet te vinden zijn, is het vaak niet nodig om een geluid van scratch af aan te programmeren maar is een beetje handig tweaken voldoende. En met de performance modus is het goed mogellijk om de patches te stapelen tot hele 'dikke' geluiden.
Goed, de Roland JV/XP/XV/fantom bakken missen een 'eigen' sound, maar ze zijn zo veelzijdig dat ze ideaal zijn voor live performances.

Groeten,

Robin

Bericht door een moderator:
wegens discussie-onderwerp verplaatst naar Algemene Discussie [synths, muziek, etc.]

Die innovativiteit van Roland is toch gelijk aan die van Korg, en bijv. Akai ?
Akai komt met een 'nieuwe' plastieke MPC...waarin nix nieuws zit...is die mpc4000 trouwens een echte vernieuwing of toch ook weer voortborduren op...
Ik heb een korg D1200 harddiskrecorder...de vorige versie heette de D12 (bijna hetzelfde) en nu hebben ze em blauw gemaakt en heet ie een d1200MKII.....duh.. Hoeveel versies van die electribe zijn er ? (6)

Die laatste Moog die je in elke clip ziet is toch ook een voortborduring op die oude moog/minimoog.
De Korg Triton zie je ook overal (elke studiio) staan, is dat een revolutie of klinkt ie gewoon heel goed ?
(ken dat ding verder niet)

Akai z4 samplers innovatief of gewoon verbeterd ?

Tja, ik ben niet zo'n erge hardwarekenner maar het meest innovatieve komt uit de PC wereld;
virtuele gitaren en vocalists, auto-tune etc..

Achter dat nieuwe Hartmann Neuron ding zit wel een compleet nieuw synthese technologie geloof ik,
maar 'k kan daar niet echt warm van worden... Ik kom niet eens uit de mogelijkheden van de XV synth met samplerondersteuning in me nieuwe MC909...

Mhika Ra...bla blaa

Nieuw is bij mij thuis onbetaalbaar, maar als ik per ongeluk een keer een leuk bedrag op m'n rekening vind zou dat best opgemaakt kunnen worden aan een V-synth. Volgens mij is dat een ding met behoorlijk interessante synthese
en die Variphrase-techniek is volgens mij één van de bruikbaarste technieken die je momenteel in nieuwe synths tegen komt. VA is ook maar VA en behoorlijk duur de laatste tijd en daarbij vind ik multitimbraliteit alleen maar verwarrend. .

Maar het zal er wel nooit van komenecht een nieuw apparaat te kopen.

Back