opnieuw oplichterspraktijken...

VL7

Al vintage van mijzelf
...ik wilde dit onder mijn vorige waarschuwing plakken (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=24385&highlight=waarschuwing), hier gaan de heren opnieuw verder, dit keer locatie Parijs (ja,ja, die broer reist wat af van Italie naar Lelystad en dan weer naar Parijs!)
salamaelcu@yahoo.com is ditmaal het adres.
NIET IN TRAPPEN DUS.
Misschien dat ik maar op moet houden met deze klopjacht maar het zou zo zonde zijn dat er iemand van het forum in zou tuinen...
Groetjes en wees gewaarschuwd(ik lijk mijn moeder wel)!
VL7

Zou je zo'n gast ook aan kunnen geven bij de nlse of franse politie of zo?

Ik heb dit vanochtend ook al gemeld bij de beheerders van 2ehands.nl

groet
Joost

zou eigenlijk...

zou eigenlijk...

..een zwarte lijst moeten komen,of is dit niet haalbaar?

Re: zou eigenlijk...

Re: zou eigenlijk...

Origineel geplaatst door VL7
..een zwarte lijst moeten komen,of is dit niet haalbaar?

Is niet haalbaar,

Aangezien je overal een gratis email account aan kunt maken, en overal een nieuw gsm-bel kaartje met nieuw nummer kan halen..

idd idd... maar de beste preventie tegen dit soort wandaden van zulk heerschappijen is gewoon 1 op 1... dus langsgaan, kijken wie je in de kuip hebt, uit testen en dan pas tot de payment overgaan...
een oud sixtraktisch spreekwoord zegt hier over: "eerst zien dan g'leuven..."

wat klinkt 6 weer ouderwets he jongens...?! C if I care... 8)

WoaW ik ken dit verhaal:

ik had vorig jaar bijna een Apple Powerbook gekocht via eBay, echt BIJNA. ik had al geld gereserveerd etc. Ene Danny Johnson uit italie had er een aantal voor heel weinig; en ik moest via Western Union betalen. Nu had ik ondanks mijn hebberigheid nog enig nuchter verstand "dit klopt niet!". dus ik ff met Google gezocht naar "ebay fake transaction", kom ik uit bij www.auctionguild.com, heb ze gemaild en wat blijkt volgens hen: dit is dus een 'bekende' oplichterstruuk; er was in het verleden de mogelijkheid voor hackers om oude ebay accounts die niet meer gebruikt werden te hijacken en vervolgens je voor te doen als die ebay-member. zo kan je dus iemand hijacken die bijv. 1400 positieve credits heeft waardoor kopers denken "nou dat zal wel goedzitten". en dat western union verhaal is complete bullshit: zodra je je geld hebt overgemaakt heb je geen enkel recht meer om het terug te vorderen; overgemaakt is overgemaakt. zo zijn dus heel veel mensen genaaid, oa. met het 'kopen' van plasma schermen. er zijn zelfs rechtzaken gehouden.

dus als iemand, die je niet kent, je vraagt via western union geld over te maken, zeg dan maar dikkedoei want 99% zeker dat het een oplichter is.

dit was hun reply op mijn verhaal:
Hi Jeroen,
You are absolutely right this seller IS a fraud. There are no legitimate sellers who require Western Union wire transfers for payment, and it is a typical scammers ploy to try to convince you that you are "secure" if you use a different name, secret code word whatever. None of this is needed by the scammer to get the money, and if you had followed through you would have not ended up with anything!

My guess is that is a highjacked account, one hacked and stolen from a legitimate seller. If you look at past auctions the location of the seller went from Florida to Germany and he wanted money sent to Italy, and he went from selling shipping supplies to high priced computers.

I have sent the info to ebaY, but you should also file a complaint with ebaY from this link - http://pages.ebay.com/help/basics/select-RS.html

I am so glad you followed your common sense instincts and checked BEFORE you sent money!!!

en dit was een van de mails van de oplichter:

> You will send me the money trough Western Union to my
> address(street,zip code,city and country)but as a receiver you can
> pick a name,different then mine(your father,your wife name..). When
> the transfer is finished,you will send me the payment
> informations:
> -the name of the receiver,
> -the full name and address of the sender
> -the MTCN(money transfer control number)
> -the amount that you have sened
>
> I will check on the Western Union site to see that everything is ok
> and then I will start the shipping process. After you will receive and
> inspect the product you will inform Western Union to change the name
> of the reciver with my name.In this way I will be able to collect the
> payment for the product I haved sented in your
> direction.
> I wait your e-mail with your response and if you have more
> questions you are free to ask.
>
> You just need to find an office near you to send the amount,get a
> transfer number from them,! and send it to me together with full name
> and address of the sender. You can also send the amount faster and
> easier using your credit card accesing www.westernunion.com . After
> that I'll send you the package rightaway, direct to your address and
> I'll pay all the shipping fees. I have to mention that I'll pay
> the shipping fees and that the shippment will be also insured.
> My return policy allows you to send me back in 30 days the product if you'll
> be not satisfaied and I'll also send you back the funds or a new item. After I
> will send the product I will give you the tracking number from UPS.
>
> Please send me your full name and address.
>
> Bye
>
> Danny Johnson.
>
> Via del Fosso del Cavaliere 12,
> 00133, Roma, Italy

ff inhaken

ik had een paar weken geleden een leuke deal "kunnen" hebben met een 808. Via ebay.de kwam ik bij een knaap uit de omgeving van Keulen die een 808 veiling had lopen. Deze knaap vertelde op de ebay pagina dat ie alleen naar Duitsland verzond. Ik vond het een interessante 808, dus ik heb hem gemaild met de vraag of hij ook naar NL verzend. Het volgende mailtje was "kein problehm". Maar wat ie er meteen achteraan schreef was dat ik zijn 808 wel voor het luttele bedrag van 400E van hem kon kopen. Het enige wat ik dan hoefde te doen was hem 400E overmaken en dan zou hij de veiling voortijdig beeindigen en het me verzekerd versturen. All in..
Yeah right. Ik had al twijfels, want wie weet er nou niet dat een TR808 bijna altijd 700E of meer oplevert? Ik dacht, stel nou als ik hem gewoon morgen bij hem kom halen? Het is niet zo verschrikkelijk ver, en ik had de tijd. Dus deze suggestie teruggemaild, en je raad het al: NIETS meer van hem vernomen..

Tja, het zal allemaal wel met dat ebay. Ik koop voorlopig gewoon op de ouwe vertrouwde manier, dus langsgaan en kijken wat de staat van het koopwaar het is... en aan de hand daarvan betalen.

gr
ARv

staat die 808 nog op ebay of heb je de membername van hem? ben wel benieuwd of hij bijv. positieve feedback heeft, en zo ja van wie en waarop.

met ebay heb ik nu 1x problemen gehad, van de ongeveer 30x dat ik iets heb gekocht. ook op de traditionele manier heb ik weleens problemen gehad hoor, bijv. een CPU gekocht die niet werkte. zou niks mee aan de hand zijn, kon daar niet testen maar wel thuis. bleek niet te werken. ik terugbellen, kreeg ik opeens een verhaal dat ik hem zelf kapotgemaakt zou hebben. echt na 4x netjes uitgelegd te hebben begon hij opeens heel beledigend te doen. echt ik had zo'n zin met dat ding terug te gaan en door zi'n ruiten te gooien.

Origineel geplaatst door Arv
ff inhaken
...

Wat ik me er avan herrinner is dat het om deze veiling ging en dat je het verzoek om naar NL te verzenden 1 dag voor het einde hebt gedaan.

Misschien heeft die knaap gewoon gedacht, hé hij staat nu op 500 laat ik eens kijken hoe de veiling afloopt. Dat ie je dan niet meer terugmailt is wel erg slordig.

De optie betalen bij afhalen stond er altijd alin de beschrijving. Je had dus gewoon mee kunnen bieden en later afhalen zoals je van plan was. Voor zover ik kan zien is er nog geen feedback afgegeven, eens afwachten wat daar uitrolt.

3 sides to every story.

Tsja The Q, dat antwoord wat ie me gaf via email was al 3 dagen nadat ik hem gemaild had.... Dus ik had sterk het vermoeden dat ie zijn kans rijp achtte en dacht mij even 400E lihter te maken terwijl de veiling gewoon doorloopt. Voor hem dus een win-win situatie.
Maar goed, ik geef toe het had een kansje geweest. Maar dan is het GOKKEN en daar heb ik nooit van gehouden.. Misschien jij wel?

Arv

OT:
In deze thread geef je nav Leo's post aan op 18 februari de persoon te gaan mailen. Op 19 februari is de veiling afgelopen. Als jij 3 dagen na de 18e een mail krijgt is de veiling allang afgelopen en kan ie dus niet je tussentijds 400 euto lichter maken zoals jij beweert.
Waar heb ik dan iets gemist?

T:
Tot nu toe geen problemen gehad op E-bay terwijl ik toch al voor een kleine 2 mile heb gekocht.
Het veiligste zijn de shops maar die hanteren ook wat hogere prijzen doorgaans.

Als ik zie dat ik contant kan betalen bij afhalen dan ga ik bij grote apparaten/bedragen meestal even langs.

Meestal mail ik even met de verkoper ruim (3 dagen) voordat de veiling eindigt, uit het antwoord kan ik meestal wel afleiden of het een serieuze gast is of juist niet.

Wow, synthforum politie!

Hmm, dan heb ik een foutje gemaakt denk ik. Ik zou zweren dat ik hem eerder had gemaild
En volgens mij... kreeg ik die tip van die 808 ook vrij laat..

Maja boeit niet, ik vertrouwde hem gewoon niet..

You are under arest in the name of the law!!!! :smeris:

03a.jpg

eBay zelf zegt het ook duidelijk genoeg (met grote letters):

Ga NOOIT in op deals met betaling via Western Union of andere kontant-aan-de-balie organisaties.

Dus diegenen die niet kunnen lezen of willen luisteren moeten niet klagen.
:stupid

Origineel geplaatst door senso
eBay zelf zegt het ook duidelijk genoeg (met grote letters):

Ga NOOIT in op deals met betaling via Western Union of andere kontant-aan-de-balie organisaties.

Dus diegenen die niet kunnen lezen of willen luisteren moeten niet klagen.
:stupid

Welke betalings eenheid prefereer jij dan sens?;) Heb zelf nog nooit problemen gehad met Western Union?! Doe dat dan ook alleen met gasten die een hele goeie feedback hebben! Oftewel? Zijn gasten met een 100% feedback over gemiddeld 20 transacties dan wel altijd te vertrouwen? (Misschien leer ik hier nog wat van?!:D )

Peace...

:D

Back